25 שנה לאסון המסוקים בו נספו שניים מבני נס ציונה: סגן גיל אייזן וסמל שחר רוזנברג

$(function(){setImageBanner('3fddaa3b-f872-41a5-966e-02107241979a','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45868,'Image','');})

לפני 25 שנה (4.2.97) הזדעזענו כולנו עת נהרגו 73 מטובי בנינו באסון המסוקים בשאר ישוב.
כאן בנס-ציונה היתה המכה כואבת ובלתי פרופורציונלית לעיר הקטנה. שניים מבנינו נהרגו שם, בדרכם לשוב ללבנון: סגן גיל אייזן וסמל שחר רוזנברג, שניהם לוחמים בפלחה"ן נח"ל.
זכרם של גיל, שחר וכל הנופלים הונצח ב"גן ה-73" בעירנו.

ביום שישי הקרוב נעלה כתבה מורחבת על הנופלים, משפחותיהם והנצחתם בעירנו ובכלל

ארכיון

בערב יום כ"ז בשבט תשנ"ז (4.2.1997) אירע אסון המסוקים, עת התנגשו שני מסוקי יסעור, מעל למושב שאר-ישוב ו-73 הלוחמים שעשו דרכם לפעילות מבצעית בלבנון נהרגו.

היום המר שלעולם לא נשכח, כל מי שחי כאן באותו יום ככלל ובפרט אלו מבינינו שהיו כאן בנס ציונה עת הגיעה הבשורה המרה. רבים מבינינו ליוום למנוחת עולמים ורבים רבים התענו עם דבורה ואריה רוזנברג אשר היו בדרום אמריקה והצליחו לשוב ארצה בקושי, לאחר 3 ימי תלאות, וניסינו לחשוב עליהם בדרך הבלתי נגמרת ללווית בנם...

קוים לדמותם של סגן גיל אייזן וסמל שחר רוזנברג,

גיל אייזן היה בנם של עופרה ויעקב, אח לניר ואור.

נולד ביום י"א בחשוון תשל"ו (16.10.1975) ברחובות. גיל למד בבית הספר היסודי "ויצמן" אשר ברחובות, ובחטיבת הביניים "קציר". מכיוון שהמשפחה העתיקה את מקום מגוריה לנס-ציונה למד גיל שנה בתיכון "בן גוריון", ומשם המשיך לבית הספר התיכון "רון" ברחובות בו למד במגמת הצילום. טרם גיוסו לצה"ל נהג גיל לטייל ברחבי הארץ ונישבה בעיקר בקסמי הנופים בצפון, שם התעתד להקים את ביתו. גיל נהג לצלם ולתעד מקומות, נופים ואנשים, ונהג לצייר ולשרבט על כל פיסת נייר שעברה תחת ידו.

בשלהי מרץ 1994, התגייס גיל לפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל ותיפקד כקשר מ"מ בצוות. באותו צוות נרקם קשר חברות עז ואמיץ בין גיל לחברי הצוות האחרים, קשר שהלך העמיק והתחזק ברבות הימים, ואף חיזק את ידי המשפחה ברגעיה הקשים. בתחילת חודש מרס 1996 סיים גיל קורס קציני חי"ר, ולאחר תקופה קצרה קיבל לידיו את צוות פלחה"ן 912 אשר התגאה בשם "צוות איזן".

 גיל הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בנס-ציונה והועלה לדרגת סגן לאחר מותו. בן עשרים ואחת היה בנפלו, הוא הותיר אחריו הורים, שני אחים וחברה .

אמנון ליפקין-שחק ראש המטה הכללי דאז כתב באיגרת התנחומים למשפחה את הדברים הבאים: "גיל תואר על ידי מפקדיו כקצין נחוש ומסור, שהקרין בטחון לסביבתו, בלט באהבת הארץ והאמין בצדקת הדרך בה בחר, גיל גילה רגישות לצרכי פקודיו והיווה דמות נערצת וראויה לחיקוי".

-----------------------------------------------------------------------------

שחר רוזנברג נולד בנס ציונה ביום ו' אדר תשל"ז (24.2.1977). אח לעינת ושגיא.

שחר גדל בנס ציונה, שם החל את לימודיו בבית הספר היסודי "ראשונים" ולאחר מכן בבית הספר התיכון ע"ש בן גוריון בעיר. הוא השתייך לתנועת הנוער "מכבי צעיר", שם היה חניך ומדריך, ונטל חלק במשחקי המכבייה.

 מאז ילדותו גילה שחר נטיות הומניסטיות מובהקות, הירבה לקרוא ספרי פסיכולוגיה ואנתרופולוגיה, אהב לקרוא על עמים רחוקים ותרבויות אקזוטיות. מכל מי שנסע לחו"ל ביקש להביא לו ספרי אמנות וציור. הוא העריך ביותר את עבודותיהם של ליאונרדו דה וינצ'י, סלבדור דאלי ופיקסו, ושאב עניין רב מקריאה בכתבי ניטשה. כל זה לא הפריע לו להיות אוהד נלהב של מכבי תל אביב בכדורגל.בעצמו עסק בכתיבה, והותיר אחריו אוצר לא קטן של שירים, סיפורים ואמרות.

 לצה"ל התגייס בסוף יולי 1995. לפני הגיוס. שחר ביקש לשרת ביחידה קרבית, ובשל בעיה רפואית נזקק לחתימת הוריו ולעזרתם בשכנוע הרופאים שהדבר אפשרי. לאחר הטירונות הוא שירת בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל. ובתפקידו האחרון היה מש"ק קשר ביחידה.

 היה בן עשרים בנפלו. הוא הועלה לדרגת סמל לאחר מותו, והובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנס ציונה. הותיר אחריו הורים, אחות אח וחברה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה