מייצרת אלופים: אלוף השחמט של נס ציונה חוזר לעניינים

$(function(){setImageBanner('7b0d4f89-eb1c-4765-b2c4-b2447f3f3a98','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,46977,'Image','');})


אחרי שנה של האטה בגלל הקורונה, אריאל ארנברג, שזכה באליפות ישראל לנוער, ובילה 7 חודשים בתחרויות בחו"ל, חוזר להתחרות.
על ההתחלה: "התחלתי בגיל 5, המשפחה תומכת", דרך ההישגים: "אני משקיע הרבה, החוויה בחו"ל הוסיפה לי" וכמובן גמביט המלכה: "יש קווים משיקים למציאות".
וגם: רוצים ללמוד עם אריאל איך להיות אלופי שחמט?

מאת: אסף ניצן

פרטי

לא לכל עיר בישראל יש אלוף ארצי בתחום כלשהו, אבל לנס ציונה, יש ועוד איך. אריאל ארנברג, הוא אחד משחקני השחמט הטובים בישראל, כאשר השיא שלו היה זכייה באליפות ישראל לנוער בשחמט בשנת 2019. אריאל בן ה-20 נחשב לעילוי בתחום, וברזומה שלו תארים כמו סגן אלוף אירופה עד גיל 16, מקום שלישי באירופה עד גיל 18, וכמובן – הזכייה המרגשת באליפות ישראל. אריאל מדורג במקום הראשון בישראל עד גיל 20, והוא נחשב לשחקן ה-800 בטיבו בכל העולם! למרות גילו הצעיר.

לאחר שנה ללא תחרותיות, וקריירה במסגרתה בילה מספר חודשים בחו"ל, אריאל מספר על עולם השחמט, על החיבור שלו למשחק, על הקריירה, השאיפות ועל כך שהתחיל ללמד ילדים קטנים את הקסם של השחמט. וכמובן, איך אפשר בלי – על הסדרה גמביט המלכה, שהביאה את השחמט למיינסטרים.

באיזה גיל התחלת לשחק שחמט?

"התחלתי לשחק שחמט בגיל 5 מיוזמתי, וגם כי ראיתי את אבא שלי משחק וזה היה נראה לי משחק ממש מהנה".

מתי הבנת שאתה טוב מאוד במשחק?

"הבנתי זאת כאשר זכיתי באליפות הארץ עד גיל 8, והייתי הכי חזק מכל הילדים האחרים בזכות האימונים שלי וההשקעה של אבא שלי ושל המאמנים שלי. הייתי מגיע כמעט כל יום למועדון השחמט ומתאמן מול שחקנים אחרים (שהיו בדרך כלל מבוגרים ממני בהרבה) או משחק אונליין וקורא מידע על שחמט".

ספר לנו על אליפות הארץ בה זכית בשנת 2019

"אליפות הארץ שזכיתי בה בשנת 2019 הייתה הישג מאוד חשוב בחיי. הרגשתי שהשלמתי מעגל במשחקי נוער וזכיתי גם בגיל 8 וגם בגיל 18 וזה הרגיש נפלא".

איך הקורונה השפיעה על השחמט בישראל?

"הקורונה השפיעה רבות על השחמט בישראל ובכלל בכל העולם, ולכן הרבה מאוד מארגני תחרויות ושחקנים, כולל אני, דחו את משחקיהם בחוסר ברירה למועד אחר, או לחילופין לא שיחקו הרבה זמן. במקום זה שיחקנו בתחרויות אונליין, אבל אין בזה את ההרגשה שיש למועדון שחמט להציע".

היית במסע שחמט ב-2019 במשך 7 חודשים בחו"ל. ספר לנו על זה.

"בשנת 2019, לפני הקורונה, ביליתי 7 חודשים באירופה ושיחקתי עשרות תחרויות בעשרות מדינות שונות, וזו חוויה מאוד כיפית ולימודית, שתלווה אותי כל חיי. החוויה הזו נתנה לי המון ניסיון חיים".

כעת חזרתם לשחק וכבר זכית בתחרות בכפ"ס. איך ההרגשה?

"חזרתי לשחק מעט בתחרויות בליץ ושחמט מהיר, ובקרוב אחזור לשחק גם שחמט קלאסי. זכיתי בתחרות בכפר סבא, שזה שימח אותי לדעת שגם אחרי הרבה זמן בלי לשחק מול יריב פנים מול פנים, עדיין אני יכול לנצח תחרויות".

איך אתה רואה את המשך הקריירה שלך בשח?

"אני מדורג 800 כעת בכל העולם בכל הגילאים. כרגע, המטרה הבאה שלי מבחינה מקצועית בשחמט לזמן הקרוב, היא לעשות את התואר רב אמן, שאני מאוד קרוב אליו, ולהמשיך לשחק בתחרויות. לאחר מכן, בטווח ארוך, אני רוצה לעלות עוד בדירוג ולהתברג במשלחת של ישראל לאולימפיאדה".

איך המשפחה והחברים מקבלים את העובדה שאתה משחק שח?

"במשפחה שלי יודעים קצת לשחק שחמט, והם מאוד תומכים בי ומתגאים בי על כל הישג, ואני שמח ואסיר תודה על כך".

איזה עוד תחביבים יש לך בחיים חוץ משח?

"יש לי מגוון רחב של תחביבים (כי צריך שיהיה איזון בחיים) כגון לימודים, שפות חדשות, חדר כושר, תזונה ועוד".

ראית גמביט המלכה? מה דעתך?

"אכן ראיתי את גמביט המלכה לאחר שהרבה חברים אמרו לי שאני חייב לצפות בזה ואחרי שבוע כבר סיימתי לצפות בסדרה. יש לסדרה הרבה קווים משיקים למציאות ולשחמט ויש גם דברים ספציפיים שהם פחות לקוחים מהמציאות, אבל מתחברים ממש יפה לעלילה".

לסיום, התחלת להעביר שיעורים פרטיים לשחמט לילדים. מה המטרה שלך?

" כעת אני מאמן שחקנים מתחילים ושחקנים בכירים מכל הרמות ומכל הגילאים בדרך להשתפרות בטוחה בשחמט. וביחד נבנה תוכנית אישית שתעזור להם גם בחיים וגם במשחק".

 פרטי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה