מתי ייחקר פשע הבחירות של 2015, שם החל ליקוי המאורות הגדול?

$(function(){})

עדותו של ניר חפץ השבוע על הכנת ו"פימפום" הסירטון "הערבים נוהרים, ביום הבחירות ב2015, תוך כדי הפרהבוטה של חוק הבחירות, ממנה התעלמו ועדת הבחירות ורשויות האכיפה, פשוט מעוררת חלחלה ומסבירה כיצד החלנו להידרדר במדרון מדמוקרטיה לדיקטטורה וכמעט הגענו לתחתיתו.

מסקנה: גניבת הבחירות ב-2015,  היא שהביאה לכל מה שקרה לאחר מכן: לשימוש בחשבונות מזוייפים ולבוטים, לפמפום האינסופי של פייק ניוז, להפקעת זמן שידור ציבורי כמעט בכל ערב להודעות מטעמו – להנדסת התודעה של האזרחים ושל המערכת הפוליטית שהחלה אף היא להאמין כי  – ביבי פה, בלתי מנוצח, אין אף אחד שיכול לו
הצלחתו של נתניהו בגניבת הבחירות ב-2015 מבלי להיענש על כך, היא ששכנעה אותו שהוא כל יכול הביאה להתנהלות חסרת הרסן בשנים שלאחר מכן.

ארכיון רשתות

-

איני יודע כמה מכם טורחים עדיין לעקוב אחר העדויות במשפט נתניהו.  הרי ממילא העם חצוי בין המשוכנעים כמוני שנתניהו עבריין לבין אלו המשוכנעים באותו להט שהוא קרבן רדיפה, שילוב בין דרייפוס לרוזנברגים בגירסת המאה העשרים ואחת.

אבל, למי שרוצה להבין איך נולדה תקופת החושך שחווינו מאז בחירות 2015 וביתר שאת בשלושת השנים האחרונות, מומלץ לשוב לעדותו של ניר חפץ השבוע.

כמעט "על הדרך".הוא סיפר על השוחד הגדול מכולם, השוחד שהוכיח לנתניהו את מה שהאמין בו תמיד – שליטה בתקשורת תבטיח את שלטונו לעד. וזהו  השוחד שהביא לנתניהו את הניצחון בבחירות 2015 הידוע בשמו – סרטון הערבים נוהרים לקלפיות.

חפץ העיד לצרכי המשפט איך צולם הסרטון הנבזי והשיקרי במהירות ואיך הופץ  תוך כמה שעות בזכות אתר וואלה והעורך אילן ישועה. אך הרבה יותר חמור מכך,  חפץ מספר על עבירה נוספת, שמשום מה אף אחד באולם בית המשפט ובתקשורת כמעט ולא התרגש ממנה..  איך הופר חוק הבחירות בגסות, איך נשלח הסירטון בווטסאפ למאות אלפים תוך כדי פגיעה בפרטיות של המצביעים כאשר הצוות של נתניהו, בטכניקות בהן גאים כל כך אנשי "מדיה דיירקט" , ידעו לספר מי מהמצביעים צפה בסרטון, באיזה מקום הוא צפה והאם הסרטון הביא את האזרח אל הקלפי . הם ידעו בזמן אמת את השפעת הסרטון על הבחירות וכולנו מבינים מזמן כי בלעדיו נתניהו לא היה מנצח את הבחירות.

ועדיין, על אף הפרות החוק הבוטות, יושב ראש וועדת הבחירות לא טרח לעסוק בנושא וודאי לא פסל את תוצאת הבחירות.. ו

הניצחון בבחירות 2015, זה שקרוב לוודאי לא היה מתרחש ללא הסרטון, גרם לאופוריה אצל נתניהו ואנשיו, הוא הבין שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו מבלי שייפגע, מבלי שהחוק או רשויות אכיפת החוק ימנעו ממנו את פעולותיו או יטילו עליו סנקציות בשל הפרתן .

מסקנה: גניבת הבחירות ב-2015,  היא שהביאה לכל מה שקרה לאחר מכן: לשימוש בחשבונות מזוייפים ולבוטים, לפמפום האינסופי של פייק ניוז, להפקעת זמן שידור ציבורי כמעט בכל ערב להודעות מטעמו – להנדסתהתודעה של האזרחים ושל המערכת הפוליטית שהחלה אף היא להאמין כי  – ביבי פה, בלתי מנוצח, אין אף אחד שיכול לו.

שוד הבחירות ב-2015 הוא שהעצים את היכולת של נתניהו לאיים על היועמ"ש לבל יעז להגיש נגדו כתבי אישום . להזכירכם הפרשות התגלו כבר ב-2016 אבל רק לקראת 2019 "נזכר" מנדלבליט להגיש כתבי אישום, לא לפני ששחק את העבירות עד דק והפך אותן כמעט לנורמה. גניבת הבחירות היא שגרמה לשיכרון הכוח ובסופו של דבר לנאום הפשע בפתח בית המשפט על "תפירת תיקים".

גניבת הבחירות ב-2015 בעזרת סרטון "הערבים נוהרים" היא שהביאה לכך שהנאשם החליט להשתמש שוב בערבים לגניבת הבחירות כשהחליט בבחירות הבאות להציב מצלמות בקלפיות בישובים ערבים, לכאורה למניעת אלימות ושמירה על טוהר הבחירות למעה בדיוק ההיפך מכך – המטרה הייתה להפחיד ולהרתיע את האזרחים הערבים ולמנוע את הצבעתם – מה שהביא לגניבה נוספת של הבחירות.

העדות של ניר חפץ מראה איך בעזרת אנשי תקשורת מגויסיים, צוותי ניו מדיה יעילים ונבזיים, עצימת עין ברורה של בעלי הרשתות החברתיות וצפצוף מתמשך על החוק ,אפשר בקלות רבה להידרדר מדמוקרטיה לדיקטטורה, ולא היינו רחוקים מכך 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה