אוסף ויצו מונגש באתר ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים - מומלץ!

$(function(){setImageBanner('ee1b0554-4e6e-4140-8c25-1841d1257663','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46977,'Image','');})

חובבי הנוסטלגיה זו הידיעה עבורכם - אוסף ויצו מונגש באתר ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים במסגרת פרויקט הדיגיטציה להנגשה ושימור ההיסטוריה האודיו ויזואלית של מדינת ישראל

אוסף ויצו מונגש באתר ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים

אוסף ארכיון ויצו, בו שמורים עשרות סרטים המתעדים את פעילות הארגון מאז הקמתו ב1920, מונגשים לציבור הרחב, ללא עלות, באתר ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים.

עבודת שחזור והשימור ארכיון ויצו בסינמטק ירושלים 


לאחר שנים של עבודות איתור, איסוף, שחזור, פיענוח ותיוג, ארגון ויצו פותח לציבור את ארכיון ויצו. בארכיון אלפי פריטים החל משנות ה-20 של המאה הקודמת ודרך התקופות השונות לפני ואחרי קום המדינה. את ביצוע הפרויקט הובילה התחקירנית לילי יודינסקי, והוא כולל בין השאר תיעוד מהקמת מעונות היום הראשונים, מוסדות ויצו השונים - סניפי טיפת חלב, משקי הפועלות שהפכו בהמשך לכפרי נוער, חנויות כלי הבית, גני הילדים, ההכשרות המקצועיות לנשים, ועוד ועוד מוצגים היסטוריים מפעילויות ויצו השונות שסללו את הדרך לשירותים החברתיים של היום.

בואו לראות כיצד תרם ארגון ויצ"ו לבניית הארץ 

מלבד מלאכת בניית הארץ ויצירת תשתיות חינוך ובריאות שמשמשות את הציבור הישראלי עד היום (כגון "טיפת חלב"), הבינו נשות ויצו שעל מנת לקדם את מעמד הנשים בישראל עליהן גם לפעול במישור הפוליטי. רחל כהן כגן, אחת משתי הנשים היחידות החתומות על מגילת העצמאות (לצד גולדה מאיר), הייתה לנציגת ויצו במועצת המדינה הזמנית ולאחר מכן ייצגה את התנועה בכנסת.

כעת, במסגרת פרויקט הדיגיטציה של ארכיון הסרטים הישראלי של סינמטק ירושלים ולקראת יום האישה הבינלאומי, עברו חומרי הארכיון של ויצו תהליך דיגיטציה ותחקיר היסטורי, והם נגישים כעת לצפיית הקהל הרחב ללא עלות באתר הארכיון של סינמטק ירושלים.

באוסף שעלה בימים אלה לאתר ניתן למצוא סרטי תדמית של הארגון שצולמו בין שנות ה-50 עד שנות ה-80, ונועדו לחשוף תורמים לפעילותו, ביניהם הסרט חופשה משונה, והסרט ויצו מסביב לשעון, המתעד את העשייה של ויצו בימים שאחרי מלחמת יום הכיפורים, שבהם היה צורך לטפל בפצועים, באלמנות וביתומים שהותירה המלחמה. סרטי התדמית תיעדו וחשפו של כפרי הנוער של ויצו, הפגייה הראשונה בישראל שהוקמה על ידי הארגון, מסגרות חינוכיות ועשייה רבה. כמו כן, הצצה לפעילות במשק פועלות מ-1936, אסיפת הוועד המנהל של הארגון ועוד.

אוסף ויצו סינמטק ירושלים צפו בסרטי הווידאו 

הכירו את ויצו תנועת נשים יהודיות ציוניות 

מטרת העל של ויצו היא יצירת חברה ציונית-הומניסטית, המבוססת על שוויון הזדמנויות בדגש על חינוך ורווחה לנשים, ילדים ונוער תוך שיתוף פעולה עם

ויצו היא תנועה ציונית בינלאומית א-מפלגתית ועצמאית כלכלית - של נשים מתנדבות. התנועה מובילה לשינויים למען שיפור החברה בישראל, תוך שימת דגש על קידום מעמד האישה, שוויון בחינוך, רווחת המשפחה ותמיכה באוכלוסיות חלשות. ויצו שמה לעצמה למטרה לקדם את מעמד האישה בישראל באמצעות חקיקה, פיתוח מנהיגות ומודעות אישית וחברתית למען שוויון נשים בחברה, להעניק לפעוטות, ילדים, בני נוער
וקשישים שוויון הזדמנויות למען צמצום פערים בחברה הישראלית, התאמת הצרכים המשותפים בין נשים יהודיות בתפוצות ובין נשים בישראל למען המשכיות העם היהודי וקליטת עלייה

אניטה פרידמן, יו"ר ויצו: "אני גאה מאוד בארכיון החדש והמפואר שלנו: מורשת ויצו היא חלק בלתי נפרד ופרק מרתק ומעורר התפעמות מתוך ההיסטוריה של מדינת ישראל. היה לנו חשוב מאוד ללקט את המוצגים השונים, ולהנגיש אותם לציבור - גם למען דור החלוצות והמייסדות, וגם למען הדורות הבאים. הארכיון מעביר בהצלחה את העושר והעוצמה של פעילות ויצו לאורך השנים, אך מלאכת הזנת הפריטים והרחבת האוסף עדיין לא הסתיימה והיא תימשך ברציפות גם בשנים הבאות".

ארכיון ויצו באדיבות ארכיון ויצו וארכיון הסרטים הישראלי – סינמטק ירושלים הזדמנות לחיים 1950

משק הפועלות עיינות  באדיבות ארכיון ויצו וארכיון הסרטים הישראלי – סינמטק ירושלים 1936

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה