חג הסיגד 2022 ברחובות: האירועים והתהלוכה השנתית ברחובות העיר

$(function(){})

חד הסיגד 2022 ברחובות הצטרפו אל האירועים לציון יום החג של העדה באתיופית, השנה בסימן "תפילה" ויחל בתהלוכה ססגונית אותנטית שתצא מבית דונדיקוב עד בית העם רחובות.

חג הסיגד ברחובות קרדיט צילום גדעון נאגז'ה

חד הסיגד 2022 ברחובות אירועים התהלוכה השנתית ברחובות העיר - כולם מוזמנים לחוויה יוצאת דופן: חג סגד שמח בסימן "תפילה"

עיריית רחובות והחברה העירונית מזמינות את הציבור להשתתף באירוע חג הסגד ברחובות. האירוע השנה יתקיים בסימן "תפילה" ויחל בתהלוכה ססגונית אותנטית שתצא מבית דונדיקוב, ותגיע עד בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, שם תתקיים קבלת פנים הכוללת תפילה ושירת הקייסים ולאחריה מופע מרכזי ועשיר בהשתתפות הזמר הבינלאומי גילי ילאו ואמנים נוספים.

החג נקרא חג הסיגד אך לעיתים נכתב גם חג הסגד. 

מתי חוגגים את חג הסיגד 2022 ברחובות? 

יום שני, 21.11.22, כ"ז בחשוון תשפ"ג, בשעה 18:00 - יציאה לתהלוכה מבית דונדיקוב, רח' יעקב 32

מה מחכה לנו השנה במסגרת החגיגות ברחובות? כמיטב המסורת, גם השנה, תחגוג רחובות את חג הסגד, שהינו חלק ממסורת יוצאי אתיופיה, ונועד להזכיר את חידוש הברית בין ה' לעמו ישראל. השנה ייחגג החג בסימן "תפילה". ביום שני, ה-21.11.22, בשעה 18:00, תחל תהלוכה ססגונית אותנטית שתצא מבית דונדיקוב, רח' יעקב 32 ותגיע עד בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני.

את התהלוכה יובילו הקייסים, הרבנים של קהילת יוצאי אתיופיה, ובראשם ליקה כהנת קס ברקו טגניה, והיא תכלול לבוש מסורתי, תפילה ומזמורים בשפת הגעז – שפה עתיקה של התורה.

עם סיום התהלוכה והגעה להיכל התרבות העירוני, בשעה 19:00, יחל האירוע המרכזי בהיכל התרבות, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ח"מ ומחזיק את תיק השכונות, שאול צגהון וחברי מועצת העיר.

קבלת פנים ותערוכה בסימן העדה האתיופית ברחובות 2022

תחילה תתקיים קבלת פנים שתכלול שירה ומזמורי תפילה של הקייסים וכן טקס ברכת הלחם (הדאבו) וכיבוד מסורתי קל. לאחריו יתקיימו מופעים של אמנים מגוונים וביניהם הזמר הבינלאומי גילי ילאוו, שיארח את זמר הנשמה זמנה מלסה, בליווי נגנים מסורתיים. כמו כן, תתארח אמנית הספוקן וורד אוריה (מדהנית) טיגאבו ואמנים נוספים.

במתחם הכניסה, תוצג תערוכת מורשת: תמונות ודמויות מרכזיות והיסטוריות הקשורות ביהודי אתיופיה.

האם סיגד הוא חג רשמי במדינת ישראל? מה מקור החג של העדה האתיופית? 

את חג הסגד מציינים 50 יום לאחר יום הכיפורים, בתאריך כ"ט בחשוון. הסיגד הוא יום של צום, טהרה והתחדשות. הטקס המקורי באתיופיה נערך בראש הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני, ומנהלים אותו כוהני הקהילה. ההשראה למנהגי החג לקוחה ממעמד דומה שאותו קיימו עזרא ונחמיה בירושלים בימי שיבת ציון.

בשנת 2008 התקבל בכנסת חוק הקובע את הסיגד כיום חג רשמי של מדינת ישראל. עבור בני העדה האתיופית, חג הסגד משמש המשך לחשבון הנפש הפרטי של יום הכיפורים.

ביום זה מוסיפים לחשבון הנפש הפרטי את הפן הציבורי, ובהתקהלות המונים מכריזים על חידוש הברית עם האל ומתפללים על המשכיות האמונה ובוא הגאולה השלמה.

חגיגות חג הסיגד 2022 ברחובות פתוחות לקהל הרחב, שמוזמן לקחת בהן חלק וליהנות מהתפילה ומעושר תרבותי המגוון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה