האם ה"שמפניה" עדיין תוססת?.. הערב ב"עובדה"- אבישי רביב מתראיין, הפרק השני. האם יפתח הכל על רצח רבין?

$(function(){})

הראיון המדובר החל אמש עם אבישי רביב ב"עובדה": ובינתיים לא היו בו גילויים חדשים, אך בהפקה מבטיחים שאלו יהיו הערב...
אילנה דיין: אתה שומע מישהו שישב מישהו עם יגאל עמיר 48 שעות אחרי המעצר, והוא שומע ממנו דברים שעד היום לא שמענו.
האם בן גביר "יאהב" את התוכנית?...
וגם: תזכורות ווידיאו מימי ההסתה שקדמו לרצח רבין

(נערך מחדש יום ד' בבוקר)

אבישי רביב מתראיין מול עמרי אסנהיים בצילומי "עובדה"

האם ה"שמפניה" עדיין תוססת?..

הערב ב"עובדה"- אבישי רביב מתראיין, הפרק השני. האם יפתח הכל על רצח רבין?

מגישת "עובדה" אילנה דיין התראיינה אתמול (שלישי) בתקשורת לקראת פרק סיום העונה של 'עובדה', הערב ובו גולת הכותרת- ראיון ראשון מזה 30 שנה עם אבישי רביב, מי שזכה לשם הקוד "שמפניה" ולא דיבר מעולם על מה שבאמת אירע בימים שקדמו לרצח רבין.
"אתם מכירים את המרדף שלנו שנים אחרי אנשים שאנו רוצים שידברו. המקרה פה הוא שונה - הרבה מאוד עיתונאים מנסים לפצח את החידה של רביב, עמרי אסנהיים מנסה כבר 10 שנים לפצח את הסיפור", אמרה דיין בפתח השיחה בערוץ 103. "התשובה ניתנת על ידו, אבל מה שבעיקר מדהים זה שאחרי שחשבנו שאנו יודעים הכל על רצח רבין, ושאי אפשר ללמוד יותר שום דבר חדש, אתה שומע מישהו שישב מישהו עם יגאל עמיר 48 שעות אחרי המעצר, והוא שומע ממנו דברים שעד היום לא שמענו. "

ובכן, לאחר צפיה הרי שבפרק הראשון ראינו את הלבטים והתהליך הנפשי הנורא שעבר רביב  (לא ארחיב כי שווה לראות) אבל עדיין לא נחשפנו לגילויים חדשים משמעותיים, נחכה לפרק השני, הערב.

תזכורת:

בראשית שנות ה-90 רביב, חייל משוחרר ונכה צה"ל, נרשם ללימודים באוניברסיטת בר-אילן: שם הוא הכיר את יגאל עמיר, שהיה אז סטודנט פופולרי למשפטים. עם יישומו של הסכם אוסלו החלו רביב ועמיר לארגן "שבתות סטודנטים" בהתנחלויות, להבעת תמיכה עם המתנחלים.

בשלב זה גוייס ע"י המחלקה היהודית בשב"כ ובמשך שמונה שנים הוא ניהל חיים כפולים: על שערי העיתונים ובכתבות הטלוויזיה הכרנוהו כאבישי רביב, פעיל ימין קיצוני וחבר בתנועת כ"ך, פרובוקטור ואלים. אלא שמאחורי הקלעים הוא למעשה מופעל של השירות – מעביר מידע על האנשים שבתוכם הוא חי, ומסכל פעולות אלימות של הימין הקיצוני.

אלא שהשאלה מה בדיוק אמר עמיר לרביב במהלך החודשים שקדמו לרצח רבין והאם אכן הסית את עמיר לרצח,כפי שטוענים עד היום רבים מקבוצת ההתייחסות  של בן גביר ושות' - תעסיק את השב"כ שנים ארוכות אחרי הרצח, ולמעשה – מדינה שלמה.

אילנה דיין : "מה שמדהים הוא שרואים את בן גביר, נער צעיר עם פני תינוק, שאומר את הדברים שהיום הוא אומר קצת אחרת"...

ראו את "שמפניה" מתראיין בכובעו כפעיל קיצוני של ארגון "אייל"

אבישי רביב מתראיין

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה