תלמידי קולנוע מ"בן גוריון" וסרטים שהפיקו - בכנס סיום ארועי "זכרון מתחדש" - להנצחת השואה בשפת הקולנוע.

$(function(){setImageBanner('6b3c1f6a-f892-428b-a396-539e0c04901e','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

שבועיים אחרי יום השואה נערך טרס הסיום לפרוייקט כה חשוב זה.
10 סרטים נבחרים מתוך 50 סרטונים שהופקו, הוצגו באירוע מרשים בהיכל התרבות ברחובות. האולם מלא מפה לפה בתלמידים נרגשים, בנוכחות ראש העיר, אנשי חינוך ומנהלי העמותה ״זכרון מתחדש״.
את נס ציונה ייצגו תלמידי יא׳3 ממגמת תקשורת מתיכון בן גוריון בנס ציונה בהובלת רכזת ההיסטוריה, יפה בייגל טל בשיתוף רכזת התקשורת מירב שלזינגר והצוות גולן ארביב וצביה ויצמן

פרטי

זכרון מתחדש
כתבה וצילומים: צביה ויצמן
איך להפיח חיים בזכרון השואה המתפוגג בשפת הקולנוע?
בימים אלה כשנותרו 175 אלף ניצולי שואה בלבד שעדיין חיים בקרבנו. נדרשת מחשבה איך לספר את סיפורם של השורדים. בבחינת לזכור ולא לשכוח.
העמותה ״זכרון מתחדש״ דואגת להנכיח את זכרון השואה בפעילות אקטיבית ומותחת קו בין דורי בין שורדי שואה לתלמידי תיכון.
תלמידי יא׳ בכל הארץ נרתמו לפרויקט במסגרת שיעורי היסטוריה והמיזם קרם עור וגידים.
הפעילות בנתה גשר וקשר רציף בין סיפורם המטלטל, העצוב והמעצים של שורדי השואה, לתלמידים צעירים בתיווך הצוות החינוכי.
תוך שימוש בשפה קולנועית עכשוית.
כל הנוגעים בדבר, רכזי מגמות תקשורת ומורים להיסטוריה שהובילו את הפרוייקט בסיוע והנחיית העמותה והצוות החינוכי. ברכו על תהליך הלמידה החוויתית המטמיע את סיפורם של הניצולים והשורדים.
המנכל"ית הנמרצת של העמותה שרה אילת והוגה הרעיון פיני שניר, הנחו את הקבוצות שלב אחר שלב ויצרו יש מאיין.
הרעיון כלל תוכנית חינוכית שנועדה להטמיע ולחרוט בלבבות את סיפורם וגבורתם של השורדים. להאמין, להפיח תקוה ושמחת חיים גם כשאדם בתחתית השאול. ולהביא את עוצמת הנצחון לילדים שהקימו משפחות וניצחו את הרוע והאירו את החושך,
נערכו ימי עיון, ביקור ביד ושם, סיורים באתרים שונים בארץ.
תלמידים שמעו עדויות, צפו בסרטונים בחרו דמות שאת סיפרו ביקשו לתעד, וחקרו את הנושא, התוודעו לזוועות השואה בצפיה בסרטונים והאזנה לסיפורים מסמרי שיער. ודיברו על זה.
בטקס יום השואה הבית ספרי, הוקרנו הסרטים. קולם של הניצולים נשמע וסיפורם נוכח. חלקם חזרו הביתה וביקשו לדעת יותר על סבתא רבה או בן משפחה שנושא מספר על הזרוע ואז יצאו לצלם ולהפיק סרטונים.
תהליך ההפקה כלל בחירת דמות כאמור, כתיבת תסריט, ביקור בבית דרור, שכירת תלבושות, סיורי לוקיישנים לצילום כמו למשל איפה נמצא אתר שדומה ליער או איפה יש מסילת ברזל, איך להנכיח את הדמות 80 שנה אחרי, בחירת חלל שיכול להזכיר את התיאור המסופר. בחירת שחקנים, חשיבה ותכנון יום הצילומים שינויים שנדרשו לא פעם. עד לשלב העריכה הסופית, לבטים, שינויים הפיכת הצילומים לשחור לבן כדי ליצור מניפולציית זמן וכתיבת רפלקציה כחלק מתהליך הלמידה.

 שבועיים אחרי יום השואה נערך טרס הסיום לפרוייקט כה חשוב זה.
10 סרטים נבחרים מתוך 50 סרטונים שהופקו, הוצגו באירוע מרשים בהיכל התרבות ברחובות. האולם מלא מפה לפה בתחמידים נרגשים, בנוכחות ראש העיר, אנשי חינוך ומנהלי העמותה ״זכרון מתחדש״.
תלמידי יא׳3 מגמת תקשורת מתיכון בן גוריון בנס ציונה בהובלת רכזת ההיסטוריה, יפה בייגל טל בשיתוף רכזת התקשורת מירב שלזינגר והצוות גולן ארביב וצביה ויצמן השתתפו בסדנאות עיבוד רשמים שנערכו קודם לטקס.
בשיח מעגלי ושיתפו את חבריהם ואת המנחים על תהליך היצירה ועל החשיבות לזכור ולהעביר את זה הלאה. על דמויות שסיפורן מעתה צרוב היטב בתודעה שלהם ועל החשיבות בלמידה חוויתית והתיעוד שישאר לעד למען יראו ויזכרו הדורות הבאים כשכבר לא ממש יוותרו עדים חיים בינינו. למען לא יחזרו לעולם זוועות השואה. בבחינת ״והגדת לבניך״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה