את התקווה הזאת אי אפשר להפסיק ! חויות מעצרת הזיכרון העירונית "זוכרים יחד" , אמש.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('09412b58-7aaf-477c-b82b-b72bb19abbfe','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('09412b58-7aaf-477c-b82b-b72bb19abbfe','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

(ערוך מחדש)
כמה עצוב שהצוות העירוני של נס ציונה שמזמן הפך לכח מקצועי אדיר בהפקות - מתגלה במלוא יכולותיו דווקא בטכסי זיכרון.
ואכן, הטקס המרגש הצליח לשלב להפליא בין האבל האישי- קהילתי לבין זה הארצי של כולנו.
נזכיר כי תשעה מבני ובנות נס ציונה איבדו את חייהם במלחמה: עמית מגנזי, שקד חבני ודן זומר, שנרצחו ב"נובה". רס"מ עמרי מיכאלי, שנפל בכפר עזה.רס"ן נוי שוש, שנפל בקרב בבארי. מאיר מלכה, שנרצח בשדרות. סמל ראשון איתי אברהם רון, שנפל בקרב בנחל עו. סמ"ר אייל מימרן, שנפל בצפון הרצועה. וסמ"ר עידו ברויר, שנפל ערב ראש השנה תשפ"ה בלבנון.
ומי שלא היה שם אמש, ח י י ב לעצמו צפייה ביו טיוב העירוני. (קישור בהמשך)

דוברות עיריית נס ציונה- רקדניות נס ציוניות בפעולה

לצפייה בווידיאו בטקס שנערך בנס ציונה ( האירוע המלא) ראו בסוף הכתבה. 

 את התקווה הזאת אי אפשר להפסיק ! חויות מעצרת הזיכרון העירונית "זוכרים יחד" , אמש בנס ציונה 

הטקס העירוני של נס ציונה להנצחת הנרצחים והחטופים התקיים כאמור אמש בהיכל התרבות ונכחו בו כ800 איש, בהשתתפות רבה במיוחד של בני משפחות וחברים של המשפחות שיקיריהם נפלו ונרצחו מאז ה7.10 ועד עתה.

בני המשפחות אף היו שותפים מלאים לתכנון הטקס, אשר הצליח לשלב להפליא בין האבל האישי- קהילתי לבין זה הארצי של כולנו.

הערב נפתח בקטעי קריאה מרגשים לזכר תשעה מבני ובנות נס ציונה שאיבדו את חייהם ביום הארור ההוא ובמהלך מלחמת חרבות ברזל: עמית מגנזי, שקד חבני ודן זומר, שנרצחו ליד קיבוץ רעים; מאיר מלכה, שנרצח בשדרות; רס"ן נוי שוש, שנפל בקרב בבארי; סמל ראשון איתי אברהם רון, שנפל בקרב בנחל עוז; רס"מ עמרי מיכאלי, שנפל בכפר עזה; סמ"ר אייל מימרן, שנפל בצפון הרצועה; וסמ"ר עידו ברויר, שנפל ערב ראש השנה תשפ"ה בלבנון.

בכניסה לאולם הוצגה תערוכה שהנציחה את פניהם המחייכים ואת סיפור חייהם של הנופלים והנרצחים. כל רגע בטקס היה עטוף באווירת זיכרון ועצב על אובדן החיים הצעירים והאמיצים.

ראש העיר, שמואל בוקסר, התייחס לכך בנאומו כשאמר: "כשאנו מעלים בזיכרוננו את פניהם המחייכות של הצעירים שנרצחו, הלב נקרע לגזרים. כשאנו זוכרים את הלוחמים שמסרו את נפשם, אנו מבינים את גודל הקורבן. אובדן אהובינו הוא פצע עמוק, אך מורשתם ממשיכה לפעום בלב כולנו. אנו, כעם וכקהילה, נישא את זכרם ונמשיך לבנות יחד את עתידנו מתוך התקווה והעוצמה שהם הותירו אחריהם."

כמו כן בשם המשפחות- יוסי חבני, אביה של שקד ז"ל מנרצחי ה"נובה", הושמעה תפילת "יזכור" מפי מר מיקי מיכאלי, אביו של רס"מ עמרי מיכאלי ז"ל וכן תפילה לפדיון שבויים, מפי החזן פליישר

את דבריו המלאים של יוסי חבני, תמצאו כאן:

יוסי חבני סופד לבתו שקד

ראש העיר שמואל בוקסר בטקס ההנצחה דוברות עיריית נס ציונה

יוסי חבני  בטקס ההנצחה דוברות עיריית נס ציונה

דוברות עיריית נס ציונה

הטקס כלל גם מופעי מחול מרגשים של להקות המחול הייצוגיות "אור הנס" ו"פלמנקו נס ציונה", וכאשר הזמרת ליאור מזרחי, תושבת העיר, ביצעה את השיר "אחרי הנצח", כבר לא נשארה עין יבשה באולם.

כחלק מהטקס, הוקרן סרט שהוקדש לקהילת נס ציונה ותרומתה למלחמה, אשר הדגיש את רוח ההתנדבות והעזרה שהחלה מיד עם נפילת הטילים בבוקר השבת השחורה.

הערב הסתיים במופע "מירושלים ועד בארי" של דורון רפאלי ודניאל וייס, ניצול קיבוץ בארי, שסיפר על הוריו שאיבד ביום הנורא ההוא והדהים את הנוכחים בשירתו כאשר שר "אני גיטרה", "שער הרחמים" ועוד שירים מוכרים ואהובים.

הארוע בנס ציונה הסתיים כמובן בשירת "התקווה". זו התקווה שאותה אסור להפסיק.

הטקס נכתב ובויים על ידי ליאור וידושינסקי, מי שאמון על הטקסים בעירנו שנים רבות והופק על ידי מחלקת האירועים של החברה לתרבות ופנאי 

צפו בווידאו המלא טקס הנצחה וזיכרון השביעי לאוקטובר שנה למלחמה בנס ציונה 

למעבר לצפייה בווידאו טקס הזיכרון שנה למלחמה בנס ציונה 

דוברות עיריית נס ציונה

דוברות עיריית נס ציונה

דוברות עיריית נס ציונהדוברות עיריית נס ציונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה