רבה הראשי של נס ציונה, הרב צוריאל מביא: רעיונות ליום הכיפורים

$(function(){setImageBanner('4ef56a04-54c7-479a-8181-bacdba14ee0b','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

בערב יום כיפור בכלל ובשנה זו במיוחד נתפלל ונפעל שנשכיל במצווה זו של "ואהבת לרעך כמוך" כיחידים מול יחידים וכציבור מול ציבור
מוגש בברכת שנה טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה לתושבי עירנו ולכל בית ישראל

ארכיון

ערב יום כיפור תשפ"ד

בתורה כתוב "כי ביום הזה (יום הכיפורים) יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם, לפני ה' תטהרו" [ויקרא ט"ז ל], "אמר רבי עקיבא אשריכם ישראל לפני מי אתם מיטהרין ? ומי מטהר אתכם ? אביכם שבשמים". (משנה יומא פ"ח מ"ט).

יום כיפור נחשב כיום טוב כדברי התנא "אמר רבי שמעון בן גמליאל לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכיפורים" (משנה תענית פ"ד מ"ח).

בתלמוד בבלי (תענית לא.) מבארים את הסיבה שזה יום טוב, כי ביום הכיפורים ניתנו הלוחות האחרונות (אחרי לוחות הראשונות שמשה רבינו שבר אותם בגלל חטא העגל) בנוסף משה רבינו הביא באותו יום הכיפורים בשורה טובה לעם ישראל שהקב"ה סלח ומחל להם לחלוטין על חטא העגל. כלומר יום סליחה ומחילה זה יום חג כי מצד הדין החוטא חייב לתקן את אשר חטא וקלקל או לשלם מחיר על מעשיו אבל המתנה הגדולה היא שיש אפשרות נוספת לשוב בתשובה ע"י בקשת מחילה וקבלת התשובה כפי שכתוב בתורה "ויאמר ה' סלחתי כדבריך" (במדבר י"ד) וזה יום טוב לאנושות.

המשנה כותבת (יומא פ"ח מ"ז) עבירות שבין אדם למקום יום הכיפורים מכפר אבל עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חברו.

שלמה המלך כותב (משלי כ"ז י"ט) "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם", במילים אחרות היחס שלך לזולתך הוא בדיוק היחס של זולתך אליך, בידך ליזום ולשנות את יחסך אליו וממילא זה יגרום שיחסו אליך ישתנה בהתאם, כי זה מידה כנגד מידה ויחס גורר יחס.

שנו חכמינו (מסכת כלה רבתי פרק ד הלכה י) "אם חפץ אתה להדבק באהבת חביריך, הווי נושא ונותן בטובתו (תרבה לדבר עליו טוב) דכתיב ואהבת לרעך כמוך, מתוך שאהבת לרעך הרי הוא כמוך אף הוא ידבר בטובתך ויאהב אותך".

אמר רבי עקיבא זה כלל גדול בתורה ואהבת לרעך כמוך", כלומר מאחר וזה מצווה בתורה זאת אומרת שיש בידנו חופש בחירה לקיים מצווה זו או לא, מאחר שזה בידנו עלינו לפעול להשתדל ולהחליט לאהוב את זולתנו, אהבת הבריות זהו יסוד גדול בשמחת החיים ואיכותם, מי שאוהב את זולתו ממילא לא ייפגע ממנו שעושה מעשים שאינם לרוחו או אומר ומשמיע דעות שונות משלו כי הוא אוהבו ומכיל אותו.

בערב יום כיפור בכלל ובשנה זו במיוחד נתפלל ונפעל שנשכיל במצווה זו כיחידים מול יחידים וכציבור מול ציבור כי כל מי שאוהב יש בו שמחת חיים [זה ערך רוחני שמועיל גם לגשמי כלומר לבריאות הגוף והנפש כי באהבתו לזולתו כל מה שיאמר או יעשה יהיה טוב ומקובל אצלו. [גדולי הרופאים ממליצים על ערך זה כתרופה להרבה בעיות רפואיות].

שנה טובה ומבורכת וגמר חתימה טובה לתושבי עירנו ולכל בית ישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה