רב העיר נס ציונה הרב צוריאל - יוצא בקריאה להתחסן !

$(function(){setImageBanner('db6f0c3a-0012-4170-8a13-9abe6d43e32e','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})



קובע: מי שמתחסן כי כך צריך ונכון הדבר וכך הורו רוב ככל הרופאים, הרי עושה בכך מצוה גדולה מהתורה לשמור על בריאותו, בריאות משפחתו וכל הסובבים אותו שלא יחלה וידביקם.

ארכיון

עם סיום ימי החנוכה עלינו להתבונן במה שהקפדנו לומר בימי החנוכה בברכת המזון ובתפילות "על הניסים ועל הנפלאות".

 בתפילה זו אנו מציינים (2 דברים) 1. נס הניצחון של המכבים/החשמונאים על היוונים. 2. נס פך השמן שנכנסו לבית המקדש ומצאו פך שמן שבו כמות להדלקה יממה אחת ונעשה נס וזה דלק שמונה ימים.

השאלה המתבקשת, אם כבר הכל בא בדרך נס, למה לא היה נס יותר גדול שלא היו מוצאים כלל שמן (אפילו לא ליום אחד) ונעשה בו נס וזה דלק שמונה ימים ?

כמו כן לגבי נס הניצחון, מה הגדולה שהיה נס שמעטים נצחו את המרובים וחלשים את הגיבורים, אם כבר הכל בדרך נס, אז שהיוונים הגיבורים המרובים יפלו מעצמם בנס אפילו בלי מעטים וחלשים מבני ישראל ?

 

תשובה לכך מצאנו בנס השמן המופיע בתנ"ך (מלכים ב' פרק ד') שהיתה אשה אלמנה מבני הנביאים ושמה שונמית שנקלעה לחובות כבדים שלא היה ביכולתה לפרוע, הנושים (המלווים) בקשו לקחת ילדיה לעבדים כנגד החוב, באה וצעקה אל אלישע הנביא לעזרה, הנביא אמר לה "מה (בכל זאת) יש לך בבית", ענתה אסוך (כלי קטן שבו) שמן.

 אמר לה אלישע הנביא :לכי שאלי לך כלים מן החוץ מאת כל שכנייך" כשהיו לה כלים היה נס שהכלים נתמלאו בשמן, אמר לה הנביא "לכי מכרי את השמן ושלמי את נשייך (חובות שלך) ואת ובנייך תחיו בנותר".

גם כאן ניתן לשאול למה היה צריך שיהיה לה מראש בביתה מעט שמן כדי שירבה השמן בביתה לפירעון החובות ועוד הנותר למחיה, הלא אם כבר הכל נס, שיהיה נס מוחלט שאף אם לא היה לה כלל שמן, שיהיה לה בדרך בנס הרבה שמן ?

 אלא מבואר במפרשים (מחצית השקל על שו"ע או"ח ריש ק"פ) כי הקב"ה ברא בששת ימי בראשית את כל הבריאה יש מאין מהאפס המוחלט, מאז והלאה בורא הכל יש מיש, זה רצונו של הבורא, על זה כתב שלמה המלך (קהלת א) "אין כל חדש תחת השמש" כי כל מה שנעשה זה יש מיש. (לכן כתב השולחן ערוך (או"ח ק"פ) כשמברכים ברכת המזון מניחים הפת על השולחן ומבאר המגן אברהם כי אין הברכה שורה על דבר ריק).

 

אף חכמינו בתלמוד בבלי (ברכות נה.) מביאים שהסכימו חכמי ארץ ישראל לחכמי בבל שאין הקב"ה נותן חכמה וברכה אלא למי שיש בו מעט נותן בו הרבה. מכאן שעלינו לעשות את המוטל עלינו לקבל חיסון ולהתפלל שהברכה תשפיע (יש מיש) ויוסיף לנו הקב"ה שפע טוב ומבורך על המעט שעשינו בעצמינו (כמו עם נס השמן שעלינו לעשות משהו בעצמינו).

 

בימים אלו מוצע בעולם ובארצנו הקדושה חיסון נגד מחלת קורונה, כמו בכל חיסון ובכל תרופה (כמעט בכל רעיון חדש) יש בעלי דיעה נחרצת בהם יש מחייבים ויש שוללים ויש מסתפקים וממליצים להמתין קצת עם החיסון.

התורה וההלכה היהודית מחייבת אותנו לעשות כל מה שאפשר לשמירה על בריאותנו ככתוב בתורה (דברים ד) "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", "פיקוח נפש דוחה הכל". ברור הדבר שנימוקי הצדדים נובעים דוקא מהרצון לקיים הלכה זו בשמירה על הבריאות, אולם נחלקו בדעתם מה נכון יותר כדי לקיים פסוק זה, יש אומרים שהחיסון מסכן ולכן על כל בר דעת להימנע מלקחתו, יש הסבורים  בדיוק ההיפך שאי לקיחת חיסון מהווה סכנת נפשות גדולה. התורה מלמדת אותנו לשמוע בקול (או לכל או רוב הנחשב ככל) הרופאים.

כפי הידוע, מומחי הרפואה בבתי חולים ובקופות חולים ואנשי הבריאות מורים לנו להתחסן כי לדבריהם הסיכון בחיסון מזערי לעומת אי נטילת חיסון, עלינו לציית לרוב ככל אנשי הרפואה ולקחת חיסון !!!.

{אגב: נדיר למצוא תרופות שעליהם מסכימים כל הרופאים פה אחד שאין בהם כל סיכון ופגיעה}.

שלמה המלך הבטיח לנו (קהלת ח) "שומר מצוה לא יידע דבר רע", מי שמתחסן כי כך צריך ונכון הדבר וכך הורו רוב ככל הרופאים, הרי עושה בכך מצוה גדולה מהתורה לשמור על בריאותו, בריאות משפחתו וכל הסובבים אותו שלא יחלה וידביקם.

 נתפלל שחיסון זה יביא רק ברכה ולא יהיה בזה כל תקלה ומכשול, ועל ידי  זה יושפע שפע טוב בריאות ופרנסה טובה לכל תושבי עירנו עם ישראל והעולם כולו.

חורף בריא !.!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה