כפר הנוער עיינות אירועים מרץ 2023: אירועים ובמרכזם נשים שעשו היסטוריה ואתם מוזמנים

$(function(){setImageBanner('7cc73d44-a3ed-46c5-aee8-15e3b179af39','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,46977,'Image','');})

על רקע יום האישה הבינלאומי אירועים ובמרכזם נשים שעשו היסטוריה בכפר הנוער עיינות-נעמ"ת: באירועים יופיעו זמרות ונגנים בני נס ציונה. והציבור מוזמן!


אירועים בכפר הנוער עיינות מוזיאתר עיינות 1 טוקן סטודיו לעיצוב

כפר הנוער עיינות אירועים מרץ 2023: אירועים ובמרכזם נשים שעשו היסטוריה ואתם מוזמנים

מי לא מכיר את כפר הנוער עיינות במוסך לנס ציונה?. במהלך חודש מרץ הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק באירועים ובמרכזם נשים שעשו היסטוריה. כל הפרטים באתר המקומון נס ציונה נט. 

מומלץ להזמין מראש מקום לשני האירועים:

  • שני, 20.3 - "נשים שיצרו היסטוריה" במוזיאתר עיינות
  • יום שישי, 24.3 - 80 שנה למחנה ילדי טהרן בעיינות וסיפורה של הדסה למפל

על רקע יום האישה הבינלאומי, שחל בשבוע שעבר - כפר הנוער עיינות-נעמ"ת, מוזיאתר עיינות, המועצה לשימור אתרים וגורמים נוספים מזמינים את הציבור לשני אירועים שיתקיימו בשבוע הבא, ובמרכזם נשים שעשו היסטוריה.

יום שני, 20.3 - "נשים שיצרו היסטוריה" במוזיאתר עיינות

מוזיאתר עיינות, בשיתוף נעמ"ת והמועצה לשימור אתרים, יקיים ערב מיוחד תחת הכותרת "נשים שיצרו היסטוריה". האירוע יתקיים ביום שני, 20.3, בשעה 19:30, וחלק מהכנסותיו יוקדשו לטובת מקלט נעמ"ת לנשים נפגעות אלימות ולילדיהן.

במרכז הערב תעמוד הרצאתה של אושרה יוסף פרידמן, סמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, המקדישה את פעילותה למאבק למען שוויון מגדרי, ואף נבחרה על ידי העיתון גלובס כאחת מ-50 הנשים המשפיעות בישראל לשנת 2021.

מה עוד באירוע? דברי פתיחה מאת מיכל סרברניק, מנהלת מטה יו"ר נעמת, צפייה בסרטון והצגת חזונה של עדה פישמן מימון, מקימת כפר הפועלות בעיינות וערב שירה במבנה הרפת המשוחזר עם זמרות ונגנים בני נס ציונה.

כמה עולה?. עלות: 40 ש"ח לאדם. מספר המקומות מוגבל. קישור להזמנה בסוף הכתבה. 

יום שישי, 24.3 - 80 שנה למחנה ילדי טהרן בעיינות וסיפורה של הדסה למפל


אירוע מיוחד לציון 80 שנה להקמת מחנה ילדי טהרן בעיינות, ובמרכזו סיפורה של הדסה למפל, יתקיים ביום שישי, 24.3, בין השעות 13:00-09:30. האירוע נערך על ידי כפר הנוער עיינות-נעמ"ת, ארכיון הכפר ע"ש חגי יהודאי ומוזיאתר עיינות, בסיוע המועצה לשימור אתרים, עמותת הראל, קק"ל, משרד מורשת, משרד התרבות והספורט ומשפחתה של הדסה למפל.

מי היו ילדי טהרן ומה הקשר לכפר הנוער עיינות?. 

עיינות היה ביתם הראשון בארץ של 55 מ"ילדי טהרן" - קבוצה של כ-900 ילדים ניצולי שואה, רובם יתומים, שעם פרוץ מלחמת העולם השנייה הועברו מפולין לטהרן והועלו לארץ ישראל בשנת 1943, בסיוע הסוכנות היהודית. גם עדה מימון, מנהלת עיינות וחברה בהנהלת ויצ"ו, עסקה בהבאתם ובקליטתם של הילדים בארץ. מהגיעם לעיינות, ב-22 בפברואר 1943, למדו הילדים עברית, עבדו בענפי המשק וחיזקו את הגוף והנפש. באפריל 1943, עזבו את עיינות ועברו להתגורר בבתים מאמצים.

הכירו את סיפור חייה של הדסה למפל הלוחמת שלוותה את השיירות לירושלים 

בין ילדי טהרן בעיינות היתה גם הדסה (הלינה) למפל. בנובמבר 1946, התגייסה לפלמ"ח, ולאחר הכשרתה בקיבוץ מעוז חיים שירתה בליווי השיירות לירושלים. ב-30 במאי 1948, הצטרפה כאלחוטאית לזחל"ם מפקד כוח הפריצה למשטרת לטרון. לאחר פציעת מפקדה ובלימת הזחל"מים בחצר המשטרה, המשיכה להילחם בחיילי הלגיון הירדני עד נפילתה.
קולה של הדסה היה האחרון שנשמע ברשת האלחוט משדה הקרב בלטרון. אומץ לבה נותר מופת לעוז רוח. בדצמבר 2022, העניק הרמטכ"ל דאז, אביב כוכבי, אות הוקרה מיוחד על פועלה של הדסה. את האות קיבלו בשמה בני משפחתה.


במסגרת האירוע, תיחנך פינה המוקדשת לזכרה של הדסה למפל בביתה הראשון בארץ, "עיינות", ובה יוצב שלט מורשת כחול המציג את סיפורם של הדסה ושל עליית ילדי טהרן.
עוד באירוע: הרצאותיהן של דליה גוטמן, מפיקת הסרט "המסע של ילדי טהרן"; רות מרשנסקי, שתספר על עלייתם וקליטתם של ילדי טהרן בעיינות; איילת עמית - על עדויות חדשות בארכיון עיינות על מחנה המעבר בכפר; ד"ר גלי מיר-תיבון -על הדסה למפל והרומן "הדס בקצה הלילה". כמו כן, יתקיים סיור מודרך בכפר ובמוזיאתר עיינות.

ההשתתפות באירוע זה ללא תשלום.
להרשמה מוקדמת ולקבלת עלון מפורט – ארכיון עיינות [email protected]

להרשמה לאירוע "נשים שיצרו היסטוריה" במוזיאתר עיינות. ההשתתפות באירוע בהרשמה מראש בלבד בקישור:  https://bit.ly/MoozAyanot

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה