ריצ' רץ' – פותחים סוגרים, פותחים? והעיקר, משתדלים !

$(function(){setImageBanner('54607acb-d2fd-403b-9f60-5027c7f2021a','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

על עצירת פעילויות הנוער בתקופת הקיץ והתכנון החדש, עבורם, כפוף כמובןלהתפתחויות ונכון רק לרגע בו נכתב....

צילום עצמי

מתחם הגיימינג בפעולה, בטרם נסגר...

כמידי שנה תכננה המחלקה לנוער ביחד עם צוות האירועים של קריית התרבות מגוון אירועי תרבות ופנאי לבני הנוער והשנה לראשונה במסגרת שיתוף פעולה עם מועצת הילדים העירונית גם אירועים ייעודיים לילדי כיתות ד'-ו'.  לדוג' מתחם הגיימינג שהחל לפעול בשנה שעברה ונחל הצלחה גדולה שודרג השנה משמעותית והפך להיות המתחם גיימינג המתקדם ביותר בארץ וכלל מחשבים מקצועיים, סימולטור נהיגה, משקפי מציאות מדומה ועוד. 

פעילות המתחם והאירועים השונים היו עתידים להתקיים וזאת חרף ההגבלות והמגבלות אותן הטילה הממשלה בעקבות מצב ההדבקה בארץ, אך עם פרוץ "הגל השני" התקבלה ההנחיה לסגור את כל פעילויות החינוך הלא פורמאלי לנוער במסגרת המחלקה לנוער עבור ילדים ונוער מכיתה ה' ומעלה (ללא קשר לפעילות החוגית והקייטנות של קריית התרבות) ולמעט פעילות חינוך בלתי פורמלי לילדים ונוער בחינוך המיוחד ולילדים ונוער בסיכון (ללא מגבלת גיל).

פעילויות נוער מסורתיות שהתקיימו בעיר מידי קיץ כמו טורניר הקט רגל, מתחמי הנוער בלילות, טורניר הכדורשת לנערות, מופעי הנוער ומסיבות הנוער בוטלו והוחלפו בסדרת אירועים חדשה כגון סדנאות אומן ופעילות בהיקפים קטנים יותר. משבוע לשבוע עם ההחרפות והאסקלציה במצב במדינה גם אלה צומצמו עד אשר בוטלו לחלוטין בשבוע האחרון.

בנוסף, תנועות הנוער בעיר החברים בהם כ-3000 בני נוער וילדים, אשר פעלו תקופה ארוכה באופן מקוון והורשו לשוב לפעילות הופסקו גם הן. מפעלי הקיץ הרבים של התנועות שבד בבד לצד הפעלת בני הנוער בתקופת הקיץ היוו גם מקור תקציבי לפעילות הסניפים והשבטים לאורך השנה נפגעו והותירו את התנועות עם גרעון אשר הוביל למשבר חריף בחלק מהתנועות בארץ.

בשונה מכל תקופה אחרת בשנה, תקופת הקיץ  מהווה את תקופת הפריחה של בני הנוער בה הם יכולים לנוח, לבלות ולפגוש את חבריהם,  השנה ההגבלות מונעות את המפגשים עם החברים, הטיולים ופעילויות תנועות הנוער השונות. בני נוער רבים מוצאים עצמם במקום למלא את הזמן בפעילויות ערכיות ומהנות מסתובבים ברחובות בחיפוש אחר תעסוקה דבר שמוביל לא לפעם לחיפוש אחר תעסוקה ואף לחיכוכים עם צוותי הפיקוח בגינות הציבוריות.

לנוכח השינויים התכופים והמגבלות שהוטלו השבוע ישבו צוותי הנוער בעירייה ביחד עם הנהלת העיר בחשיבה על מציאת אלטרנטיבות לבני הנוער כאלה שיעמדו בהנחיות ויאפשרו אופק מסוים לפעילות. 

ןאכן, כבר בשבוע הבא יחלו צוותי הנוער ביחד עם רכזי עיר ללא אלימות בסיורי לילה בשעות הקטנות של הלילה בגינות הציבוריות וברחבי העיר, ייפגשו עם בני הנוער, יחלקו להם מסיכות וארטיקים, ישוחחו איתם ואף יזמינו אותם להגיע לגינת הנוער החדשה הקמה בימים אלה במתחם הנוער (בסמוך לנחלת ראובן) . 

גינת הנוער החדשה המוקמת בימים אלה מיועדת לבני הנוער בעיר אליה יוכלו להגיע (תוך שמירה על ההנחיות) משעות הערב ועד לשעות הקטנות של הלילה. הגינה תותאם במיוחד לצרכיהם ויותקנו בה שקעי חשמל להטענת טלפונים וחיבור בידוריות, ספסלים לישיבה, תאורה וברזייה בה יוכלו למלא בקבוקי מים. בהמשך אף יותקן לראשונה בעיר מגרש "פוצ'יוולי" מחול ים בה יוכלו לשחק כדורגל חופים וכדורעף תוך שמירה על מרחק אחד מהשני ובהתאם להנחיות.

פעילות נוספת ואטרקטיבית מאוד לילדים ונוער שתתקיים בהמשך הינה summer zoom-סדרת סדנאות רשת מיוחדת לתקופת הקיץ רק לילדי ונוער נס ציונה. את האומנים שיופיעו והיו אמורים להופיע ברחבי העיר בקיץ בחרו הילדים ובני הנוער ואלו יערכו שידורים חיים בזום בהם בני הנוער והילדים יוכלו להשתתף, לשאול שאלות את האומנים ואף לקחת חלק בפעילות משותפת.

גינת הנוער החדשה מוקמת בימים אלה ב,נחלת ראובן"

כפיר פוניי מנהל המחלקה לנוער, קהילה וצעירים:

 " הקיץ מהווה את תקופת הפריחה של החינוך הלא פורמלי. לצערנו המגבלות השונות מונעות את קיום פעילויות הקיץ ותנועות הנוער. היעדר מסגרות לבני נוער יגביר כמעט בוודאות תופעות חמורות כמו שימוש בסמים ואלכוהול, אלימות וונדליזם. כאנשי חינוך מוטלת עלינו האחריות לשמור מצד אחד על ההנחיות אך מאידך לדאוג לאוכלוסיית הנוער עליה אנו אמונים ולטובת זה נדרשת מאיתנו לא פעם יצירתיות רבה ואקרובטיקה על מנת להצליח להגיע לבני הנוער על אף כל הקשיים. אני מודה להנהלת העיר על התמיכה והפתיחות בחשיבה ביצירת האלטרנטיבות, לא תמיד קל להסית ולשנות פעולה בתקופה בה השינויים כל כך תכופים ומזמין את בני הנוער לקחת חלק בפעילויות בתקווה לשוב במהרה לשגרה ולפעילויות.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה