שני חברי הילדות מנס ציונה בצוות שהביא ארצה את ספינת סער 6 הראשונה !  

$(function(){})

קבלו את רס”ל שי רודיטי (מימין) ורס”ל נמרוד קצנל, חברי הילדות שחולקים חוויות ילדות לצד שרות משותף ובשנה האחרונה היו יחדיו במספנה בגרמניה שם נבנתה אח"י מגן, אותה השיטו ארצה ועליה ישרתו גם בהמשך..
ראו גם סירטון מקבלת הפנים

שניהם בני עשרים, חברי ילדות מנס ציונה ומאוקטובר 19 שהו בגרמניה, במספנות קיל שבים הבלטי, כחלק ממשלחת ספינות המגן של זרוע הים. 

שניהם מכונאים, והם אחראים על השטת ותפעול הספינה. שניהם החלו את שירותם בזרוע כמכונאים בספינת הטילים אח”י להב, מדגם סער 5 . נבחרו למשימה ושהו בגרמניה  ביחד עם חבריהם  מהשייטת אשר לוקחים חלק בפרוייקט הדגל של הזרוע - הכל במטרה לבנות את ספינת המגן הראשונה ואת צוותה.

הלוחמים הימיים, “הסטי”לנים” משרתים על ספינות הטילים, ומבצעים פעילות מבצעית ענפה ופעולות יזומות לסיכול פעילות חבלנית, תוך שמירה על מוכנות מתמדת לתקיפת כוחות אויב בים ובחוף והגנה על נכסים אסטרטגים. הסטי"לנים עוברים את רוב שירותם הצבאי בספינת הטילים שהופכת לביתם השני.

ספינת הטילים ״אח"י מגן״ היא אחת מתוך ארבע הספינות ״סער 6״ החדשות, שמטרתן להגן על אסדות הגז בפרט ועל השטח הכלכלי בים ככלל, שגודלו כפול ממדינת ישראל עצמה. הצורך בכלי חדש ומתקדם התעורר בעקבות גילוי מאגרי הגז במים הכלכליים של מדינת ישראל בתחילת העשור השני של שנות ה-2000. 

 

 

וכך, ביום רביעי שעבר 2.9 ואחרי מסע של 8,000 קילומטר שהחל בקיל שבגרמניה, הספינה ועליה כאמור גם  "דאבל שי"... הגיעה לישראל ונכנסה לביתה החדש בנמל חיפה. בדרך עברה במיצר גיברלטר ועצרה לתדלוק בכרתים שביוון.

מי שהשיט אותה לישראל הוא צוות חיל הים שרבע ממנו מורכב מלוחמות , לראשונה !

הספינה הגיעה מגרמניה כשהיא "עירומה" ממערכות ובמהלך השנה הקרובה תעבור תהליך התקנה של מערכות לחימה, מכ"ם ועוד מתוצרת ישראל. בין השאר יצוידו במערכות לוחמה אלקטרונית מתוצרת חברת אלביט הנס ציונית לאיסוף ובניית תמונה מודיעינית.

"הגעתם לנמל הבית, אתם עמוד תווך מרכזי לשמירת העליונות הימית של חיל הים וצה"ל", אמר להם בטקס קבלת הפנים  נשיא המדינה רובי ריבלין בשיחה בקשר עם הצוות, אחרי שהגיעו לחופי המדינה והחלו בהמתנה לטקס שנערך ביום רביעי.

במסגרת תהליך הקליטה של ספינת הטילים החדשה, חיל הים ביצע סדרה של עבודות לוגיסטיות, כאשר בין השאר מדובר בהעמקה והארכה של הרציפים בבסיס כדי להתאים אותם לספינת הטילים הגדולה ביותר שתהיה לחיל.

כיום נמצאים בזרוע הים ספינות טילים מדגמי 'סער 5.4 'ו-'סער 5 ,'כאשר ארבעת ספינות המגן עתידות להיקלט בהדרגה במהלך השנים הקרובות ועליהן צוותים חדשים שמוכשרים לתפעול ופעילות מבצעית מספינת הטילים החדשה. 

 

טקס הגעת ספינת סער 6 הראשונה - אח״י מגן!

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה