יום דרווין פברואר 2023 מכון דוידסון רחובות: רשימת אירועים ופעילויות

$(function(){})

יום דרווין פברואר 2023 מכון דוידסון רחובות: רשימת אירועים ופעילויות - מדי שנה, מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, חוגג בחודש פברואר את יום הולדתו של צ'רלס דרווין ואת תרומתו למדע.

יום דרווין פברואר 2023 מכון דוידסון רחובות פעילויות אירועים תאריכים 

מה התוכניות שלכם לחודש הקרוב?.  במסגרת אירועי יום דרווין פברואר 2023 במכון דוידסון ברחובות ערכו מדעניות ומדעני המכון הרצאות מקוונות ללא עלות או בעלות סמלית, ושלל תכנים אחרים מוצעים לקהל הרחב. 

השלב הכיפי הבא באבולוציה של המדע - הרצאות, חידונים, חדשות האבולוציה, מאמרים על גנטיקה, סרטונים על דרווין ועוד. חודש שלם מוקדש לסקרנים ולסקרניות עם תשוקה למדע באתר מכון דוידסון. קישור לפעילויות בסוך העמוד. 

פעילויות לכל המשפחה במכון דויסון 

במכון דוידסון ניתן למצוא שלל פעילויות ובהן משחקי טריוויה מדעית על אבולוציה; סרטונים המספרים את סיפורו של דרווין, של האבולוציה ושל החיים עצמם, מאמרים של מדעניות ומדעני מכון דוידסון על אבולוציה וגנטיקה; ומתחם נרחב עבור נשות ואנשי חינוך עם כלים להוראת האבולוציה.

כמה שאנחנו דומים במטען הגנטי שלנו 

"ידעתם שיש בין בני האדם לבין הבננה דימיון של 50% במטען הגנטי?", שואלת ד"ר ליאת בן-דוד, מנכ"לית מכון דוידסון. "צ'רלס דרווין הוא אורח הכבוד במכון דוידסון לחינוך מדעי החודש ולכבודו ולכבוד התגליות שלו, אנו עורכות את יום דרווין. זוהי חגיגה של הרעיון המדעי בה אנו מריעים לסקרנות הטבעית של האדם ומעודדים את היכולת שלנו להתבונן בעולם שסביבנו, למצוא בו חוקיות ולהסיק מסקנות".

 להרצאותיום דרווין 2023  מכון דוידסון לחינוך מדעי ברחובות 

מוחות, מכונות ומה שביניהם | המדענים: עמי אייזן וד"ר נועה זכריה | יום שלישי, 7.2.2023 | 20:00 | 10 ₪
"מה, זה אמיתי?" כשהמציאות עולה על כל דמיון | מדעניות: ד"ר מיכל טופז ו-ורד שפירא | יום שישי, 10.2.2023 | 9:00 | כמה עולה?. ללא עלות. 


הרצאה בנושא אבולוציה – לא כמו בסרטים. מי מרצות?. המדעניות: ד"ר מיכל טופז וד"ר יונת אשחר. מתי?. יום שישי, 10.2.2023 בשעה 11:00. כמה עולה?. ללא עלות

אבולוציה שמגשימה את עצמה - יש דבר כזה?. הרצאה עם המדענים: פרופ' צחי פלפל וירדנה דוד. מתי?  יום שלישי, 14.2.2023. באיזו שעה?.  20:00 . מחיר למשתתף?.  10 ₪

פאנל: אבולוציה מכוכב אחר. מי משתתף?. המדעניות: ד"ר ארז גרטי, יהל עצמון, ד"ר יונת אשחר, ד"ר מיכל טופז, ורד שפירא | יום שלישי, 21.2.2023 | 20:00 | 10 ₪

בואו לשמוע הרצאה מרתקת בנושא החיים הסודיים של העצים. מי ירצה?. המדענים: ד"ר תמיר קליין וד"ר רוני אשכנזי. מתי?. יום שלישי, 28.2.2023, בשעה 20:00. כמה עולה. חינם, ללא עלות.

עוד באתר נס ציונה נט כל הכתבות והאירועים 140 לנס ציונה

מי היה צ'ארלס דארווין ומה הייתה תרומתוח למדע?. 

המדען, "אבי תורת האבולוציה", צ'ארלס דארווין נולד ב-12 בפברואר 1809. הכל התחיל בבוקר גשום אחד בדצמבר 1831 כשהוא עלה על סיפונה של ה"ביגל" ויצא למסע מחקר שישנה את חייו ואת הדרך שבה מבין המדע את הטבע. התצפיות שערך והדגימות שאסף במהלך מסעו הביאו אותו למסקנה שמין אחד יכול להפוך למין אחר. כמה שנים לאחר מכן, הוא צייר במחברתו עץ עם ענפים, שהיה הרעיון הראשון להתפצלות ולהתפתחות אבולוציונית.

ב-1836 חזר ממסעו המפורסם על אניית ה"ביגל" עם מחקרו, שפורסם בספר "מקור המינים" והפך אותו למי שנקרא "אבי תורת האבולוציה". מאז מותו ב-1882, לפני 141 שנים, מצוין "יום דרווין" בתאריך הולדתו ברחבי העולם.

איך נרשמים לפעילויות במכון דוידסון?  הרשמה מכון דוידסון פעילויות 

צפו בווידאו דרווין ומסע הביגל 

צ'רלס דרווין, הוגה תורת האבולוציה, שינה את הדרך שבה אנו רואים את עולם הטבע, ובמיוחד את המקום שבני האדם תופסים בו. אבל איפה הכל התחיל? בשנת 1836, כשחזר דרווין ממסעו המפורסם על אוניית הביגל – מסע ימי של חמש שנים שהקיף את העולם... זהו סיפור המסע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה