מנאייכ פרק 10: העונה הראשונה נגמרה, עם טעם של עוד...

$(function(){setImageBanner('4c66ae2a-0aac-44ae-974c-8f189a264f4e','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,46977,'Image','');})


העונה הראשונה של מנאייכ בערוץ הראשון הסתיימה וסיפקה לנו קיץ לוהט על המסך. הפרק האחרון לצפייה ישירה היה צפוי למי שעקב אחרי כל הפרקים או צבר ותק על המדים הכחולים .

מנאייכ פרק 10 נגמר אבל לא ממש , העונה השנייה כבר בדרך .

צילום מסך מתוך YOUTUBE


סוף ידוע מראש , אבל בכל זאת סדרה מעולה

זה התחיל בשני חברים , איזי וברק. האחרון גויס על ידי המפקד הוותיק , התערבב בין עבריינים והצליח להביא מודיעין חשוב למשטרת ישראל. בהמשך ברק היה זה שסייע לאיזי לצאת ממשבר אישי. עכשיו הם שונאים סיפור אהבה. כמו במציאות , אין בסדרה שוטר טוב באמת , אין שוטר רע באמת . הכל סביב נסיבות החיים.

שתי הדמויות המרכזיות של הסדרה , איזי וברק , לא סגרו מעגל בעונה הראשונה אלא בעיקר הניחו את היסודות לעונה 2 מנאייכ.

איזי בכר שלום אסיג

כבר הרבה יותר מקומיקאי. גם 40 שנות ניסיון במשטרה לא הצליחו לסייע לו להבין , שעם מערכת שמגינה על עצמה בכל מחיר אסור להתעסק . הפרק האחרון משאיר אותו מחוץ למשחק . המפסיד העיקרי של עונה 1 .

ברק הראל עמוס תמם

הוא השוטר הרע , לכאורה . אבל ככל שהסדרה התקדמה ראינו שזה לא פרי אחד רקוב , זו המערכת כולה . אני רוצה להאמין שאין במשטרה שלנו הרבה שוטרים כמו ברק הראל. מצד שני , המציאות כבר הוכיחה שהיא עולה על כל דמיון. רוצים דומגאות בבקשה : בבית הכלא בישראל יושבים היום מספר שוטרים שחצו את הקווים. ישב שם ראש ממשלה וגם נשיא מדינת ישראל. 

ההבדל בין פאודה למנייאכ

אם הסדרה טהרן מול פאודה הייתה בגדר סיפורה של היריבות והיוקרה בין שבכ למוסד ( הסתיים בניצחון של השבכ ) הריי שמנייאכ מביאה את הסיפור הטרגי ואת הפער שנוצר בין תדמית שירותי הבטחון הכללי לבין משטרת ישראל.

בניגוד לסדרה פאודה בנטפליקס , שמדי פעם מגניבה בין הסצנות סולידריות עם מדינת ישראל ובטח עם כוחות הבטחון , מנייאכ לצפייה ישירה , עושה בדיוק ההפך.

אם דמותו של הסוכן הנערץ דורון קביליו יכולה לגרום למשהו לשאוף ולשרת בשירות הביטחון הכללי , תראו לי מי ירצה לשרת במשטרה אחרי סדרה כזו . אם תשמעו משהו אומר , אני רוצה להיות שאול כץ , תבדקו טוב את מצבו.

הפער בין 2 הסדרות אולי מציג את הפער הנתפס , בעיני הציבור לפחות , בין 2 גופי ביטחון הפנים העיקריים של מדינת ישראל. שירות הביטחון הכללי זוכה להילה בלתי מסויגת , המשטרה עם שלל בדיחות על שוטרים , רחוקה מאד ממנו.

זו לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל יוצאת חבוטה מסדרת טלוויזיה. יש לא מעט כאלו וזה חוץ מסצנות מכוננות כמו בצומת מילר עם סצנת המיקרוגל. לאורך כל הסדרה , למעט הדמות של רונית מינצר והשוטרת התמימה היבא , כולם יוצאים שם רע ומכאן התדמית הירודה של הארגון.

מי שחשב שנראה כאן אלמנטים של סדרות משטרה קלאסיות כמו רצח מאדום לשחור טעה בענק. 

מנאייכ פרק 10 לצפייה ישירה השאיר לי טעם של עוד. נמתין לעונה השנייה .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה