שנה הלכה, שנה באה. 1,500 מילים של ראיון סיכום ותוכניות לעתיד עם ראש העיר שמואל בוקסר.

$(function(){})

קצת ארוך, אבל בהחלט מקיף:
מהקורונה ועד ההתמודדות מול השטפונות, ממשבר הדיור ועד הסיכוי להיכל כדורסל חדש, מתוצאות הבגרות ועד ההתנהלות מול הסקציה ומההצלחות ועד מה שפחות טופל ...
שמואל בוקסר בראיון חג עם אבי בן דוד

צילום מסך - פייסבוק

בתמונה, בוקסר בישיבת מועצה אחרונה, כשלצידו שתי נשים, המנכל"ית והיוהמ"ש. תמונה מייצגת למהפכה הנשית... שיזם בעיריה.

שמואל שלום. איך תסכם את השנה החולפת  בנס ציונה?

גם בשנה החולפת לצד תוכניות עבודה סדורות נאלצנו להתמודד עם אירועים בלתי צפויים. הקורונה, היערכות ביטחונית והתמודדות עם אירועי גשם קיצוניים. סיגלנו שגרת עבודה שיודעת להתמודד ולהגיב היטב גם לאירועים בלתי צפויים במהירות וביעילות. היום נס ציונה היא מודל ודוגמה ברמה הארצית להתמודדות מיטבית עם אירועי גשם קיצוניים, ידענו לחלק בזמן אפס ערכות בדיקת קורונה בכל מוסדות החינוך, לשפר ולהצטיין במערך החירום הביטחוני שהקמנו כאן. לצד אלו, תוכניות העבודה השוטפות נגעו בכלל תחומי החיים – ועבור כלל אוכלוסיות העיר. מאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, עבורם פיתחנו לראשונה השנה, סל שירותים רחב: מעון שיקומי לגיל הרך, מרכז משפחה משחקיה, תוכניות הכשרה ובקרוב גם מרכז יום לתעסוקה ופנאי לבוגרים. בתחום החינוך, רק השבוע העברנו במועצת העיר יוזמה חדשה ופורצת דרך- אנחנו מציעים לאקדמאים, תושבי נס ציונה מלגה מלאה למימון לימודי הסבה למקצוע ההוראה. אנחנו מתכוונים לתגבר את מערך החינוך בכוח אדם איכותי. נקבל בחודש הבא בברכה מנהלת חדשה לאגף שמגיעה עם ניסיון רב, ומתחום הצרכים המיוחדים כך, שיש לה רגישות רבה לכל ילד וילדה ואני מצפה להישגים ובשורות גם בשנה הקרובה.

הנתונים מראים כי ביה"ס "פארק המדע" זכה להישגים בתוצאות הבגרות העולים משמעותית על אלו של "בן יהודה" ו"בן גוריון". אלא שגם מתברר כי ההשקעה העירונית בו, פר ילד, גבוהה בהרבה.  האם  השוואת ההשקעה תביא להעלאת הרמה גם באחרים?

ההשקעה הנוספת בפארק המדע היא מאחר שמדובר בבית ספר צומח שעדיין לא מקבל את כלל התקציבים ממשרד החינוך. אני מאמין בכלל תלמידי העיר וביכולת שלהם להגיע להישגים, ובצורך להשקיע במערכת החינוך בעיר כדי להמשיך לשפר ולחזק אותה. כך למשל, יצאנו ממש לפני החג ביוזמה חדשנית- מלגות לאקדמאים תושבי נס ציונה ללימודי הסבה למקצוע ההוראה. הרעיון פשוט, אנחנו נממן לימודים לאקדמאים תמורת התחייבות ללמד במערכת החינוך שלנו. בכל בתי הספר. אנחנו מחפשים ומעודדים את האנשים הכי טובים עבור מערכת החינוך בעיר, כמובן, עבור כלל התלמידים.

עד כמה גביית הארנונה בפועל מהדיירים במתחם המשרדים של "יובלים" מאז החל באיכלוסם, תואמת את ההערכות המוקדמות שלכם לגידול הצפוי בהכנסות?

הצפי לגידול בכלל ההכנסות בחציון הראשון של שנת 2022, עמד באופן מדויק ביעדים שהצבנו והתממש כולו. הצפי, כלל בתוכו גם גידול הכנסות מארנונה ממסחר ותעסוקה. כך, הכנסות העירייה בחציון שנת 2022, גדלו מהותית- ב 6 מיליון ש"ח, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד: 85 מיליון הכנסות חציון (לעומת 79 מיליון בתקופה המקבילה). כמו שכבר אמרתי, והצגתי לחברי המועצה, הגידול בהכנסות עוד ימשיך ויגדל עם מימושם של פרויקטים נוספים. כספים שנכנסים לקופה הציבורית, כמובן יושקעו בתושבים. כולנו צריכים להיות שמחים וגאים בהישג המשמעותי הזה לעיר.

השבוע הכריזה "אפריקה מגורים" על הגרלה בין תושבי העיר לרכישת דירות בפרויקט נס 130 – "נאות יוסי שבו" בהנחה בת 6 אחוז, הנחה אותה דרשתם בשעתו כתנאי להסכמתכם לתוספת 30 דירות בפרויקט. אלא שברור לך ולי שבזמן בו התעכב הפרויקט לתכנון מחדש, ההתייקרות היא בהרבה יותר מ6 אחוז...  הלקח שלך מזה?

הפרויקט התעכב בשל מספר סיבות, ביניהן סירוב משרד השיכון לאשר ההנחה לבני המקום. לא רק בנס ציונה, בכל הארץ, בשל הבירוקרטיה הרבה הכרוכה ברישוי ובניה, פרויקטים לוקחים זמן. מצד שני, הצלחנו לפעול בפרויקטים של התחדשות בעיר, מול רשויות התכנון, להאצת הליכי התכנון. בתוך שנה אושרו 5 פרויקטים של התחדשות בנס ציונה. אין לזה אח ורע בלוח הזמנים המקובל בארץ. שורה תחתונה, היכן שניתן להאיץ, אנחנו מאיצים. ועובדים בשביל זה, כל הזמן. מצד שני, הדאגה לבני העיר הצעירים, שרוצים להישאר ולבנות כאן את ביתם, זו אחת המטרות הראשונות שלקחתי על עצמי. זו מטרה ראויה ונכונה ונמשיך לפעול למימושה.

מה הלקח העיקרי שלך מכל שעברנו בתקופת הקורונה? האם יש לכם תוכנית מגירה למקרה בו חלילה תתחדש הקורונה?

אני חושב שבזמן הקורונה, כולנו למדנו שרשות מקומית, מכירה הכי טוב את התושבים שלה, והיא זו שיודעת לתת מענה בזמני חירום בצורה הטובה ביותר. בתקופת הקורונה למדנו לפעול ביעילות מירבית בתוך מציאות משתנה. לקבל החלטות מהר ולפעול מאוד מהר למימושם. המשל"ט העירוני, נתן מענה 360, מסיוע לתושבים חולים או בבידוד ועד ניהול משותף עם אגף החינוך של חלוקת ערכות אנטיגן לילדי היסודי בתוך 48 שעות מקבלת המלאי. המערכת שקמה, היא היום מיומנת מאוד, ותדע לתת מענה גם בעתיד, אם נדרש. ואני מאוד מקווה שלא נידרש. בכל מקום בו אני נושא ברכה לשנה החדשה, אני קודם כל מאחל לכולנו, שתהיה שנה רגילה.

לנס ציונה 3 קבוצות בליגות העל. אלא שבניגוד לכדוריד ולכדורסל , המתאפיינות בקשר הדוק עם הקהילה, הרי שבכדורגל מאז עברה הקבוצה לבעלות פרטית, אין כמעט קשר כזה. עד כמה זה מפריע לך, אם בכלל ומה בכוונתך לעשות?

אני מסתכל על התוצאות, בסופו של יום, מועדון הסקציה נמצא השנה בשנת שיא עם 600 חניכים- שזה שליש יותר ממה שהיה בעבר. כ 300 חניכים בקט רגל. זה אומר שילדים והורים רוצים להצטרף ולהיות חלק מהמשפחה במועדון. אם יש מחלוקות נקודתיות, אני מאמין שיש דרכים לפתור אותם. בנועם ותוך שמירה על האינטרסים קודם כל של המועדון. כך, לטובת כולם.

מה הסיכוי להקמת אולם כדורסל חדש בתמיכה ממשלתית, לאור ה"קול קורא" וכו' ומתי?

הגשנו בקשה דרך קול קורא לאולם ספורט, שעתיד לכלול 4000 מקומות ישיבה ומחכים להחלטה. אני מקווה שמשרד הספורט יבין את החשיבות של אולם כזה בנס ציונה ויאפשר את המימון לבנייתו.

אנחנו נכנסים לשנת בחירות מקומיות,  איך הדבר ישפיע לדעתך על ההתנהלות השוטפת במועצת העיר ובעיקר בינך לבין סגניך, כולם מועמדים פוטנציאליים להתמודד מולך?

שנה זה המון זמן במושגים מוניציפליים, גם בזירה הפוליטית ובעיקר בעשייה הציבורית. לפנינו עבודה רבה למימוש פרויקטים גדולים שכבר החלו, ותכליתם:  שיפור חיי התושבים בנס ציונה: מהפיכה בתחבורה, התחדשות עירונית, הרחבת שירותים לתושב: פארק הספורט, מרכז השרות החדש ועד שינוי תפיסת השרות במוקד העירוני, המהפכה הסביבתית, השקעה בחינוך,  ועוד ועוד. העיר באמת עומדת בפני שינוי והתחדשות בסדרי גודל אותם לא ידעה שנים רבות. אני עסוק בעשייה ומאמין שכל מי שרוצה את טובת התושבים, מבין חברי מועצת העיר והסגנים, יסייע לפרויקטים להתממש.

אגב סגנים. חבר מ. העיר וסגנך, אריאל אלמוג, הצהיר כי ויתר על שכרו בחצי משרה. מה בכוונתך לעשות בכספים הרבים שנחסכו בשל כך?

כל שקל שאנחנו מצליחים לחסוך בדרך כזו או אחרת, מופנה לרווחת התושבים. מהפרויקט הסולארי למשל, הצלחנו לחסוך כ 300,000 ש"ח צריכת חשמל, בחצי שנה. גם זה כסף שמושקע ברווחת התושבים. שיקוליו וענייניו של סגן ראש העיר, הם שלו. אני כמובן מכבד את ההחלטה.

מה בשורות טובות בפיך לתושבי העיר  לקראת החג?

לקראת השנה העברית החדשה אנחנו מביאים לתושבי העיר בשורות והישגים רבי משמעות: ההסכם מול משרד התחבורה, שישנה ללא היכר את פני העיר ואיכות חיי התושבים. המהפכה הפנימית בשרות שהושקע בה רבות ואת תוצאותיה ירגישו התושבים כבר בשנה הקרובה: עם מערכת ניהול פניות תושבים חדישה ויעילה ושינוי כל תפיסת השרות - מצד אחד ובניין הרווחה והחינוך שיאוכלס במהלך החגים ולמעשה מוציא הלכה למעשה את הרווחה והשירותים החברתיים מהמרתף, מן הצד השני. לקראת השנה החדשה פורסמו נתוני משרד החינוך המראים על שיפור משמעותי בהישגי החינוך בעיר, זאת לצד שביעות רצון ההורים וכמובן המהפכה הסביבתית: בחצי שנה הותקנו מערכות סולאריות לייצור חשמל נקי על 20 מוסדות ציבור וכבר צברנו הכנסות של קרוב ל 300,000 ₪, עד סוף השנה הלועזית נסיים החלפה של כלל תאורת הרחוב לתאורת לד מתקדמת וכמובן המחזור, בו נתוני המחזור שלנו ממשיכים ועולים.

מה אתה מתכנן לשנה הקרובה לבדה ומהו הפרויקט בו תתמקד?

כמו שכבר אמרתי, היום הרשות המקומית היא המענה לכלל הצרכים של התושבים בכל תחומי החיים. אנחנו לא מתמקדים אף פעם, רק בפרויקט אחד. בשנה הקרובה נמשיך לשפר את השרות לתושב- להרחיב את מעני המוקד העירוני, לבנות את מרכז השרות שעתיד להיפתח בשנה הקרובה ולתת לתושבים כמעט את כל סל השירותים שהם צריכים מהעירייה, במקום אחד, הספורטנס, פארק הספורט החדש עתיד להיפתח לציבור השנה, תחבורה ציבורית פנים עירונית – יעילה תתחיל לפעול בתוך מספר חודשים. נמשיך לקדם התחדשות עירונית, סביבה וקיימות, להשקיע בחינוך ילדינו, בתוכניות חדישות ופורצות דרך ועוד ועוד.

מה הפרויקט שאתה הכי גאה בו?

זה קצת כמו לשאול מי הילד המועדף. אני גאה בלא מעט פרויקטים. אבל הגבלת אותי לאחד... החורף לפנינו, אז אם אתה שואל במה אני גאה, אני גאה שנס ציונה מובילה בהיערכות לאירועי גשם קיצוניים. פיתחנו מערכת שלמה שיודעת להתמודד עם הרבה גשם שיורד תוך זמן קצר. ממערכת חיזוי מבוססת טכנולוגיה ועד מאגרים שיודעים לקלוט מי גשמים שמגיעים בעצימות גבוהה מהערים השכנות. מערך החירום האנושי של עיריית נס ציונה הוא מקור לגאווה גדולה, כל תושבת ותושב צריכים להיות גאים בצוותי העירייה, שבכל מערכת גשם יוצאים לשטח, נותנים את נשמתם כדי להגן על העיר והתושבים. שינויי האקלים הביאו משבר אותו חוו כל העולם. מול איתני הטבע האדם קטן, אבל הצלחנו להיות הכי טובים שיכולנו, וגם זה נבנה בתוך פרק זמן מאוד קצר.

מה הנושא הכי בוער שלא הצלחת עדיין לטפל בו?

אני שומע את קולות התושבים בעניין הגינון. עשינו כברת דרך בנושא ואין ספק שאנחנו עוד צריכים להשתפר. לצד פיתוח הגינות הציבוריות, שחודשו לאחר שנים רבות, הקמת מתקנים, גינות כלבים, גינות ספורט, פיתוח והרחבה משמעותית של מתקנים בתוך השכונות ועבור הקהילה, יש צורך בשיפור התחזוקה השוטפת של הצמחייה בעיר. אומנם אם אתה משווה את נס ציונה לגינות בערים רבות נוספות, המצב שלנו הוא טוב מאוד. אבל תושבי נס ציונה דורשים, ובצדק, מצוין. ולשם אנחנו הולכים ביחד איתם.

ומהו החזון שלך לעתיד, מעבר לשנה הקרובה?

החזון המוביל הוא פיתוח העיר והתאמת שירותים לתושבים, בראי העתיד, ותוך שמירה על אופייה וצביונה המיוחד של העיר. פרויקטים משמעותיים וארוכי טווח, הם שיעשו את ההבדל המהותי באיכות החיים בעיר בעוד מספר שנים ויאפשרו לתושבי נס ציונה לעבוד היכן שגרים ולגור היכן שעובדים. הרחבת פארק המדע, הוספת מקומות תעסוקה, הרחבת אפשרויות המסחר, בילוי ופנאי, פרויקטים של התחדשות עירונית בלא פחות משבעה מתחמים ישנים, שיהוו אפשרות דיור עתידי לדורות הבאים. לצד אלו קידום פרויקטים סביבתיים שהופכים כבר היום את נס ציונה לעיר מובילה בשמירה על הסביבה וקיימות: ייצור חשמל נקי מהשמש, תאורת לד, והמיחזור,  הנחת הפנאלים הסולאריים על גגות מבני ציבור והחלפת כלל תאורת הרחוב לתאורת לד חסכונית.

ושאלת הסיום המתבקשת...עם מי תחגוג את החג ואיפה?

כמו תמיד, אחגוג את החג עם רעייתי חגית, הילדים והנכדים. אני מחכה בציפייה לימי החג, אין כמו זמן איכות יקר וחשוב עם המשפחה.

ועל כך כולנו מסכימים...

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה