המסע המופלא של דניאל נבון מנס ציונה ל"טרק" בטג'קיסטן עם בנו "אוהד הנווד"

$(function(){setImageBanner('a1f6c3e3-67dd-45b5-882d-5520536819f9','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

יש אנשים שבצאתם לגמלאות מתנדבים לעזרת הזולת, או מטפחים תחביב. אך דניאל נבון, כיאות לספורטאי פעיל, רץ מרתון ועוד, נענה לאתגר שהציב לו בנו אוהד,- לצאת יחדיו ל"טרק" בן 8 ימים בפסגות טג'קיסטן הפראיות ששיאו, כיבוש פסגה של מעבר הרים בגובה של 4,750 מטר !

איך היה? ראו כאן..

דניאל ואוהד נבון בטג'קיסטן

דניאל ואוהד נבון בטג'קיסטן

דניאל ואוהד נבון בטג'קיסטן

המסע המופלא של דניאל נבון מנס ציונה ל"טרק" בטג'קיסטן עם בנו "אוהד הנווד"

אוהד הנווד (גיל 30) מנס ציונה, בלוגר מפורסם שמרבה לטייל בעולם ולחוות חוויות מיוחדות ומשמעותיות במדינות קיצון (פפואה ניו גיניאה, ערב הסעודית, אנטרטיקה ועוד) ובמסלולי טבע פראיים (דובי קוטב צפוני, הג'ונגלים בבוליביה ועוד), החליט לאתגר את אביו דניאל נבון (67) המוכר לכם בנס ציונה כ"יקיר העיר" בזכות פעילותו הציבורית, אך גם כספורטאי – רץ למרחקים (מרתון, חצאי מרתון). וכך הציע לו להצטרף אליו בטרק קשוח במדינת טג'קסטאן במהלך חודש אוגוסט 2023 .טרק שנמשך 8 ימים כדי  לכבוש פסגה של מעבר הרים בגובה של 4,750 מטר. 

שניהם הצטרפו לקבוצה עם 11 מטיילים ישראליים ועוד מדריך ישראלי ומדריך מקומי – של חברת "אקו".

המסלול היה ברמת קושי גבוהה: הליכה בשבילים תלולים, בין ההרים, עם סלעים גדולים (בולדרים) ובינוניים, הליכה בקרחון, לינה בכל הלילות באוהל שדה ביחד, ללא מקלחות ועם אוכל בסיסי לאורך כל הימים. יחד עם זאת חוו נופים פראיים, הרבה אגמים בצבעי טורקיז ונהר עם מי שלגים מופשרים שזורם לאורך כל הדרך.
חוויה של פעם מגבשת ומכילה אחד את השני וגם איך לא, גם אמוציות בקטנה...

הטיול נמשך 12 ימים, טיסה לעיר הבירה של טג'קיסטאן -  דושנבה, דרך יעד ביניים איסטנבול. העיר נקיה, יפה, בת כמיליון תושבים, בניין פרלמנט מרשים, בניינים מודרנים,שוק צבעוני מקורה והרבה סמלי שלטון סובייטיים. המדינה כוללת כ 10 מיליון תושבים, מוסלמית, רובה הררית, נחשבת עולם שלישי והחלשה ביחס למדינות ברית המועצות לשעבר. הכפרים כאילו עמדו מלכת בהתנהלותם הכפרית ויחד עם זאת אנשים מנומסים ונחמדים מאוד. לא רואים סימני איסלם בעיר הבירה ובכפרים.

דניאל ואוהד נבון בטג'קיסטן

דניאל נבון

היום הראשון של הטרק התחיל בעלייה הדרגתית בהרים, הליכה בשבילי יערות אל אגמי קוליקולון הכלואים בין מצוקים זקופים ומול פסגות גבוהות. צבעם של האגמים טורקיז ויש בהם שפע של דגה. לינה בגובה 2,700 מטר.

למחרת עליה במעבר הרים, מעבר אלאודין גובה 3,680 מטר משם ירידה לאגם אלאודין הכחול והיפה בין פסגות הפאן, לינה בגובה 2,750 מטר. למחרת המשך עליה אל אגם מוטנוי לינה בגובה 3,550 מטר.
שני הימים הבאים, המשך הליכה וטיפוס לגבהים של מעבר הרים צ'ימטרגה. טיפוס קשה עם נוף עוצר נשימה של הפסגה הגבוהה ביותר בהרי הפאן – פסגת צ'ימטרגה (עלייה תלולה לגובה 1,000 מטר) עד לחניון ללינה בגובה 4,500 מטר צמוד לקרחון. בלילה קור אימים שחייב ללבוש 5 שכבות בגדים כדי לישון בתוך שק שינה!
בבוקר עליה אל מעבר צ'ימטאגרה (4,750 מטר) וממנו ירידה תלולה מאוד (1,500 מטר גובה) לאורך קניון בולשוי המרשים, אל אגם זינדן שפירושו "כלא" בשל המצוקים התלולים והבלתי נגישים שמקיפים אותו. לינת שטח בגובה 3,700 מטר.

ביומיים אח"כ המשך ירידה ארוכה בהרים, לינה על שפת אגמים יפים עד לעמק הנהר ארכימאידן, ביקור בכפרים של רועים טג'יקים בחיק ההרים. לינה בכפר "זימטוט" באירוח ביתי.משם נסיעה מסביב להרים חזרה לאגם איסקנדר ואל הכפר סאריטאג צעידה לעבר מפלי איסקנדרקול וסביב האגם המרשים אנזוב.

דניאל ואוהד נבון בטג'קיסטן

דניאל נבון

מסכם דניאל נבון:
הטרק היה מאתגר מאוד מהרבה בחינות. חוויה מיוחדת להיות עם בני אוהד, הוא מנוסה מאוד בהתנהלות בשטח, תוך כדי שיחות להציף נושאים וחוויות מהעבר חלקם חוויות טובות וחלקם לשיפור – זאת מתנה של פעם בחיים!!! אני מודה לו על כך שהסכים שאצטרף אליו למסע.
בשלושת הימים הראשונים של הטרק 8 חמורים סחבו את הציוד (אוהלים, מזון, מים, ציוד אישי של כל אחד מהקבוצה ועוד)  אח"כ בימים האחרים החל בהליכה במעבר הרים התלול החליפו אותם 34 פורטרים (סבלים)  ! - לוגיסטיקה מורכבת בתנאים מיוחדים. במהלך הטרק היה אפשר לשתות מים מהנהר ישירות ו/או להשתמש בטבלית כלור לטיהור.

במשך היום חם, בלילה קר. חברי הקבוצה היו מדהימים, עזרו אחד לשני, גיל ממוצע 53, אוהד הצעיר ואני המבוגר בחבורה. כמובן שכל אחד בתורו סבל מקלקולי קיבה (היה צפוי והתארגנו לזה).
לסיכום: טרק קשוח ומרתק, חוויה להיות עם בני אוהד היקר, נופים מדהימים – שווה!!!

דניאל ואוהד נבון בטג'קיסטן

נערכים לצילום הבלוג הפופולרי של אוהד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה