"מוסיפים על האור" אנתולוגיה חדשה של יוצרים בעלי מוגבלויות

$(function(){setImageBanner('39048ef0-02fa-47ca-9315-858478ac67d6','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46977,'Image','');})

מרגש! "פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שצריך להפסיק להגיד אהבת חינם, צריך לעשות אהבת חינם" במילים אלו פתחה יעל בר זוהר את האירוע לכבוד השקת האסופה "מוסיפים על האור", ספר המכיל סיפורים, שירים והגיגים מאת יוצרים ויוצרות עם מוגבלויות. ההשקה אירחה סופרים ויוצרים, ציירים, מוסיקאים ועוד...

עיצוב ועימוד גרפי: אורנה זנדני מקור סקופר

"מוסיפים על האור" אנתולוגיה חדשה של יוצרים בעלי מוגבלויות

קראו את הקטע שכתבה סברינה דה-ריטה, הסובלת מחולשה כרונית וממצבים נפשיים שמקשים על תפקוד בקהילה:

"צְאִי הַחוּצָה לָעוֹלָם\כִּי בְּקָרוֹב תִּמְחַק הַשֶּׁמֶשׁ אֶת הַחֹשֶׁךְ בְּחַדְרֵךְ\וְהַחֹרֶף הַמִּתְקָ רֵב יַגְשִׁים אֶת מִשְׁאֲלוֹתַיִךְ\וּכְשֶׁתִּפְקְחִי אֶת עֵינַיִךְ, אַתְּ תִּרְאִי\שֶׁהָאָבִיב צָבַע אֶת הָעוֹלָם בְּכָתֹם\כִּי פְּצָעִים בַּנְּשָׁמָה יְכוֹלִים לַהֲפֹךְ לִפְרָחִים בָּאֲדָמָה".

קטעים מרגשים אלו ועוד רבים אחרים תוכלו למצוא בספר "מוסיפים על האור" אנתולוגיה חדשה של יוצרים בעלי מוגבלויות.

האסופה מכילה 233 עמודים של יצירה ספרותית וויז'ואלית, בשבעה שערים שונים, היוצרים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, מתמודדים דרך אמנות עם המגבלה שלהם במגוון רחב של אסטרטגיות.

לדוגמא ענבל לוי, בשנות השלושים לחייה התפרצה אצלה מחלה שגורמת לה לאבד את הראייה בהדרגה. בשירה: "אם כבר אז כבר": "אם כבר נכה – אז נכה צה"ל\אם כבר להתעוור – אז להיות גבר ולא אישה\אם כבר להתעוור – אז להיות בגיל העמידה\אם כבר להיות חולה – אז במחלה שכיחה\אם כבר להתעוור – אז להיות נשואה, רצוי באושר ולא יזיק גם בעושר\אם כבר... ואם כבר... אז די תפסיקי כבר... זה מה יש!"

לדברי שי פירון, שר החינוך לשעבר "האנתולוגיה הזו אינה אלא ביטוי לרוח הגדולה המפעמת בבני אדם, ללא קשר ללקויותיהם, ללא קשר לקשיים, למחסומים. הרוח מדלגת מעל כל מחסום, פורצת כל קיר, מסירה כל מכשול.


האנתולוגיה שלפניכם אינה דבר פלא ואין בה הרואיות או גבורה. יש בה תביעה לכל אחד מאיתנו להתייחס לאנשים עם מוגבלות כבני אדם. כך, פשוט. ויש בהם ויש להם כישרונות עמוקים, ויכולות אומנותיות וספרותיות כמו לכל אדם. לא יותר, לא פחות. כמו כולם. שווים אבל שונים. "

מוספים על האור, יוצרים שונים ". 223 עמודים. המחיר 68 ₪ אופיר ביכורים הוצאה לאור/ עיצוב ועימוד גרפי: אורנה זנדני
להשיג באתר ההוצאה. כמו כן ניתן להזמין את האסופה מוקלטת או בכתב ברייל בספרית העיוורים בתל אביב .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה