"זוכרים יחד". השבוע חווינו שלושה מיפגשים מרגשים עם הוריהם של איתי רון ז"ל, עמרי מיכאלי ז"ל ושקד חבני ז"ל



חדשות נס ציונה - בנחלת ראובן התקיימו השבוע שלושה מיפגשים מרגשים עם הוריהם בהם שמענו את סיפור חייהם, גבורתם ומותם של יקיריהם - יקירינו.
את מפגשי השיח "זוכרים יחד" הנחה ברגישות רבה חבר מ. העיר לשעבר והפעיל הציבורי רביב ורניק, אשר סיפר לנו על התהליך והחוויה ואומר: השלושה שהוריהם נענו ליוזמת העירייה והסכימו להשתתף במיפגשים, מייצגים פסיפס אנושי של החברה הישראלית והנס ציונית.

שלושת חללי המלחמה שסיפוריהם הונצחו במיפגשי "נס ציונה זוכרת"

שנה לאירועי ה 7 באוקטובר – 3 מפגשי זיכרון התקיימו השבוע לכבודם של הנופלים איתי רון ז"ל ועמרי מיכאלי ז"ל והנרצחת שקד חבני ז"ל בני נס ציונה 

עשרות תושבים הגיעו השבוע לנחלת ראובן בנס ציונה למפגש בלתי אמצעי עם המשפחות ושמעו את סיפור חייהם, גבורתם ומותם , כפי שתוכלו לקרוא בהמשך. אך תחילה נפתח בסיפור הרקע:

את מפגשי השיח "זוכרים יחד" הנחה ברגישות רבה תושב העיר רביב ורניק אשר סיפר לנו:

ערב ראש השנה, פנו אלי מעיריית נס ציונה וביקשו שאנחה את שלושת ערבי הזיכרון.  בשל הזמן הקצר שנותר להכנת אירועי הזכרון, נפגשתי כבר במהלך החג עם כל משפחה בנפרד וביצעתי תחקיר משלי, על מנת להכיר טוב יותר את סיפור חייהם של איתי, עמרי ושקד, להחשף לאומץ ליבם יוצא הדופן וכדי לעמוד ברגישות על האופן בו מתמודדת כל משפחה עם השכול והאבל הכבד. 

יצויין כי העירייה פנתה לכל המשפחות הנס ציוניות ששכלו את יקיריהם במלחמה, אך מטבע הדברים - לא כולן  היו מסוגלות להתמודד עם חויה לא פשוטה שכזו. ובדיעבד,  במחשבה לאחור,  אני סבור כי השלושה שהוריהם אכן השתתפו מייצגים פסיפס אנושי של החברה הישראלית והנס ציונית:

איתי רון, בחור צעיר שהתחנך בעיר ונפל בקרב גבורה הירואי במוצב נחל עוז, אשר עוד ידובר בו רבות וישמש כמורשת קרב לכל חטיבת גולני וצה״ל.


עמרי מיכאלי, איש מילואים מעוטר בצל״ש הרמטכ״ל, אשר נלחם בעוז ולמרות שכבר נפצע פעמיים במבצעים קודמים, לא וויתר גם הפעם ופרץ בראש הכוחות לחלץ בני ערובה בכפר עזה ושם נפל.

שקד חבני,  בחורה צעירה מקסימה עם המון שמחת חיים, אשר סחפה אחריה בני נוער רבים לפעילות ערכית בכל מקום בו פעלה - בביהס, בתנועת הנוער, בצבא ובמקומות עבודתה ונרצחה בדמי ימיה, בפסטיבל הנובה.

כל אחד מהם סימל את היפה והנכון בחברה הישראלית ומותם בגיל כה צעיר הוא שבר עמוק מאד, למשפחתם, לקהילה הנס ציונית ולחברה הישראלית כולה. יהי זכרם ברוך לעד.

 ורביב מוסיף:

במהלך ערבי הזיכרון המרגשים, היה חשוב לי לתת לכל ההורים, לחשוף בדרכם שלהם את אשר על ליבם ולשתף את הקהל בתחושות, בכעסים ובתקווה, כחלק מתהליך השיקום שהם עוברים בכל יום ובכל שעה וכמסר ערכי חשוב, של הנצחת החללים והמשך דרכם, למען העצמת בני הנוער, החברה האזרחית, העם והמדינה- במיוחד בימים מורכבים אלה.
היו אלה ערבי זכרון קשים ולא פשוטים, אך יחד עם זאת מאד מרגשים וחודרים אל הלב.
הודיתי באופן אישי, לכל אחד מההורים על הזכות לסייע להם להתמודד ולחשוף את סיפור גבורתם של ילדיהם. לדורית רון אמו של סמ״ר איתי אברהם ז״ל, לרינה ולמיקי מיכאלי, הוריו של רס״מ עמרי ז״ל, וליוסי ובלה חבני, הוריה של שקד חבני ז״ל השם יקום דמה.
אני מודה לראש העיר שמואל בוקסר, לממלאת מקומו והממונה על ההנצחה בעיר סמדר אהרוני, וללי שחר סמנכל"ית ומנהלת מח׳ האירועים בחברה לתרבות ופנאי, על הזכות והכבוד להוביל ערבי זכרון כה רגישים וחשובים.
מתפלל מכאן שכל חיילות וחיילי צה״ל ישובו במהרה לשלום הביתה, יחד עם החטופות והחטופים מעזה.
גמר חתימה טובה.

סיקור המפגשים וסיפורי הנופלים בנס ציונה: 

המיפגש הראשון, ביום שני, הוקדש לסיפורו את סמל ראשון איתי רון, שנפל בקרב בנחל עוז, מפי אימו – דורית רון.

דורית סיפרה כיצד הגן איתי בגופו, עד טיפת דמו האחרונה, וגם כאשר נגמרה התחמושת המשיך נלחם בידיים חשופות, כדי להציל חיים. דורית סיפרה על חייו המלאים של איתי, כשופט כדורגל, אוהד מושבע של הפועל תל אביב, על פועלו להקמת קבוצת הכנה לשרות משמעותי בצה"ל ועל חלומות שהיו לו לעתיד.

עוד שיתפה האם על דרכה המיוחדת להתמודד עם האובדן הכבד מנשוא.

סיקור המפגשים וסיפורי הנופלים בנס ציונה

סמל איתי רון ז"ל, לוחם גדוד 13 פלוגה ב' זאבי הדממה. בן 20 במותו, נפל בקרב על בסיס נחל עוז.

 

למחרת, ביום שלישי  התקיים מפגש מעורר השראה עם מיקי ורינה מיכאלי, הוריו של רס"מ עמרי מיכאלי שנפל בקרב על כפר עזה.

ההורים סיפרו על ילדותו של עמרי בקיבוץ, כילד שובב שאהב לקרוא ספרים. על רצונו העז לשרת את המולדת ועל בחירתו להתגייס לשרות משמעותי וחשאי בצוות פריצה נבחר של יחידת דובדבן. עמרי, בעל עיטור צל"ש הרמטכ"ל על גבורתו בצוק איתן - היה תמיד הראשון להסתער ולהנהיג. היה אדם כריזמטי, יפה תואר, דוגמה לפקודיו. מדריך, מנהיג ומפקד נערץ. עוד סיפרו ההורים כי הופתעו לקבל מכתבים מנשיאים ברחבי העולם במהלך ימי השבעה, ולשמוע לאחר מותו, סיפורי גבורה בלתי נגמרים של בנם, שהנחיל בחייו מורשת קרב, שעוד תמשיך ותהדהד.

סיפורי הנופלים מנס ציונה

רס"ר עמרי מיכאלי, בן 35 במותו נפל בהגנה על תושבי כפר עזה.

 

וביום רביעי, סיפר יוסי חבני, על שקד שלו. על ילדותה, מסלול חיה והטיול הגדול לדרום אמריקה. יוסי סיפר על ילדה שכולה אור. מלאה באנרגיות, שמחת חיים, הומור משובח- אהובה על כולם. ילדה עמוקה וסקרנית אשר עשתה חייל בצופים ובצבא סיימה בהצטיינויות.


עוד סיפר האב, על היום הארור בשביעי באוקטובר, ההתמודדות, החיים לצד הכאב והאובדן, הבחירה בחיים והעשייה להנצחתה שחשובה למשפחה, כדי ש"המגדלור לא יכבה". יוסי שיתף כי שקד כתבה והקליטה משפטים שהיום מהווים אבני דרך למשפחה וביניהם: "לא משאירים אף אחד מאחור", "תהיה בן אדם וכבד כל אדם", "לא הכישרון יקבע כמה רחוק תגיע פשוט תסמוך על עצמך"

יוסי חבני מספר על שקד ז"ל.

שקד חבני, בת 22 במותה, נרצחה ע"י מחבלים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים.

י ה י   ז כ ר ם  ב ר ו ך !

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה