נציגי ערים תאומות של נס ציונה הגיעו לחגוג את יום העצמאות

$(function(){setImageBanner('532abe32-1d2c-4ea4-8fbb-1e98a19a4c2f','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46977,'Image','');})

23 נציגים מחמש הערים התאומות שלנו - באו לחגוג איתנו את חג העצמאות ה-70. הנציגים הגיעו מזולינגן ופרייברג בגרמניה, גרנד קוויי בצרפת, צ'ינגדאו בסין ופיוטרקוב טריבונלסקי בפולין ופתחו את ביקורם בחנוכת "כיכר הידידות" בצומת השריון - ההסתדרות

במהלך השבוע שעבר ביקרו בנס ציונה כ-23 נציגים מחמש הערים התאומות של נס ציונה – זולינגן ופרייברג בגרמניה, גרנד קוויי בצרפת, צ'ינגדאו בסין ופיוטרקוב טריבונלסקי בפולין.

 כבר בחודש פברואר הזמין ראש עיריית נס ציונה יוסי שבו את ראשי הערים התאומות לבקר בנס ציונה במסגרת חגיגות ה-135 לנס צינה וה-70 למדינת ישראל.

ראשי הערים התאומות שנוהגים לארח את נציגי העיר נס ציונה בעירם כמעט מדי שנה, שמחו מאוד על ההזמנה והביעו את התרגשותם מההזדמנות לבקר בישראל בתקופת חגיגות העצמאות לישראל ונס ציונה.

 

המשלחות נחתו ביום שני והתארחו במלון לאונרדו ברחובות. למחרת פתחו את ביקורם בנס ציונה בטקס חנוכת כיכר הידידות הניצבת בצומת הרחובות השריון פינת ההסתדרות – פרי יצירתם של ורדה גבעולי ואילן גלבר (יוצרים מיפו העתיקה ומבי"ס חקלאי מקווה ישראל).

יצויין כי מול עיניהם של היוצרים עמד הנוף העירוני של נס ציונה. הם לא מצאו לנכון להציב אלמנט חוסם תמונה וראוותני, אלא יצירה המסמלת את הידידות הנרקמת ביו העיר נס ציונה לבין אחיותיה התאומות.

את טקס חנוכת הכיכר הנחתה חברת המועצה והממונה על קשרי החוץ של העירייה ציפי זילברמן, שהזמינה את ראש העיר יוסי שבו לשאת דברי ברכה ולאחריו את היוצרת ורדה גבעולי. האורחים התרגשו מאוד מהעובדה שסמל עירם מתנוסס לראווה באחת מכיכרות העיר נס ציונה ולא הפסיקו להצטלם על רקע הפסל, בזמן שצוות אגף הביטחון של העירייה חסם את התנועה במהלך הטקס.

 מצפה הפרשים הניו זילנדים צילום בורוכוב אירועים

משם המשיכו האורחים בהדרכתו של דובר העירייה תומר תדהר לביקור במצפה הפרשים הניו זילנדים בגבעה שבשכונת גבעת התור ובמשכן הפיס לאמנויות והתצוגה הארכיאולוגית בקריית החינוך ע"ש בן יהודה, שם קיבלו הסבר על מערכת החינוך, מפי מנהלת אגף החינוך ריבה קליין ומנהלת קריית החינוך נטלי זקין שלום.

  המשלחת מזולינגן בתצוגה הארכיאולוגית צילום: בורוכוב צילום אירועים

בצהרי היום הראשון נערך טקס קבלת הפנים הרשמי למשלחות באולם קיארה, בהשתתפות אשת ראש העיר, סגני ראש העיר, חברי מועצה, מנכ"ל העירייה ומנהלי אגפים ובהנחייתו של דובר העירייה תומר תדהר. ראש העיר יוסי שבו פתח בדברי ברכה לאורחיו ולאחר מכן בירכו ראשי המשלחות את מארחיהם. בסוף הטקס החליפו האורחים והמארחים תשורות.

 

בערב נכחו האורחים מהערים התאומות בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שהתקיימה ברחבת אשכול הפיס ולמחרת יצאו לביקור בערים יפו וקיסריה העתיקה. אירוע השיא היה הביקור בהר הרצל בירושלים במהלך טקס הדלקת המשואות, במעמד יו"ר כנסת ישראל וראש הממשלה. ביום העצמאות ביקרו האורחים בירושלים ובים המלח ובערב השתתפו בטקס קבלת הפנים הרשמית של ראש העיר ורעייתו ורדה.

 

בשישי בבוקר עזבו המשלחות עזבו ישראל והביעו את תודתם לראש העיר יוסי שבו על האירוח הלבבי וכן הודו למארחיהם, ביניהם חברת המועצה זילברמן שניצחה על ההכנות ביחד עם דובר העירייה והצוות שלו ניצן בן הלוי ורינת סופר וכן נציגי הערים התאומות מנס ציונה – יו"ר אגודת הידידים נס ציונה-זולינגן ד"ר רפי שניצר, חיה כהן, ד"ר פטריציה בנבניסט-לבקוביץ וד"ר דינה פדלמן.

 

טקס חנוכת כיכר הידידות: מימין לשמאל – קשישטוף חוניאק ראש עיריית פיוטרקוב טריבונלסקי (פולין), ננסי יין נציגת העיר צ'ינגדאו (סין), ארנסט לאוטריונג סגן ראש עיריית זולינגן (גרמניה), ראש עיריית נס ציונה יוסי שבו, סוון קרוגר ראש עיריית פרייברג (גרמניה), פרנסין דבולט חברת מועצת העיר גרנד קוויי והממונה על הקשרים הבינלאומיים (צרפת). 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה