שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, בטור פוקח עיניים על מעמד ושכר המורים !

$(function(){setImageBanner('c9e708fb-366a-466b-9d3a-66c1a3208f72','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})


שואל: מדוע המורים צריכים לצאת להפגין? מדוע שלא נצא, אנו, הורים ואזרחים, שלא מוכנים ששכר של אמן בליל יום העצמאות יהיה גבוה יותר משכר שנתי של מורה מתחיל?

פייסבוק
מתוך דף הפייסבוק שלו:
לפני שיהיה מאוחר
1. שכר המורים אינו הבעיה 'שלהם'. לא פחות ממה שהוא פוגע באיכות המורים ובנכונות של צעירים להצטרף למעגל ההוראה, הוא פוגע בנו, מספר את הסיפור שלנו, כחברה.
אילו היינו מעריכים את תרומתם של מחנכים לעתידם של ילדינו, אילו היינו מתייחסים בכבוד לעולמות הרוח, לא היינו מסכימים שזה יהיה שכר המורים.
מדוע המורים צריכים לצאת להפגין? מדוע שלא נצא, אנו, הורים ואזרחים, שלא מוכנים ששכר של אמן בליל יום העצמאות יהיה גבוה יותר משכר שנתי של מורה מתחיל?
מדוע אין מנהיגים שידאגו לשכר המורים כמו שיש כאלה הדואגים לשכר משרתי הקבע?
חיילים וקצינים שומרים על ביטחון ההווה, מחנכים ומנהלים מעצבים את ביטחון העתיד.
2. צריך להעלות את שכר המורים. אבל אי אפשר לעשות זאת בלי תכנית לאומית כוללת, הפרוסה על פני 3 שנים, המתייחסת לקהילת החינוך כולה: מורים וגננות, מחנכים, מנהלים, סייעות, עובדי הדרכה וקהילה, קציני ביקור סדיר. טיפול בשכר המורים המתחילים אינו אלא פלסתר חסר תקנה. צריך לומר את האמת: אנו זקוקים לתכנית חרום לאומית להצלת עובדי החינוך.

3. יש להעלות את שכר המורים אבל, בה בעת, יש לשנות את מבנה שכרם. הגיע העת לבטל את המטבע הווירטואלית שנקראת 'שעה שבועית', לבטל מנגנוני שכר מעוותים המבוססים על תשלומי גמול שאינם ענייניים.
על מורה להתייצב בבית הספר חמישה ימים בשבוע, משעה 08:00 ועד לשעה 16:00. כל מורה מתחיל יקבל שכר התחלתי של עשרת אלפים ש"ח. את חלוקת השעות יעשה המנהל.ת, על פי צרכי המערכת. חלק מהזמן יוקדש לשיחות אישיות, להכנת שיעורים, להשתלמות, לבדיקת מבחנים, לישיבות צוות וללמידת עמיתים.
השתלמות, למידה במסגרות אקדמאיות, הינה חלק ממערכת ההעסקה של מורה. כל איש בקהילת החינוך זכאי לשעות השתלמות. הן תעשינו בתיאום עם מנהל בית הספר.
4. יש לאגד בתי ספר קטנים לכלל 'אשכולות' ועל ידי כך לאפשר לכל מורה לעבוד בהיקף של משרה מלאה גם אם עליו לחלק את שעותיו בין שניים לשלושה בתי ספר הסמוכים זה לזה.
5. יש לקבוע שלוש מדרגות שכר: מורה מתחיל, מורה אומן, מורה מדריך; יש לקבוע שחינוך כיתה כולל תוספת של 2000 ₪ למורה מתחיל. יש לאפשר תשלום מענק שנתי למורים מצטיינים ובתנאי שיקבעו כללים להצטיינות מורים בתחום הפדגוגי, ההישגים, הליווי האישי והחינוך הערכי.
6. יש לקבוע מדרגת שכר נפרדת למנהלי בתי הספר, כולל תוספת משכורת 13 על חודשים יולי אוגוסט. מנהל בית ספר זכאי לתנאים של ...מנהל הכוללים רכב ושאר תנאים המקובלים אצל מנהלים מקבילים במשק.
7. אין להטיל רק על המורים את בעיית הפער שבין ימי העבודה וימי החופשה. יתכבד שר האוצר ויגדיל גם את סך ימי החופשה של ההורים. בהמשך לתכנית שיזמתי, 'בתי הספר של החופש הגדול', יש לסיים את שנת הלימודים ב – 21/7, באמצעות מסגרת חינוכית עשירה ושוויונית. מורים שיבחרו להשתתף בתוכנית יזכו למשכורת 13.
8. יש להכשיר בוגרות תכנית מורות חיילות המסיימות שירות משמעותי במסגרת חיל החינוך, לבנות תכנית הכשרה משלימה, להבטיח להן מלגה ולשלבן במערכת החינוך.
יש לשנות את תכנית לימודי ההוראה כך שסטודנטים בשנה ג' ישמשו במשך ארבעה ימים בשבוע תומכי הוראה בבתי הספר. כך, יצטרפו כל שנה למערכת החינוך כעשרת אלפים גננות, מורים ומורות. בד בבד, יש להעניק לימודים חינם לסטודנטים וסטודנטיות מצטיינים שיבחרו בלימודי הוראה ויתחייבו ללמד חמש שנים במסגרות החינוך השונות.
יש להרחיב תכניות הכשרה ייחודיות כגון תכנית חותם, תכניות המפשרות גיוס של צעירים איכותיים הרואים בהוראה שליחות וייעוד.
החברה בישראל נדרשת להתגייס, מדובר בשעת חירום. לא מדובר רק במורים. מדובר בילדים שלנו. אנחנו לא יכולים לזלזל באלה המסייעים לנו לעצב את עתידם.
ובנימה אישית:
מניסיוני האישי, אפשר לעבוד, יחד. האוצר, ארגוני מורים, אנשי משרד החינוך, נציגי השלטון המקומי. תוותרו קצת על האגו, אל תנהלו קרבות מיותרים, אל תשליכו בוץ אחד על השני. שתפו אחד את השני, אל תנסו לגנוב קרדיט, אל תעשו פוליטיקה על גב העתיד שלנו.
אל תציעו הצעות חלקיות, חסרות ערך אמיתי.
הבו לנו תכנית לאומית לעובדי החינוך.
השעה – קשה, ההזדמנות – גדולה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה