טיולים בסתיו: פריחת חצבים ומסלולי הטיול אחרי החגים לאן כדאי לטייל בשבת

$(function(){})

סתיו חורף 2023 דרום אדום פריחת חצבים ומסלולי הטיול אחרי החגים - פריחת החצבים בגבעת האירוסים ליד נס ציונה, תל עזקה בפארק בריטניה, בימי סתיו נעימים אלה, קרן קימת לישראל  מציעה מסלולי טיול שמתאימים לכל המשפחה וללא עלות.


חצבים באזור נס ציונה טיול לשבת לכל המשפחה 

 

איפה אפשר לראות חצבים באזור נס ציונה? בשביל המוביל לגבעת האיריסים בפאתי מושב בית חנן. זהו מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה, בכל מזג אוויר. אזור גן לאומי גבעות הכוכר בדרך המובילה לשמורת איריס הארגמן במושב בית חנן. מגיעים עם הרכב למושב בית חנן וממשיכים בדרך הפקאן עד סוף הכביש הסלול. מחנים את הרכב בצד הכביש וממשיכים כ 800 מטרים לכיוון שמורת הטבע הפתוחה חינם. 

את התמונות האלו צלמנו בשבת האחרונה באזור גבעת האירוסים של בבית חנן, עשר דקות נסיעה מנס ציונה. מי שיבחר לטייל בשעות הערב יזכה, בדרך חזרה לרכב, בתמונת שקיעה מדהימה. 

חצבים באזור נס ציונה טיול לשבת לכל המשפחה 


שקיעה בגבעת האירוסים בית חנן טיולים מומלצים ליד נס ציונה רחובות ראשון לציון 

תל עזקה בפארק בריטניה טיולים באזור בית שמש 

מומלץ לטייל לתל עזקה ולעלות לתצפית מרהיבה על עמק האלה. תל עזקה מציין את הקצה הצפוני של פארק בריטניה, לב ליבה של שפלת יהודה. דרך הגעה: נוסעים בכביש בית שמש–בית גוברין (כביש 38) לצומת תל עזקה, ליד כפר זכריה. פונים מערבה ונוסעים 1.4 ק"מ לשער הכניסה הצפוני של פארק בריטניה. כדאי להתרשם בדרך מהמדרונות התלולים של תל עזקה, המתנשא מדרום לכביש. עולים בדרך הסלולה 1.8 ק"מ, פונים שמאלה ונוסעים עוד כקילומטר עד למרגלות התל.

לאורך הדרך הציבה קק"ל חניונים רבים לרווחת המטיילים. אפשר לעלות לתל עזקה על דרך הנוף וליהנות מתצפית על עמק האלה. קק"ל הכשירה ושיקמה את דרך הנוף לטובת המטיילים וכמו כן סללה קטע אספלט והכשירה חניון נגיש לאנשים מוגבלים בתנועה בחניון אורן, כ- 200 מ' צפונית לאלון הזקן.

תל עזקה צילום דוברות קקל

סיור לעין קובי בפארק בגין שבהרי ירושלים טיול משפחות באור ירושלים


פארק עין קובי הינו חלק מפארק בגין שבמורדות המערביים של הרי ירושלים. מומלץ לסייר רגלית מעין קובי - אתר ארכיאולוגי ומעיין שופע - לאורך נחל קובי. יורדים לתוככי העמק בשביל הצופה אל עבר עמק נחל שורק עם תצפיות מרהיבות על יישובי הרי ירושלים. האזור משופע בפריחה הררית ובצמחייה עבותה האופיינית להרי ירושלים.

אטרקציות בצפון בשבת

איך מגיעים לעין קובי? נקודת המפגש: עין קובי, בתוך פארק בגין (אפשר להזין ב waze ) הכניסה משער מבוא ביתר, כ-700 מ' ממזרח לכניסה ליישוב מבוא ביתר, כביש 375, ליד סימן ק"מ 8. (אורך המסלול הוא בין שעה לשעתיים ואינו מתאים לעגלות ולמתקשים בהליכה).

עין קובי הינו פארק של ממש בזכות עצמו ובו נובע אחד ממעיינות הנקבה היפים בהרי ירושלים. מי המעיין זורמים בנקבה תת-קרקעית שאורכה כ-12 מ' אל בריכת איגום תת-קרקעית גדולה, שעליה מכסה מבנה אבן. מבריכת האיגום המשיכו המים לזרום בנקבה שאורכה 17 מ' אל בריכה חיצונית, ומהמאגר נהגו להעביר את המים בתעלות לחלקות השלחין.

עין קובי פארק בגין אוקטובר 2017  אדווה ברעם

קק"ל, בשיתוף עם רשות העתיקות, שיקמה את מערכת המים ופתחה אותה לציבור, נטעה במקום עצי בוסתן והוסיפה חניון נופש וחניון לילה קטן ממזרח לדרך הפארק. אפשר לרדת בזהירות לבריכה התת-קרקעית בגרם מדרגות מתכת. מי שמחפש להגיע לבריכה בדרך הרפתקנית יותר מוזמן לרדת בסולם ברזל מאובטח דרך פיר שיורד לנביעה ונמצא כ-20 מ' מדרום לבריכה. זחילה קצרה ורטובה במורד הנקבה מגיע אל הבריכה התת-קרקעית ואל סיפון ברזל שמוביל למדרגות וליציאה. יש להצטייד בפנסים, בנעליים להליכה במים וברוח נעורים.
ספיקת המעיין היא בירידה מתמדת בשל מיעוט משקעים וגם בגלל הפסקת העיבוד והחריש המסורתי של הטרסות הישנות, פעולה שהגבירה את חידור המים לקרקע ולאגן הניקוז של המעיין.


טיול בנחל השופט ליד יקנעם   

טיול בנחל השופט הוא תמיד חוויה נעימה לכל המשפחה.  הנחל עובר בנוף של שדות ויערות ובגדות הנחל צומחים עצי ערבה, בוקיצה (אולמוס) שעירה ושיחי פטל המעניקים בקיץ פרי עסיסי וטעים. המים בנחל זורמים בדרך כלל עד ראשית הקיץ. ההגעה לנחל השופט הינה מכביש יוקנעם–מגידו (כביש מס' 66), כששלטי "פארק רמת מנשה" ו"נחל השופט" מכריזים על המקום. בכניסה פונים דרומה בדרך סלולה ולאחר כ-100 מ' יקבלו את פנינו שלטי הכניסה לפארק. 

הדרך הסלולה נמשכת במעלה הכביש. נחלוף על פני "דרך הפארק", הפונה שמאלה לכיוון ג'וערה וחוצה את רמת מנשה. הכביש מתעקל כאן בעיקול חד ימינה ומגיע לאחר כ-600 מ' לצומת דרכים: היישר לפנים – חניוני הזורע; שמאלה – הדרך היורדת צפונה לנחל השופט. אנו בלב יער הזורע המכסה כ-30 אלף דונם. היער שקק"ל נטעה בו עצי מחט ועצים רחבי עלים, הוא מוותיקי היערות הנטועים בישראל.
נרד בדרך המגיעה לעמק של נחל השופט, נפנה שמאלה בדרך היער כדי לחצות מיד את הנחל ונחנה בחניון חרובים, המקום שבו מתחיל ומסתיים השביל הרגלי.

נחל עין השופט  צילום אניל זאהר

מחניון חרובים נרד לכיוון נחל השופט ולמרפסת הצופה על מפל הנחל שיוצר כאן בריכה נאה. הספסלים בפינה זו מוצבים בצל עצי בוקיצה שעירה (אולמוס שעיר) – עץ נדיר בישראל הצומח רק בקרבת מים.

השביל חולף על פני סכר קטן המשמש את התחנה למדידת זרימת המים בנחל ועל פני שתי מערות קטנות ומגיע לחורשה יפה ובה שרידי טחנת קמח. אפשר לחצות את הנחל למערה גדולה. כל המערות כאן נחצבו ביד אדם. טחנת הקמח מציינת את קצה המסלול של כ-750 מ'. משם חוזרים באותה הדרך לרחבת החניון.

מגשר אריק לכפר נחום מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה ב'שביל סובב כינרת'

השביל מסומן - הכניסה ללא תשלום ! הכינרת מלאה ומזג האוויר נוח לטיול. רשות הכינרת ממליצה על טיול רגלי מגשר אריק לכפר נחום. הטיול עובר בין חורשות אקליפטוסים ועצי זית, ערוצי נחלים ומבני אבן עתיקים מהתקופה העותומאנית. לאורכו של השביל נהנים מפינות חמד מוצלות ושקטות בחיק הטבע ומיופייה של הכינרת המלאה.

איך מגיעים: מתחילים את הטיול בכביש 87, כביש צפון הכינרת. לבאים מכיוון מערב, פונים לפני גשר אריק דרומה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט הקיאקים "אבוקיאק". יש צורך ברכב נוסף שיחכה בסוף המסלול בגן לאומי כפר נחום.

אורך המסלול: כ- 4.5 ק"מ. למעוניינים במסלול קצר של 2 ק"מ, ניתן להגיע עד לעיינות עייש ולהחנות את הרכב הנוסף בחוף מפרץ אמנון. רמת קושי: קלה לפרטים על מסלולי טיול נוספים - כוכבית כינרת מכל טלפון 55477*. 

מטיילים בשביל סובב כינרת-גשר אריק לכפר לנחום

עוד מסלולי טיול לעונה: 

 

בסתיו נהנים מהנוף המדברי- תצפית הר אבנון

לטייל באווירת סתיו נעימה באתרי רשות הטבע והגנים

טיול בפארק אגם ירוחם

טיולים רגליים מומלצים בנס ציונה רחובות ואזור השפלה: מסלולי טיול לכל עונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה