שיקום לחולי דיאליזה: נאות המושבה נס ציונה פורצי דרך גם בתחום זה !

$(function(){})

יצחק הלל, פעיל חברתי רב פעלים, אושפז לפני מספר חודשים במחלקת השיקום של גולדן קייר נאות המושבה. במהלך החודשים עבר טיפול חדשני, המשלב שיקום יחד עם מתן דיאליזה, שילוב שעד כה לא נעשה מחוץ לבתי חולים. הוא התגבר על גם על הקורונה, ועכשיו עם שחרורו מוסר את תודתו על הטיפול שקיבל במוסד הרפואי-שיקומי.

מאת: שני הר-זהב 

פרטי

הלל עם נכדו | תמונה: באדיבות המטופל

יצחק הלל עוסק בסיוע לאחרים כבר מעל 40 שנים. בעשורים האחרונים הוא מנהל את הסיוע הקהילתי בעיר יפו ובשכונת פלורנטין בתל אביב ועוזר בעיקר למכורים ונפגעי סמים, אך לא רק. בעברו היה ממייסדי בית השאנטי בתל אביב, פרויקט פר"ח, ומייסד העיתון הקהילתי פלורנעיתון. את כל תרומתו לקהילה, עושה הלל ללא תמורה. הלל נולד למשפחה אמידה, וכבר מגיל צעיר ידע שרוצה להקדיש את חייו לתרומה וסיוע לאחר.

"40 שנה אני מנהל בית, קהילה. עכשיו קיבלתי בית מסוג אחר, עם צוות נפלא".

הלל (62) הגיע לנאות המושבה לפני 3 חודשים, כאשר ברקע עבר כריתת רגל סכרתית, והוא מטופל דיאליזה עם בעיה בכליות. הוא הגיע לשיקום במצב שהוא מתאר כנכות, ללא יכולת לדבר כלל. עם הזמן והטיפול המסור והמקצועי שקיבל מהצוות בנאות המושבה נס ציונה, הוא מספר ששב להתעניין בתחומי החיים.

"הגעתי במצב נפשי מאוד ירוד, הייתי במצב דיכאוני בעקבות המצב הרפואי. כשהגעתי קיבלתי צוות נפלא שאכפת לו ודואג, מדברים איתך ומקדמים אותך. מאז אני פורח, ואפילו הבן שלי אומר 'כיף לבוא לראות אותך מחייך וצוחק והכל בסדר'. האחים והמטפלים עושים עבודת קודש פה.

מצבו של הלל נחשב למצב יוצא דופן, שכן זו הפעם הראשונה שבה חולה שיקומי ודיאליזה גם יחד נמצא במחלקה. מצב זה התאפשר קודם לכן רק בבתי חולים, ולא במחלקות שיקום.  "זו שיטה חדשה שעושים עם מים, כאשר יש עירוי לבטן שמוציא את הרעלים 4 פעמים ביום", מספר הלל.

הלל לא עוצר לרגע, וכבר עם שחרורו מדבר על כך שהוא מחכה לחזור להתחיל לעבוד ולעשות למען אחרים, מה שמוביל אותו בחיים וחשוב לו יותר מכל.

תהליך ההחלמה והמסע בנאות המושבה

הלל היה מאושפז במחלקת השיקום של המוסד הרפואי-שיקומי, אך במהלך האשפוז נאלץ לעבור למחלקת קורונה, לאחר שחלה בוירוס. "למזלי, הספקתי לקבל חיסון לפני המחלה. הטיפול במחלקת הקורונה היה נפלא. פינקו אותנו כל היום במאכלים טובים, הצוות היה נפלא, אפילו טיפולי הפיזיותרפיה התקיימו שם".

את כלל התשבחות שלו הוא מרעיף גם על הטיפול במתקן באופן כללי, ולא רק על מחלקת הקורונה: "הכל חדיש, כל הפסיליטיז של המקום, וזה מאוד חשוב. יש לך מיטה חשמלית, טלוויזיה מעל הראש, שירותים ומקלחת מותאמים, כיסא מקלחת. הצוות גם רוחץ אותך".

 פרטי

 

חדר במרכז רפואי-שיקומי נאות המושבה 

 

הלל, שהגיע עם מצב מורכב, קיבל את הטיפול הרפואי בתחום הדיאליזה מד"ר אריה אורן, רופא דיאליזה ממעייני הישועה שעובד עם גולדן קייר. "ד"ר אריה עשה עבודה מהממת. הוא דאג לי והתחברתי אליו בצורה נפלאה, אני חייב לו הרבה ואני עדיין בקשר איתו".

"אני יודע להפריד בין מה שאני חושב, רואה ומרגיש, ופה לא מה שאני חושב, זה מה שאני מרגיש ורואה - זה יחס של עדינות, טיפול באכפתיות, ושמירה. מאוד אהבתי ששומרים עלינו שלא ייכנסו מחלות אחרות, דברים שלא נהוגים שלא צריכים במקומות כאלה של שיקום".

"היחס האישי היה מאוד חשוב"

הלל הטביע את חותמו על הצוות הנאות המושבה, אך הוא מספר שהדבר היה הדדי: "מרינה היא אחות נפלאה, הטיפול היה מעולה. אני חושב שהיחס האישי היה חשוב מאוד לתהליך ההחלמה. האחים אברהים ועימאד התנהגו כמו חבר ואח, כמו משפחה. יש להם חוש הומור, מרגיש שאני מכיר אותם הרבה שנים. הרשימה ארוכה מדי להזכיר את כולם, אבל אני מכיר את כולם בשמות.מה שנותר לומר הוא צוות נפלא ושאפו גולדן קייר".

 פרטי

מרינה - אחות ראשית 

 

לקראת סיום הריאיון, הלל מדגיש שוב את תודתו. "אחרי 40 שנה שאני פועל בשביל אחרים, פתאום אני נמצא במקום הזה ואני אומר רק דברים טובים. חשוב לי להגיד את זה. אני אוהב את כולכם, וזה לא מספיק להגיד תודה. הייתי עד פה לכמה אנשים שכולם בגובה העיניים. הם לא עונים לך, אלא פותרים את הבעיה. הייתי מבסוט".

 

רשת גולדן קייר רואה את עצמה כמוסד המוביל בתחום הגריאטריה, ומקיימת שדות קליניים עבור סטודנטים מאוניברסיטאות ומכללות בתחום הרפואה ומקצועות פרא-רפואיים. הרשת חרטה על דגלה להוביל בתחומי פעילותה בכללותם, ולאפשר איכות חיים מיטבית למטופלים. מרכז רפואי נאות המושבה נמצא ברח' הפטיש 6 (מרכז ישפרו) נס ציונה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה