רב העיר, הרב צוריאל במאמר מיוחד לרגל ראש השנה: כך נישא תפילה בראש השנה וביום הכיפורים לבורא עולם.

$(function(){setImageBanner('806782cb-9a3c-4239-af79-d2398b3119ed','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

נתפלל השנה כתמיד, אך ביתר רגש ודגש על המילים: "אבינו מלכנו, מנע מגפה מנחלתך"
ונברך ונתברך ב"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

:

 



מערכת

שלמה המלך החכם באדם כתב בספרו (משלי י"ד(  "ברוב עם הדרת מלך "מכאן למדו חכמינו שיש ענין גדול לקיים את המצווה והתפילה ברוב עם שזה מרשים ביותר ולא רק מביא הדר למלכו של עולם אלא משפיע רוחנית ועוצמתית אף על עושה המצווה והמתפלל.

בבתי כנסת שיש בהם הרבה מתפללים התפילה שונה, אינו דומה מרובים העושים את המלאכה למועטים העושים את המלאכה. פעמים שיש אנשים שאצלם זה שונה כשהם מתפללים בקבוצות קטנות ובמנין מצומצם יש להם יכולת גבוהה יותר להתבונן ולהתרכז במה שמוציאים מפיהם ולכוון דעתם יפה יותר בשעת התפילה ועל כך שנו חכמינו (משנה אחרונה במנחות ("אחד המרבה" (מנין גדול) ואחד הממעיט (מנין מצומצם) (שווים בערכם), ובלבד שיכוון לבו לשמים".

שנו חכמינו "רחמנא לבא בעי" כלומר ה' בוחן לבבות ולכן יש לאדם להתפלל במקום שבו הוא יכול לכוון את לבו כי העיקר זה הלב, כבר הוכיח הנביא (ישעיהו כ"ט) על המרבים בתפילה "בפיו ובשפתיו כבדוני וליבו רחק ממני"  כמה זה מחייב תשומת לב בימים אלו שצריך שיהיה פיו וליבו שווים ולא אחד בפה ואחד בלב , בוודאי כשבאים לפני בורא עולם בתפילה.

מופיע במדרש (תנחומא פרשת צו ו) על ענין הקרבנות " ראה היאך הקב"ה סולח לעונותיהם של ישראל, אמר הקב"ה: מי שיש לו פר יביא פר, מי שיש לו איל יביא איל, ומי שיש לו שה יביא שה, ומי שיש לו יונה יביא יונה. ומי שאין לו אחד מכל אלו, יביא סולת. ומי שאין לו סולת ולא כלום, יביא דברים, שנאמר: קחו עמכם דברים ושובו אל ה' ותאמר שהוא מקובל ? אמר הקב"ה: הן שנאמר: נשלמה פרים שפתינו".

כלומר בזמן בית המקדש היו מביאים קרבנות, היום מביאים דיבורים שזה תפילות וחשובים ומקובלים הם כקרבנות. אולם יש משהו שחשוב יותר מקרבנות ותפילות כדברי הנביא הושע (ו) שכותב על הקב"ה "כי חסד חפצתי ולא זבח" הקב"ה מבקש שנהיה טובים ואדיבים זה לזה ככתוב (בספר תנא דבי אליהו כ"ח המיוחס לאליהו הנביא) מעשה החסד חשוב יותר מזבחים ותפילות, "אמר להם הקב"ה לישראל, בניי אהוביי, מה אני מבקש מכם ? אלא שתהיו אוהבים זה את זה ותהיו מכבדים זה את זה".

עלינו להרבות במעשי החסד ובתפילות, לנצל השעה ששערי שמים פתוחים בימים אלו, מי בבתי כנסת ומי בביתו נרבה בתפילה ובפרט תפילותיו של רבי עקיבא "אבינו מלכנו, מנע מגפה מנחלתך", "חננו ועננו כי אין בנו מעשים (טובים שאנו מבקשים ודורשים בזכותם), עשה עמנו צדקה וחסד והושיענו".

 

נתפלל "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

שנה טובה ומבורכת לתושבי העיר, לעם ישראל ולעולם כולו.

 

הרב אברהם צוריאל – רב העיר

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה