שישי שבת באתרי המורשת והכניסה בחינם : בית ראשונים בנס ציונה ומוזיאון מכון איילון. מתאים גם לשומרי שבת!

$(function(){setImageBanner('61338c09-6fd2-4115-93d2-8a1add75d6b4','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,46977,'Image','');})

חוזרים ובגדול ספטמבר 2023 שישי שבת באתרי מורשת, עכשיו לכולם, והכניסה בחינם! בנס ציונה וסמוך לה יש אתרי מורשת מרשימים המותאמים גם לציבור הדתי במהלך השבת. יש להזמין מקום. בואו לבקר בבית ראשונים בנס ציונה ומוזיאון מכון איילון המרשים המספר את סיפור מפעל הנשק הסודי שמתחת למאפייה.

צילום יחצ

שישי שבת באתרי המורשת והכניסה בחינם : בית ראשונים בנס ציונה ומוזיאון מכון איילון. מתאים גם לשומרי שבת!

 שישי שבת באתרי מורשת, עכשיו לכולם, והכניסה חינם! במסגרת מיזם “שבת ישראלית” של המועצה לשימור אתרי מורשת ומשרד מורשת, פתוחים עשרות אתרי מורשת בשישי ובשבת ללא תשלום!

שנת הלימודים כבר כאן, החופש הגדול מאחורינו וחגי תשרי 2023 לפנינו. זה הזמן לבלות את עם הילדים באתרים הקרובים לנס ציונה בבילוי המשלב הנאה משפחתית וחוויה חינוכית ועוד בחינם.

גם לציבור הדתי - אתרי מורשת מותאמים לשומרי שבת 

הביקור והסיור מותאמים לשומרי שבת ועכשיו כולם יכולים לבוא בשישי ושבת עם המשפחה, עם האורחים והחברים שבאו לעשות שבת, וליהנות מבילוי מעניין, שמשלב בתוכו מסורת, מורשת, היסטוריה וציונות.

בית ראשונים נס ציונה אתר מורשת שכולנו חייבים לבקר בו (שבת בלבד)

מוזיאון לתולדות “נחלת ראובן” וענף הכוורנות בארץ ישראל ובאר אנטיליה פעילה. אתר הנפת דגל הלאום ומוזיאון ל”כלים של פעם”, בית כנסת עם ציורי קיר, גבעת האהבה עם סיפורים רומנטיים, ולסיום “בית ראשונים” המנציח את ראשוני המושבה ומציע מיצג אורקולי.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים ב”מסלול הדגל” והיכרות עם ההיסטוריה של המושבה. הסיורים מותאמים לגילאים שונים וכוללים פעילויות שונות.

לילדים: הדרכה פעילה הכוללת את הפעלת הבאר האנטילית בנחלת ראובן, יצירת פרחים ודפי פעילות.

רח' תל אביב 19, נס ציונה 74085

טלפון: 08-9404491

פקס: 08-9404492

רישום לסיור בבית ראשונים נס ציונה שבת ישראלית באתרי מורשת - מומלץ בחום

המאפייה שייצרה כדורים - מכון איילון כך פעלו מפעל הנשק הסודי מתחת לאפם של הבריטים בין נס ציונה לרחובות 

 צמוד לפארק המדע ברחובות, בגבעת הקיבוצים, נמצא מכון איילון המספר את אחד הפרקים המרתקים והמסתוריים בתולדות המאבק על הקמת מדינת ישראל. כאן, מתחת לאדמה וממש מתחת לאפם של הבריטים, הקימו מפעל לייצור כדורי 9 מ”מ עבור תמ”ת סטן שהיה הנשק האישי של לוחמי הפלמ”ח. המפעל נמצא בעומק של שמונה מטרים מתחת לאדמה וגודלו כמגרש טניס.

עוד באתר - מי גילה את הקליע הנדיר שיוצר במכון איילון


מה מחכה לכם במכון איילון בקריית המדע נס ציונה רחובות : חיזיון אורקולי, הדרכה לכל סיור, חדר אוכל משוחזר, בית המשלחות, אולמות וחדרים, מקלחות ושירותים. חורשת אקליפטוסים קסומה עם שולחנות פיקניק ואוהלים ללינה.

להזמנת מקום מכון איילון רחובות אתרי מורשת 

במידה ולא נותרו כרטיסים פנויים ניתן ליצור קשר בטלפון: 08-9406552

כפר הנוער עיינות, אינו מותאם לשבת

הסיור במרכז המבקרים דינמי ומשתנה בהתאם לקבוצה. במהלכו נשאל שאלות על החברה הישראלית, על עשייה ציונית ועל חשיבותה של מנהיגות פורצת דרך. אצלנו במרכז, המבקרים הם מרכז הסיור – אנו מזמינים אתכם להיות חלק מהמכינה לשעה וללמוד ביחד על החברה הישראלית.

כפר הנוער עיינות שבת ישראלית הזמנת מקום 

אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב רחובות שבת ישראלית כניסה חינם, התאמה מלאה לשבת

בפאתי רחובות ליד מכון ויצמן, בין עצי הדר, נמצא אתר הפרדסנות ע”ש זלמן מינקוב, איש העלייה הראשונה שבשנת 1904 נטע את הפרדס הראשון ברחובות. פרדס מינקוב הוא אחד האתרים החשובים והמעניינים בתולדות ההתיישבות בארץ ומספר את סיפורה של משפחת מינקוב ואת סיפור מפעל הפרדסנות בארץ ישראל כולה.

מה באתר: בית אריזה ובו תצוגה המשחזרת את תהליך הקטיף, המיון והאריזה בימי ראשית הפרדסנות; באר מים שעומקה כ-25 מטרים ולה משאבה ממונעת אשר שימשה להשקיית הפרדס; תעלות השקיה; סיור בין זני עצי הפרי השונים, קטיף תפוזים (בעונה-אוקטובר-מרץ) והכנת מיץ טבעי; חיזיון אורקולי המספר את סיפור ענף הפרדסנות בארץ מתחילת המאה ועד ימינו.

לקהל הרחב: סיורים מודרכים בבית האריזה המשוחזר, בבאר המים, בבריכת האגירה וצפייה בחיזיון האורקולי.

אתר הפרדסנות ע"ש מינקוב

קיבוץ פלמחים מוזיאון הים ומלואו לארכיאולוגיה ואקולוגיה ימית ע"ש מרים ליפשיץ, אינו מותאם לשבת

מטרת המוזיאון הינה לחשוף את מבקריו לחשיבות הסביבה הימית וההגנה עליה ופועל שנים רבות לחינוך לידיעת הארץ, לאהבתה והנחלת המורשת המקומית והלאומית.

המוזיאון מציע סיורים מודרכים מותאמים לכל גיל. ומגוון פעילויות ייחודיות ומעשירות המבוססות על אוספי המוזאון ועל סביבתו הנפלאה.

מוזיאון הים ומלואו בקיבוץ פלמחים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה