תלמידי ביה"ס התומר ארחו את ילדי גני הילדים בעיר והעלו בפניהם את ההצגה "חלום ראובן" על מייסד נס ציונה,

$(function(){setImageBanner('3bb1ee37-47f7-4dc6-9a93-5a3d67bb8f36','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45868,'Image','');})

ארוע מרגש במיוחד:
במסגרת ארועי שנת ה-140 לנס ציונה, הגיעו ילדי הגנים העירוניים לביה"ס לחינוך מיוחד התומר לצפות בהצגה מיוחדת ומקצועית על סיפור הקמת המושבה. המציגים: תלמידי ביה"ס התומר אשר היו שותפים להמחזה ובניית התפאורה.

דוברות נס ציונה

הפרויקט הייחודי, בהובלת אגף קהילה ומחלקת חינוך קדם יסודי בעיריית נס ציונה עם הנהלת ביה"ס התומר נועד לספק לילדי העיר ידע על סיפור הקמתה של המושבה נס ציונה, על פי חלומו של מייסד המושבה ראובן לרר, כל זאת תוך מפגש מאחד, מכיל ומעצים של ילדי הגנים עם התלמידים.

את ההצגה כתב וביים הבמאי והתסריטאי יוסי כהן, בשיתוף ריקי לרר ואמירה גיננסקי מבית ראשונים. הפרויקט החל כבר בתחילת השנה עם סדנאות מקדימות לאיתור תלמידים המעוניינים לקחת חלק בהצגה ולאחר מכן התקיימו מפגשים שבועיים אשר כללו שעורי משחק וחזרות, התמקצעות בדקלום טקסטים, עמידה מול קהל, שפת גוף והבעה, תנועה על מרחב הבמה ועוד. אלו יצרו תוצר מקצועי ואיכותי של הצגה קהילתית אמיתית ומיוחדת.

גם בגני הילדים החל תהליך למידה מקדים להצגה, אודות סיפור הקמתה של נס ציונה, דמויות המפתח אשר בלטו ביוזמתם ובנחישותם: ראובן ופייגה לרר, מיכאל הלפרין, משה לרר ועוד. ההצגה שארכה 20 דקות, הותאמה לקהל הילדים, אשר צפו בראובן לרר מגיע לארץ עם משפחתו וילדיו, כאשר מנחה אותו חלום ותשוקה להקים ישוב בארץ ישראל. ההצגה ממחישה איך עושים "יש מאין" מגשימים חלום ומקימים מושבה. בתום ההצגה התקיים דיון בשיתוף הילדים על הגשמת חלומות בכלל ועל הגשמה של החלומות שלהם בפרט.

הפרויקט הייחודי יצר חיבור קהילתי, בין תלמידי החינוך המיוחד לילדי הגנים, תרם להגברת תחושת השייכות וההכלה של כל הנוכחים ויצר תחושת העצמה בקרב תלמידי התומר הגאים אם התוצר האיכותי שהצליחו ליצור.

בתום אחד המפגשים אמר עיליי, תלמיד התומר אשר שיחק בהצגה את ראובן לרר  : "אני מתרגש לראות את הילדים מתחברים אלינו"

3

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה