הבן שנרצח והאב שלא שתק... התמליל המלא מביקור הניחומים שמסעיר את המדינה !

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6f85bb76-ff4e-489e-9479-f7961fdf13c2','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,45931,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6f85bb76-ff4e-489e-9479-f7961fdf13c2','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,45931,'Image','');},15]]);})


הנושא הסעיר אמש את הציבור הישראלי ומכיוון ש"המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם".. אני מביא את הדיאלוגים מתוך המחזה "באתי לנחם, אך האב עלי לא ריחם..."
התמליל המלא מהשיחה הלא פשוטה בביתה של משפחת דנינו.

אורי דנינו ז"ל ואביו אלחנן יבל"א.  צילומי מסך
הבן שנרצח והאב שלא שתק...
התמליל המלא מביקור הניחומים שמסעיר את המדינה !
(המקור- האתר -  "זמן ישראל")

נתניהו: "אני רוצה להגיד לכם שהתפללנו וקיווינו להביא אותו ואת האחרים, וזה לא עלה בידינו. אני מתנצל בפניכם שלא עלה בידינו. כל כך היה מגיע לו להיות איתכם. ולכם להיות איתו".

אלחנן דנינו: "תפסיקו שם למעלה – ת פ ס י ק ו – להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזאת ללא אחדות. לא מגיע! לא תהיה לנו פה תקומה ללא הארץ הזאת. תסגור בבקשה את הלשכה שלך, עשר דקות עם עצמך ביום, ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא. תסגור! תוציא את כולם החוצה. אין טלפונים ואין כלום.

"תסגור בבקשה את הלשכה שלך, עשר דקות עם עצמך ביום, ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא"

"תתמודד אתה עם בוראך. ותחשוב איפה הקדוש ברוך הוא בתמונה שלך. איפה הערך היהודי שאתה מביא. אין לנו שום זכות קיום בארץ הזאת ללא ריבונו של עולם שהנחיל לנו את הארץ הזאת. אל תהיה דתי. אל תהיה אפילו מאמין. הקדוש ברוך הוא שמחבר בין כולנו ונותן לנו לשבת על הארץ הזאת.

"האסון הזה קרה בגלל הפירוד והפילוג שהיה. זה ברור כשמש שזה מה שהיה. ואל תתעסקו בפוליטיקות קטנות וזולות. ולא ספינים. ואין שום מחיר לחיי אדם. אני פונה מפה בשביל האחרים שנשארו שם. אני לא מעז לחשוב מה עובר על כל מי שישבתי איתם ב-11 החודשים האחרונים.

"השם ריחם עליי וזיכה אותי בנס. בנס שהבן שלי קבור בהר הקודש בעיר הקודש. נס! אני צריך לחשוב על נס לקבור גופה שלמה? זה נהיה נס? לאיזה מצב הבאתם אותנו? נס! שיקברו את אח שלהם זה נהיה נס? לאיפה הגענו? מה קרה לכם? מה?!

"תתעוררו. בבקשה. תגבירו אחדות. תגבירו אהבת ישראל. תפסיקו עם ספינים פינים ושטויות. נו באמת! אתה מנהיג. נבחרת. נשלחת להנהיג. תנקה מעליך את כל השטויות. נכנס פה יותר מדי דברים פנימה".

נתניהו: "איזה דברים?"

אלחנן דנינו: "איזה? תפסיקו להתעסק בלאסוף מנדטים. בלהתעסק בסקרים. מה יביא, מה לא. תפסיקו! אני באמת לא יודע אם הייתה עסקה או לא הייתה עסקה. אני לא נכנס לזה. אבל סלח לי אדוני, הכול קרה במשמרת שלך. הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית במשמרת שלך. סלח לי. סלח לי. אתה הרבה שנים בשלטון. הרבה מאוד. הבטון והדולרים נכנסו במשמרת שלך. אני לא אדבר על הבן שלי, כי אנחנו מקבלים את הדין באהבה. אבל אתה חייב את חייהם של כולם.

"אמרתי לך בטלפון: אנחנו בדיוק בפרשה הזאת של עגלה ערופה. מת, גם מחוץ לעיר, אל יאמרו זקני העיר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'. כי מגלגלים זכות על ידי זכאי וחובה על ידי חייב. אני חס וחלילה… חס וחלילה לא קובע. אני לא שותף לשיח שבחוץ. שתקנו 11 חודשים  כי אנחנו מאמינים בריבונו של עולם. וגם עכשיו אנחנו מאמינים בריבונו של עולם. אבל אני מרגיש שכלום לא משתנה.

"תסגור את עצמך בחדר תחשוב על הערך היהודי שאתה מביא. לא 'זהות יהודית של מדינת ישראל', נשלוט פה נשלוט שם. בסוף הקדוש ברוך הוא עושה הכול. עם כל החוזק שהיינו לפני זה קיבלנו בשמחת תורה סטירה שאין כמוה. סטירה! קיבלנו. לא חיל האוויר ולא חיל רגלים. והבן שלי היה מהכוחות. אף אחד לא יכול להגיד לי שאני איזה דוס מהצד שלא מאמין בצבא. אני חינכתי את הבן שלי לצבא. אני הייתי בצבא".

נתניהו: "איפה?"

אלחנן דנינו: "במורן".

אחיו של אורי דנינו: "אין מחיר לחיים. לא לחיים ולא לקבר ישראל. אני מבקש – אם זה יעזור – להביא אותם הביתה. אנחנו כבר לא יכולים. אנחנו ברוך השם זכינו שאורי קבור שלם בהר הרצל. קבורת קדושים. אבל כמה עוד חלקות ייפתחו שם בהר הרצל? כמה?! די! כמה דם נשפך על המדינה. אנחנו לא חיים על החרב. אנחנו לא מקדשים את המוות. אנחנו מקדשים את החיים. עם ישראל מקדש את החיים".

"אנחנו ברוך השם זכינו שאורי קבור שלם בהר הרצל. קבורת קדושים. אבל כמה עוד חלקות ייפתחו שם בהר הרצל? כמה?! די!"

נתניהו: "הלוואי שיכולתי להגיד לכם שאני אמצא דרך להחזיר אותו חי".

שרה : "כמו שהחזרת אחרים".

נתניהו: "החזרנו, החזרנו… החזרנו 117 חיים. והחזרנו אחרים לא בחיים. ונחזיר את כולם".

אלחנן דנינו: "לא עשית את זה 15 שנה, אל תבוא עכשיו אחרי שהם שם לעשות את זה. 15 שנה ישבת בשקט. לא עשית כלום".

נתניהו: "לא ישבתי בשקט…"

אלחנן דנינו: "ציידת אותם בחרבות".

נתניהו: "זה לא נכון".

דנינו: "ציידת אותם במנהרות ודולרים. לא עשית כלום".

נתניהו: "אלחנן, אני יכול להשיב, אבל אני מעדיף שלא. כשאתם מדברים, הזעקה שלכם מוכרת לי. הרב אלחנן, אתה מדבר על המורשת היהודית שלנו. זו לא אמירה מהשפה ולחוץ. לא אצלך וגם לא אצלי".

אלחנן דנינו: "אני לצערי לא הרגשתי ככה בשנה האחרונה".

נתניהו: "אני בגיל 22 פרצתי לתוך מטוס עם חטופים כדי לשחרר אותם. נפצעתי בזה. כעבור ארבע שנים אחי הבכור… אני מבין מה זה לאבד אח, כן?"

אחיו של אורי דנינו: "לא! אתה לא מבין. לא! אתה עשית את הקריירה שלך על הגב של אחיך. די כבר! קברתי את אח שלי! אחיך היה גיבור ישראל אמיתי. איפה זה אבד? אני לא יודע".

אלחנן דנינו: "באת לשמוע או להשמיע? כי מה שיש לך להשמיע אנחנו כבר שמענו 15 שנה. את אורי יזכרו לטוב. אותך? אם לא תשתנה, יזכרו אותך אחרת. אחרת לגמרי. על כל מה שעשית".

נתניהו: "אני לא הנקודה ולא חשוב איך יזכרו אותי. מה שחשוב זה המדינה שלנו. הקיום שלנו. הארץ שלנו. המורשת שלנו. זה מה שחשוב. זכותכם לחשוב מה שאתם חושבים ואני מכבד את זה".

שרה : "לצערי אתה… אני יודעת שאתה בכאב גדול, ואני לא רציתי לדבר, אבל אתה, הרב אלחנן, אומר דברים שאומרים לך".

אלחנן דנינו: "אתם כנראה לא מכירים אותי. אתם לא יודעים מי אני. אני לא קשור לכלום".

שרה : "אתה יודע מה הוא עשה 15 שנה?"

נתניהו: "תראו, אני יכול לעצור ואתם יכולים לא לשמוע. אני שמעתי אתכם ואני מבין. הייתי בכיסא הזה כשבאו ודיברו כמו שאני מדבר איתכם, וזה רק העלה לי את הסעיף. אבל הרבה דברים שאני שמעתי לימים התבררו כנכונים. אנחנו נאבקים מול אויב אכזר, אבל האויב הזה הוא לא האויב הקטן. האויב הזה הוא איראן. ו-15 או 20 שנה אני נלחם להסביר לעם ישראל ולאזרחי ישראל והעולם שהאויב הזה בא להשמיד אותנו. הוא משתמש בשלוחים. הוא בונה נשק אטומי להטיל עלינו. ואני נלחם להציל את הדבר הזה משום שאם אני לא אלחם, נושמד כולנו".

שרה : "נכון".

נתניהו: "אני לא אספר לכם מה קרה בחדרי חדרים. זה גם לא כל כך מעניין אתכם".

שרה : "היית די לבד".

נתניהו: "לבד!"

שרה : "לבד!"

 נתניהו: "מול כול העולם!"

שרה : "בדיוק. מול כל העולם ומול גורמי הצבא כאן".

נתניהו: "מול נשיא ארצות הברית. וגם כאן. מול אנשים. להילחם ולהסביר. זה לא רק חמאס. ולא רק חזבאללה. זה נ-ש-ק  א-ט-ו-מ-י שהם יטילו פה על כולנו. אני נכנס יום יום לתוך החדר ושואל את עצמי 'למה אתה כאן?' בשביל מה אני כאן? למה? בשביל מה? להנות? מנעמי השלטון…"

"אני נכנס יום יום לתוך החדר ושואל את עצמי 'למה אתה כאן?' בשביל מה אני כאן? למה? בשביל מה? להנות? מנעמי השלטון"

שרה נתניהו: "איזה מנעמי?"

בנימין נתניהו: "אני פה כדי להציל את עם ישראל כי הקדוש ברוך הוא נתן לנו את ההזדמנות לחזור על במת העולם ולהתקיים בארצנו והם באים להשמיד אותנו. אז אני לא אדבר איתך על 15 השנים האלה. על המעשים. על המאבק בכל העולם".

שרה נתניהו: "דבר על 15 שנים… על ראשי הצבא שלא נתנו…"

בנימין נתניהו: "אני לא אדבר על זה. אני לא רוצה לדבר על זה. זה מאבק מכל הכיוונים האפשריים. אני יום-יום לוקח לא עשר דקות. לוקח הרבה יותר מזה. וכשאני קם בבוקר אני שואל את עצמי שאלה אחת – מה צריך לעשות כדי להציל את האנשים האוהבים האלה ומה צריך לעשות כדי להבטיח את קיומו של עם ישראל. וזה יורד לעומקי האמונה. בלי אמונה אי אפשר. אם אין לך את היסוד הזה, אז אין לך על מה לעמוד.

"ויש לי את זה עמוק. זה בא מאבי ומסבי. מכל הענקים שעל הכתפיים שלהם כולנו עומדים. אני לא מצפה שהדברים האלה יובנו. אבל חשוב לי שתבינו שהקשבתי לכם. הדברים שאתם אומרים נכונים. חדרי האמונה האלה, אם אין לך אותם בלב, אין לך שום דבר".

אלחנן דנינו: "תגדיל אותם".

שרה נתניהו: "כשאתה אומר את זה, תגיד את זה גם לאחרים, הרב, גם לאחרים".

$(function(){setImageBanner('1575a71d-d601-42be-aff6-c7e40541f891','/dyncontent/2024/9/11/5306f79f-458f-4b0b-99ae-5e95f8fcdf52.gif',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,45933,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה