עכשיו גם בניו יורק יכירו את זוועות מסיב נובה. 06:29 מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק בחודש אפריל

$(function(){setImageBanner('c20a4eb0-ef57-4d4f-a59d-d44ea85361d1','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46977,'Image','');})

מיצג הזיכרון וההנצחה שכולל פריטים מפסטיבל הנובה ייחשף לעולם כולו, והצגתו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים פרטיים. 06:29 -THE MOMENT MUSIC STOOD STILL THE NOVA MUSIC FESTIVAL EXHIBITION

עכשיו גם ניו יורק יכירו את הזוועה צילום יחצ

 עכשיו גם בניו יורק יכירו את זוועות מסיב נובה. 06:29 מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק בחודש אפריל

מיצג הזיכרון וההנצחה שכולל פריטים מפסטיבל הנובה ייחשף לעולם כולו, והצגתו התאפשרה בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים פרטיים

אחרי שנחשף בישראל במשך 10 שבועות בתל אביב, בפני כ100 אלף איש, המיצג הייחודי 06:29 ששיחזר את רחבת המסיבה מפסטיבל הנובה ברעים, מגיע לראשונה לניו יורק והוא יוצג לעולם כולו.

המיצג נוצר בעקבות יוזמת עומרי סאסי ומפיקי הפסטיבל, להנציח את משפחתם וחבריהם שנרצחו.
רעות פיינגולד יוצרת, כותבת ובימאית המיצג, מספרת את סיפורה של קהילת שבט הנובה ומאורעות השבת השחורה. המיצג מבוסס על ריאיונות, שיחות, חומרים ויזואלים, סרטונים, עדויות וכמובן שרידי רחבת המסיבה וחומרים אותנטיים שצולמו ותועדו באירוע בזמן אמת. החומרים יגיעו לניו יורק ובהם יהיה גם הציוד המקורי מפסטיבל הנובה, לצד שיחזור קולי, שימוש בוידאו, עדויות של משפחות נרצחים, עדויות של מי שטיפלו בנרצחים והצילו שורדים, יוקדש חדר מיוחד לספר על האלימות המינית וכן איזור ייעודי שיוקדש להחזרת החטופים. זאת במטרה לשקף לעולם את זוועות ה7 באוקטובר.

עלות הפקת המיצג והבאתו לניו יורק נאמדת בהשקעה של 3.6 מיליון דולר, והקמתו מתאפשרת בזכות שיתוף פעולה עם מערך ההסברה הלאומי, משרד התפוצות, ארגונים יהודים ופילנתרופים.

הכנסות המיצג הן קודש להנצחת הנרצחים וטיפול בבני משפחותיהם, שיקום השורדים והשורדות, תמיכה בקהילת הנובה והסברת הטבח וגודל האסון שבא בעקבותיו, לצד קריאה להשבת החטופים.

עלויות ההפקה כוללות בין השאר את הקמת עשרות המסכים, איסוף המידע, פיתוח התוכן, שינוע הציוד המקורי, שימורו, בניית הרחבה, תפאורות הפסטיבל, הצלייה, המקררים המחוררים מכדורים, עמדות הבר שנורו, הרכבים השרופים, מערכת ההגברה, הבמות שהותקפו, מבני השירותים המחוררים, המכוניות והציוד שנאסף בשטח ועוד.


המיצג 06:29 הוא הפרויקט ההסברתי הישראלי הראשון שמופץ לעולם באופן פיזי וויזואלי. המיצג ימוקם בניו יורק וייפתח לציבור במהלך חודש אפריל לתקופה של כחודש. מטרות המיצג הן להנציח את הנרצחים והנרצחות, לשקם את הניצולים והניצולות של הקהילה ולהסביר לעולם את מימדי האסון. הכניסה למיצג תהיה מגיל 18 ומעלה.


עומרי סאסי, ממייסדי הנובה אמר:"ב7 לאוקטובר, הותקף פסטיבל הנובה, פסטיבל מוזיקה בינלאומי שהפקתי עם חבריי, שכל מהותו אהבת האחר והפצת שלום. אלפי מבלים ממדינות שונות ואומנים מרחבי העולם, היו חלק מפסטיבל מוזיקה מרגש שנקטע באיבו ב-06:29.


חוויתי חוויה אישית מצמררת, קשה ובאופן אישי איבדתי את דוד שלי - אבי סאסי, בת דודתי ניצן רחום כשהייתה בהריון ובן זוגה לידור לוי. המיצג שיזמנו, אני וחבריי, חרט על דגלו להנציח את חברי הקהילה שאיבדו את חייהם, לגייס משאבים להמשך מסע הריפוי של שורדי הנובה ולאפשר לעולם כולו להיחשף לרוע ולאכזריות שחווינו ב-7.10 בו האור פגש את החושך ואני מתכוון בכל מאודי להפיץ אור מחדש באמצעות המוזיקה שאני יוצר ולספר את הסיפור באופן אישי לעולם כולו".


רעות פיינגולד, יוצרת, במאית וכותבת המיצג: "לתפיסתי, מיצג 06:29 נושא בחובו את כובד ההבנה לטבח האכזר בו נחצה כל גבול מוסרי, ומשקף בצורה שברירית ואותנטית את החוסן, האומץ, הכאב והתקווה הבלתי מתפשרת המגדירים את ההוויה האנושית ברגעיה הקריטיים ביותר. במשך החודשים האחרונים, בנדיבותם הרבה של מפיקי הפסטיבל, נפלה בידי הזכות לחצוב בליבת הפגיעות האנושית ובשיפולי הטרגדיה האישית של אלה שחייהם השתנו לעד- שורדים, משפחות נרצחים וגיבורים נוספים של אותה שבת ארורה, ולהביא את סיפור הקהילה העולה כסמל אוניברסלי במאבק בין האור לחושך. אני מלאת יראת כבוד למשתתפי פסטיבל הנובה כולם, שברגעי התופת גוננו אחד על השני ופעלו להציל את חבריהם, מול אכזריותו של אויב שטני. אני מודה לקהילת נובה כולה, לשותפיי הרבים ליצירה, ומזמינה את הציבור בניו יורק לבוא, לגעת ולהרגיש".

עם כבוד נשיא המדינה מר יצחק ורעייתו מיכל הרצוג צילום באדיבות עומרי סילבר.gif

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה