עם: יובל גולד המכונה y u v i , אמן ה"פופ ארט" המצליח מנס ציונה

$(function(){})



הסיפור המדהים על יובל מנס ציונה, שפרץ לשוק העולמי ועבודותיו מהסוג הנקרא "פופ ארט בהשראת גרפיטי" מוצגות בעשרות גלריות. כולל בניו יורק, אבו דאבי, מילאנו, הונג קונג וכמובן בלונדון בה הוא מוערך במיוחד, ויצירה שלו נמכרה בה לאחרונה ב15,000 ליש"ט.
ומה הקשר של להקת "קולד פליי" לכך?...

פרטי

פרטי

יובל גולד אמנם מוכר מאוד כבר שנים רבות בנס ציונה, כבנם של פרח והנרי מעירנו ולימים כמעצב גרפי מוכשר וגם כדיג'יי חובב, בליין ידוע (עד שנישא...) ומנהלו בעבר במשך כחמש שנים, של מועדון "המימד החמישי". כיום הוא מוכר גם כבעלה של רותם, מנהלת  תפעול וסמנכל"ית  פרוייקטים בחברה ידועה וכאב לילדיהם אגם וריף.

 אך רוב מכריו לא ידעו שנים, כי מלבד העיצובים הגרפים המהממים שלו, בהם החל כבר כילד, הוא גם מצייר. רוב ציוריו נותרו בביתו ובצניעותו, אף לא חילקם כמתנות... אלא עשה זאת כתחביב, למענו ולמענו בלבד. עד שהדברים השתנו לחלוטין דווקא בברצלונה, לפני כחמש שנים וקצת..

להקת "קולד פליי" הופיעה שם ויובל גולד (32) האוהד השרוף, היה שם לכבוד הארוע... והנה בשוטטו ברחובות העיר, עצר ליד ציור קיר ענק, הביט בו והעיר כמה הערות. במקום ניצב אדם שלשמע העברית, פתח עמו בשיחה, הציג עצמו כיואב ושאלו על אחת מהערותיו, למה התכוון. מכאן לכאן סיפר לו יובל שהוא "חוטא" בציור  בסגנון דומה כבר שנים. ולמשמע התעניינותו הרבה -אף הראה לו צילום של אחדות מהן השמורות בסלולרי שלו.

האיש התרשם וסיפר ליובל שהוא בעל עסק גדול בשם "ארט-פוקוס" העוסק בשיווק ציורים של אמנים בראשית דרכם-ברחבי העולם והזמינו לבקרו בתל-אביב, לכשישוב.

יובל המופתע הסכים, אם כי טרם הפנים את משמעות הדבר והמספרים עליהם דיבר האיש נשמעו לו מופרכים... או כדבריו "שישלמו על עבודה שלי 3,000 דולר? חשבתי שהוא נסחף"...

(בינתיים חלפו שנים וכבר משלמים על עבודות שלו גם 20 אלף דולר..)

ויובל בוודאי לא העלה על דעתו גם בחלום, כי יטוס כל שנה לאנגליה 6-7 פעמים לפתיחות ויתקבל עם לימוזינה ונהג ויבלה בקבלות פנים לבוש מחוייט ועושה מינגלינג בקוקטיילים לאספנים...

נשוב לאחור.  

השניים נפגשו ויובל הפך להיות אחד מאמני הבית של החברה, כשכל שעות עבודתו מוקדשות ליצירה, עליה הוא מתוגמל כדבריו "בכבוד"... כאשר מדי יומיים שלושה הוא מסיים עבודה נוספת, בסגנונו הייחודי (ראו הרחבה במסגרת)

החברה האמורה הינה אחת הספקיות של חברת שיווק אמנות בינלאומית, הפועלת בעיקר בתצוגות ומכירות פומביות על מאות ספינות "קרוז", אתרי נופש וכו' ומביאה אליהם אלפי תמונות בכל טעם וסגנון, שכולן מקוריות. הן נמכרות במחירים הנעים בין מאות לאלפי דולרים, מותירים שולי רווח נאים לכל המעורבים וכמובן ליוצרים.

אך את יובל ייעדו שם להרבה יותר מכך...  ויואב, הפטרון / מנטור של יובל (שמעדיף שלא לחשוף אותו בשמו המלא) – הנחה אותו בהתמצאות וידע רבים, כיצד ללטש את כשרונו ולהימנע מטעויות ואף פתח בפניו דלתות גם לתצוגות בגלריות ובתערוכות - במטרה לעשות לו שם עולמי בקרב חובבי האמנות הרציניים

(למי שחושב שלאמנות כזו, ל"פופ ארט" אין שוק בליגת העל, מוטב שיסתכל בגוגל בכמה נמכרות יצירותיו של אנדי וורהול...)

ואכן, בעקבות כך כבר השתתף יובל בשנים האחרונות בכמה וכמה תערוכות בינלאומיות  ועבודותיו של יובל (החותם תחת השם "יובי"... כינויו בפי כל), מוצגות כיום בלא פחות מ50 גלריות באנגליה ! וכן בשלוש גלריות בדובאי, במילנו, ואף בהונג קונג ווניו יורק.

אגב ניו יורק, אספן אמריקני סיכם איתו כי יבוא לשם לחודשיים ויעצב את ביתו החדש כולו. אך הקורונה שיבשה זאת וכך גם עוד ועוד יוזמות. אך המכירות באינטרנט נמשכות ובקרוב הכל יחל מחדש, הוא אופטימי...

אספן אחר הזמין ממנו עבודה במידות ענק של 11 מטר אורך על 5 מטר בגובה, כדי לעטר בה את קיר הכניסה לביתו הצנוע.. על העבודה שילם האספן "רק" 60 אלף דולר... מלבד כל ההוצאות הנלוות כמובן.

לאחרונה החל לעסוק גם ביצירה על גבי חפצים, תחום שונה מהותית והוא בהחלט נהנה ומסתער עליו.. וכאשר שמע על כך אחד מהלקוחות שלו, בכיר בחברת ד"ר מרטנס הידועה החליט להזמין את יובל ללונדון כדי שיהפוך את המכונה הראשונה של החברה, כיום מוצג מוזיאוני, ליצירת אמנות.

גם הנושא הזה נתקע בשל הקורונה וצפוי להתחדש בקרוב, יהיה מעניין...

לסיום שאלתיו:  מה אתה מעדיף, להימכר במחירים כה מעולים לאספנים, או להיות מוצג במוזיאון יוקרתי כלשהו- פיסגת השאיפות של אמנים בדרך כלל.

והוא השיב "גם וגם, אך קודם למוזיאון... "

פרטי

עבודותיו הפכו גם לנושא לימודי באחד מבתי הספר הידועים לאמנות באנגליה, Nine maidens and North Cornwall Academies שם הרצה לא מעט פעמים. ובתקופת הקורונה הסתפק במפגשי "זום" .

 פרטי

יובל בוודאי לא העלה על דעתו גם בחלום, כי יטוס כל שנה לאנגליה 6-7 פעמים לפתיחות, יתקבל עם לימוזינה ונהג ויבלה בקבלות פנים לבוש מחוייט ועושה מינגלינג בקוקטיילים לאספנים...

מה זה "פופ-ארט" ו"מיקס מדיה"?

הציורים של יובל מזכירים ולא במקרה גרפיטי וסגנונם אכן מכונה גם "סטריט-ארט", אך מתאפיינים בריבוי מימדים ובשימוש בטכניקות שונות ובדמויות מוכרות באוריינטציה הומוריסטית.

העבודות כוללות גם גזרי נייר, צביעה בספריי אקריליק או בטפטוף (דריפינג) גזירים (סטנסילס) והכל בשכבות תלת מימדיות. כאשר בין הדמויות בעבודותיו תוכלו לראות רבות את: צ'רלי צ'פלין, מדונה, איינשטיין, צ'רצ'יל ועוד, עם קריצה הומוריסטית המתכתבת עם הרקע הפרוע.

והסבר קצר לשואלים מה ההבדל בין גרפיטי ואמנות רחוב ?

ההבדל מאוד פשוט: אמנות רחוב היא יותר כדי ליצור קשר עם הקהל ברחוב, ההמונים.  ואילו גרפיטי, לעומת זאת, לא ממש נועד ליצירת קשר עם ההמון, אלא יותר עם קבוצה מסויימת וספציפית. גרפיטי היא שפה פנימית, סודית. הרבה גרפיטי לא ניתנים אפילו לקריאה, אבל מובנים בעיקר לתרבות בה הם מופיעים. בעוד אמנות רחוב הרבה יותר פתוחה ונגישה לחברה.

 פרטי

בשנה שעברה הוזמן לגן של הבן שלו להראות לילדים במה הוא עובד... נראה שהם ממש נהנו מהמקצוע שלו....

פרטי

ויש גם חפצים שעברו שידרוג...

פרטי

בכיר בחברת ד"ר מרטנס הידועה החליט להזמין את יובל ללונדון כדי שיהפוך את המכונה הראשונה של החברה, כיום מוצג מוזיאוני, ליצירת אמנות

כך מתואר יובל במדיה האנגלית העוסקת בתחום:

Yuval Gold known as Yuvi describes himself as a graffiti inspired pop artist saying:

The street as the graffiti artist’s main source of inspiration makes the work accessible, authentic, and relatable.”

The animation and vibrancy in each work takes us straight back to the streets which inspired them, and has won him exhibitions and admirers in places as diverse in the world.

Today, his works are valued and represented in galleries around the world in places as UK, USA, Milan and Hong Kong.

Superheroes, scientists, artists, movie stars, animals – all these and many more subjects make appearances in his work. Using humor and defiance, he gives an artistic voice to his world view, exploring issues which he cares passionately about, from social criticism to iconic homage, in his deeply personal language.

Born in Tel Aviv- ‘the other city that never sleeps’ - In the late 70s, Yuvi spent much of his early life in a hipster neighborhood known as Florentine which is now the heart of the city’s graffiti scene. Yuvi grew up surrounded by graffiti, music, politics and the social agenda of a city with a hugely cosmopolitan character. All these influences combined to ignite his imagination and direct his creative and tempestuous personality into highly expressive and vibrant artistic statements.

Yuvi creates his own one of a kind, fun, humorous and exciting art pieces, and enjoys bringing his expression of freedom and love into the homes of all those who buy his art. 

 

ת ר ג ו ם :

יובל גולד המכונה יובי מתאר את עצמו כאמן פופ בהשראת גרפיטי ואומר:

"הרחוב כמקור ההשראה העיקרי של אמן הגרפיטי הופך את העבודה לנגישה, אותנטית וניתנת לשיר."

האנימציה והתוססות בכל יצירה מחזירות אותנו היישר לרחובות שהעניקו לו השראה וזיכתה אותו בתערוכות ומעריצים במקומות מגוונים בעולם. כיום, עבודותיו מוערכות ומוצגות בגלריות ברחבי העולם במקומות כמו בריטניה, ארה"ב, מילאנו והונג קונג

גיבורי על, מדענים, אמנים, כוכבי קולנוע, בעלי חיים - כל אלה ועוד נושאים רבים מופיעים בעבודותיו. באמצעות הומור והתרסה, הוא מעניק קול אמנותי לתפיסת עולמו, בוחן נושאים שהוא דואג להם בלהט, מביקורת חברתית ועד הומאז' איקוני, בשפתו האישית העמוקה.

יליד תל אביב - 'העיר האחרת שלעולם לא ישנה' - בסוף שנות ה -70, בילה יובי חלק ניכר מחייו המוקדמים בשכונה היפסטרית המכונה פלורנטין- שהיא כיום לב סצנת הגרפיטי בעיר.

יובי גדל מוקף בכתובות גרפיטי, מוזיקה, פוליטיקה וסדר היום החברתי של עיר עם אופי קוסמופוליטי אדיר. השילוב של כל ההשפעות הללו הצית את דמיונו וכיוון את אישיותו היצירתית והסוערת - לאמירות אמנותיות אקספרסיביות ותוססות ביותר.

יובי יוצר יצירות אמנות משלו, מהנות, הומוריסטיות ומרגשות משלו, ונהנה להכניס את ביטוי החופש והאהבה לבתים של כל מי שרוכש את האמנות שלו.

פרטי

צפו בעבודותיו גם באינסטגרם

@yuviartofficial

 וכן בסירטון המצ"ב

https://www.youtube.com/watch?v=t9RTTRrZ3hQ

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה