מי ינצח בקרב של המוסד נגד שב"כ... בטלויזיה !

$(function(){})

ארגוני הביטחון של ישראל מנהלים קרב חשוף לעיני העולם. מצד אחד השב"כ עם פאודה עונה 3 ומצד שני המוסד עם טהרן עונה 1 מי המנצח הגדול בשלב זה ?...

https://pixabay.com

בקרב הראשון של מוסד מול שבכ על המסך הצדדים סיימו בתיקו רב שערים. המוסד סיפור כיסוי מול שומרי הסף נתן לצופה דוקו מעולה ושחף צוהר קטן לעולם הצללים. הצדדים יכולים היו להיות מרוצים מהתוצאה. ועכשיו לקרב השני - טהרן מול פאודה. 

אזהרה : הכותב אינו סוכן שב"כ , ללא עבר בטחוני ומדובר בצופה בלבד ! 

אני מודה מראש - פרק 6 טהרן לצפייה ישירה שנה את דעתי לגבי הסדרה. הוא הוסיף לה מימד של אוטנטיות שהיה חסר לה מהרגע שהתחילה. עדיין מבחינתי כצופה מושבע של סדרות מתח וריגול פאודה 3 בנטפליקס מנצחת בגדול. 

זה לא רק בגלל שמתבשלת לה פאודה עונה 4 אלא בעיקר בגלל מספר סיבות שהופכות אותה ליותר אמינה , גם אם לא ממש עשיתי שירות צבאי בשב"כ. בטח לא במוסד. 

מצד שני הבחירה בין פאודה לסדרה טהרן של ערוץ 11 היא בחירה בין טוב מאד למעולה. אז בואו נראה מה עושה את פאודה ליותר טובה , בעיני .  

פאודה יותר קרובה גאורגפית

העיסוק במה שקורה בשטחי יהודה ושומרון או בעזה , אזורים שבהם כמעט כל ישראלי ביקר כחייל או במסגרת פרטית מקרבת את המסך לחיים. לעומת השטחים , טהרן היא מקום רחוק , מקום שרובנו ראינו בסרט ארגו וגם אז מבעד לאלימות והפגנות רחוב. 

פאודה מנצחת בגיאורפיה 

השפה הפרסית מול הערבית 

כל ישראלי כמעט מכיר כמה מילים בערבית, חלק אפילו ממש מדברים ערבית מדוברת ואף עשו בגרות בשפה. כמו באנגלית. לעומת זאת את השפה הפרסית פגשנו עד היום בעיקר במבטא של יוסף שילוח.

אגב שילוח ( במקור פירוס יוספיאן ) שהיה מלך סרטי הבורקס, הוא נולד בחבל כורדיסטן המשתרע בין איראן סוריה ועוד כמה מקומות ששווים סדרה בפני עצמה. 

פאודה מנצחת בשפה 

ההזדהות עם הגיבור בסדרה

בפאודה ברור לנו מי הגיבור , במציאות יש לו רקע ביחידה מובחרת ואולי בגלל הוא יותר אותנטי מאשר הדמות הלא ברורה של המרגלת בסדרה טהרן לצפייה ישירה ערוץ 11 . אנחנו הישראלים הריי מכירים כל אחד , את המרגלת בטהרן אנחנו פשוט לא מכירים , לא יודעים וגם המשימה שלה לא ממש ברורה. הריי ידוע לנו שמלחמות סייבר מנהלים גיקים וגאונים שאותרו מראש בתיכון ולא סוכנות מוסד שמגיעות  , כאילו בטעות לטהרן. 

לפאודה יש גיבור יותר גיבור 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה