בלקספייס פרק הסיום: פתרון התעלומה ותובנות מביכות על התנהלות המשטרה

$(function(){setImageBanner('406ad1db-cf15-40d2-8dd8-f1e9fbb7602b','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,46977,'Image','');})

פרק אחרון של בלקספייס ערוץ 13 לצפייה ישירה פותר את תעלומת הפשע בתיכון מורשת אולם משאיר כמה תובנות וסצנות מביכות. לקראת עונה 2 בלקספייס האם ההפקה תמשיך להציג את המשטרה בצורה מעוררת גיחוך? כתבת סיום העונה! זהירות ספוילרים.

בלקספייס צילום מסך ערוץ 13

איתמר וליבי התלמידים מאחורי תעלומת הפשע של בלקספייס נחשפו בפרק הסיום

אז כולם כבר יודעים. איתמר וליבי רצו לנקום על אדישות המערכת למותו של עידו לב. הם אלו שגרמו למותו לפני כמה שנים וכל מה שהם רצו היה לוודא שהמערכת מענישה אותם. נו... חשבתי שנקבל סוף הרבה יותר דרמטי. שיהיה. איך שר אביב גפן.....אנחנו דור מZ יון. 

במשך העונה כולה המתח נבנה סביב דמויות ומסכות שנראה כי נשלקחו מאיזו מסיבה פאגנית אי שם בשוודיה. לבסוף מסתבר שאין מאחורי המסכה איזו אידאולוגיה. וכאן לטעמי, ההפקה פספסה בגדול. נשארונו עם מסכות ליל כל הקדושים ובלי קדושים מעונים. 

ובכל זאת פרק הסיום של בלקספייס מחדד כמה תובנות בכל הנושא לאופן שבו מוצגת המשטרה. חלקן אפילו מפתיעות. רובן קצת מביכות. בין אם ההפקה בחרה להגחיך ולהטריל את המשטרה או שככה זה פשוט יצא.

 איך שלא הופכים את זה משטרת ישראל יוצאת רע מאד מבלקספייס עונה . 

  • מה זה מדפסת תלת מימד- מרגע שהתגלה שאת האקדח ייצרו התלמידים באמצעות מדפסת תל מימד, המשטרה לא הוציאה את המדפסת אל מחוץ לכותלי התיכון, לפחות עד סיום החקירה. הריי המדפסת הפכה מכלי לימודי ליצרנית כלי הרצח. מילא זה......השוטר החוקר אפילו היה מודע לקיומה של המדפסת. 

  •  במשטרה לא שוטפים ידיים אחרי השירותים. בפרק האחרון השוטר מלווה את החשוד לשירותים. שם הנער החשוד טוען אקדח שהסתיר (שיוצר באותה המדפסת מהסעיף הקודם ). הוא מרעיש, מפיל כדור לרצפה אבל השוטר שצמוד לדלת לא שומע כלום. אבל מה שמוציא את המשטרה, איך להגיד....פחות אסטטית בסצנה הזו, היא העובדה שהחשוד לא עצר לשטוף ידיים אחרי והשוטר אף לא העיר לו על זה. אני אגב, בטוח שבמציאות כן שוטפים שם ידיים. 

  • ולסיום, איך אפשר שלא להיות מודאגים מהיכולות הטכנולוגיות של המשטרה. יושב לו החוקר הטכנולוגי בתחנה ומתקשה לפענח פרסומי רשת, דרקנט עאלק....של תלמידים בני 17. תעלומה שחוקרי שב"כ או מוסד היו אמורים לפתור תוך כמה דקות, לזהות את מי שהעלה את ההודעות ולהצביע על החשודים. אבל המשטרה.....כאילו היא עדיין תקועה עם מסוף Datapoint 2200 או מקסימום Commodore PET
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה