סטודיו שחקן נולד גאה להציג: נערות במסיכות ההפקה המקורית הנס ציונית

$(function(){})

ההפקה המקורית הנס ציונית, נערות במסיכות, שמתרחשת בכפר נוער ומגוללת את סיפורן של 8 נערות, תעלה בסוף השבוע הבא והיוצרת, אפרת זיתון, מדברת על הכל: "ההצגה היא על עולמן הפנימי של נערות בכפר נוער, והסיפור האישי שמביאה כל אחת אל הפנימייה. אנחנו רוצים להעביר מסר שצריך לקבל ולהכיל את הסביבה"

סטודיו שחקן נולד גאה להציג: נערות במסיכות ההפקה המקורית הנס ציונית

בשבוע הבא תעלה ההצגה נערות במסיכות בהפקת "סטודיו שחקן נולד". המחזה מתרחש בכפר נוער ומגולל את סיפורן של 8 נערות שלכל אחת מהן סיפור אישי, מורכב וסוחף. נערות במסיכות עוסק בהתמודדות הנערות עם גיל ההתבגרות, הדימוי העצמי שלהן והחברות ביניהן.

הסיפור מתאר את ההתמודדות של בני נוער והניסיון לשמור ולהסתתר מאחורי מסיכות. כשאחת מהנערות מחליטה לברוח, הן מתגייסות למצוא אותה ויוצאות למסע פנימי מרתק ומרגש. אפרת זיתון מנהלת הסטודיו ויוצרת ההצגה, הייתה בעצמה חניכה בכפר הנוער הדסים. אפרת כותבת מחזות, מביימת ויוצרת חומרים מקוריים עם הקבוצות בסטודיו, בוגרת בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה "בית צבי". בגיל 16, אפרת כבר כתבה וביימה את ההצגה הראשונה שלה ומאז היא ממשיכה ליצור.

מאיפה הגיע הרעיון למחזה?

"בעשור האחרון הסטודיו פועל גם בכפרי נוער, בתקופת הקורונה ראינו איך הנוער במסגרות אלה מתקשה נפשית וחברתית ונוטה להגן על עצמו ולהסתתר, מטאפורית, אחרי מסיכות. הרגשנו שבמקומות מסוימים המסכה משתלטת והנערים והנערות מתקשים להיפרד ממנה גם שכבר היא איננה נחוצה".

"זאת הסיבה שבגללה בחרנו למקד את ההצגה שלנו בתקופה הזאת, לשקף את ההתמודדות של הנערות באמצעות המסיכות, לספר את הסיפור האישי ולהעלות מודעות חברתית וחינוכית לפגיעה שחוו בני הנוער באשר הם בתקופת הקורונה, חברתית ונפשית".

"תהליך היצירה נעשה בשיתוף התלמידים שלנו, כל אחד ואחת מהן תרם את נקודת המבט שלו ויחד גיבשנו מחזה מרגש ומשפיע. התלמידים לקחו חלק בכל שלבי היצירה משלב פיתוח הדמויות ועד לאלמנטים הוויזואליים ואף בנו בעצמם את התפאורה להצגה. החוויה המשותפת והעשייה יוצרת חיבור בלתי רגיל ליצירה ולמקצועיות שהם מפגינים על הבמה".

מי משתתף בהצגה?

"בסטודיו שלנו יש כמה קבוצות בחלוקה לגילאים כיתות א'-י"ב. בחרנו בקבוצה המקצועית הבוגרת שלנו כדי להפיק את היצירה המקורית הזאת ולהתמודד עם האתגר. המשתתפים לומדים בסטודיו שחקן נולד 2-9 שנים, רובם מאוד וותיקים".

על מה ההצגה?

"על עולמן הפנימי של נערות בכפר נוער, הסיפור האישי שמביאה כל אחת אל הפנימייה, על מערכות יחסים בין הנערות למשפחות שלהן- להורים, לאחים, הקשרים הסבוכים בתוך המשפחות. ההצגה חושפת את החיים המשותפים בכפר הנוער והקשר שנרקם ביניהן, על ההתמודדות עם הסביבה, על החלומות שלהן, על המטרות שהן רוצות להשיג. איך כל אחת שומרת על עצמה שלא להיפגע ומסתתרת מאחורי מסיכה שלאט לאט ככל שהזמן עובר - יורדת".

אילו נקודות חשובות בקרב בני הנוער ההצגה מעלה?

"דרך מגוון הדמויות בהצגה אנו מביאים מציאות. כל דמות נוגעת בזווית אחרת ובבעיה אחרת מעולמם של בני הנוער. למשל נער שרוצה להיות נערה ואיך החברה והמשפחה מקבלת אותו כמי שרוצה לעבור שינוי מין, אנו חושפים את ההתמודדות לאורך שנים וההשלמה עם מי שהוא בגיל ההתבגרות ולבסוף הדרך הקשה והאמיצה להגשים את עצמו. דוגמא נוספת- נערה שהיא כוכבת בכל נימי נשמתה וחולמת להיות שחקנית והדרך ההרסנית שהיא בוחרת כדי להגשים את החלום שלה על ידי הפרעות אכילה, נערה אחרת שתמיד ניסתה לעשות מה שצריך ולרצות את הוריה ושום דבר לא הספיק, מספרת על היציאה שלה מהבית והניסיונות לפתור את התחושות שלה מבחוץ כדי שיראו אותה, כדי להרגיש שייכת".

ההצגה עוסקת במצבים רבים של מערכות יחסים בין הורים לנוער בין בני הנוער עצמם ואיך זה משפיע עליהם. הנקודה הכי חשובה מבחינתנו היא לחשוף את הקהל ולאפשר לו להבין שמאחורי כל אחד ואחת יש סיפור, יש מציאות מורכבת, להבין יותר על ההחלטות שלהם בחיים. לראות לא רק את המעטפת החיצונית, את מה שמייצר את הרושם שלנו על הנער או הנערה ולזכור שיש שם בעצם עולם שלם, עולם שלהם שלא הכרנו, לפתוח את המחשבה ולרדת לעומקם של דברים. לבסוף אנחנו רוצים להעביר מסר שצריך לקבל ולהכיל את הסביבה ולעורר שיח בקרב הורים, נוער וצוותי חינוך על מערכות יחסים וההשפעות שלהן".

איך הייתה טבילת האש הראשונה שלכם עם ההצגה?

"הצגנו בכפר הנוער עיינות, בשנתיים האחרונות אנחנו מלמדים גם בעיינות. היינו נרגשים מאוד. זה כל כך ברור למה בחרנו להתחיל איתם וזה היה מאוד עוצמתי. בשנתיים האחרונות נוצר חיבור מיוחד עם החניכים בפנימייה, אחת התלמידות שם עברה שינוי אישי משמעותי ואף התארחה אצלנו בסטודיו מול הקבוצה הבוגרת וסיפרה את הסיפור שלה. דמות מרכזית בהצגה מבוססת עליה ויחד איתה הנערות עבדו על פיתוח הדמות עבור המחזה. תוך כדי ההצגה הראשונה שלנו התלמידים בעיינות היו פשוט מהופנטים, עקבו אחרי כל מילה וצעד בסקרנות והפידבקים היו מדהימים ומרגשים".

איפה ניתן לראות את ההצגה?

"בשבוע הבא נציג בפסטיבל העירוני לנוער בראשון לציון ולקהל הרחב גם באולם מופעים בבאר יעקב. בחודש יולי אנחנו מופיעים במסגרת פסטיבל כפיים בירושלים ונשמח להציג בכל אולם ועיר בו נוכל להרשות לעצמנו כלכלית, מסיבה זו לצערנו לא נוכל כרגע להופיע בעיר שלנו. יש פה בני נוער מוכשרים שלוקחים חלק בהפקות ויצירות מקוריות ולא מקבלים מספיק במה בעיר וחבל. בנוסף, נמשיך להציג ברמה הארצית בפסטיבלים, בבתי ספר תיכונים ולקחת חלק ביצירות מקומיות. אנחנו מתכננים לעלות על כמה שיותר במות, מול בני נוער ומשפחותיהם, לפתח את השיח ולחשוף את העולם הפנימי של הנוער שלנו ובכך להשפיע".

 נערות במסיכות בוא לצפות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה