ליל הפיליבאסטר, הצעקות והפאדיחות.. לאחר 7 שעות דיון שהסתיים בסערת רוחות - אושר תקציב העירייה ל2024

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8ef9760d-0d05-4667-8383-84e925db531b','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8ef9760d-0d05-4667-8383-84e925db531b','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

תקציב עיריית נס ציונה 2024 : על מבנה התקציב, שסכומו המתוקן 512,552 אש"ח פירוטו ויעדיו - בכתבה נפרדת, ראו קישור בהמשך.
הישיבה היתה סוערת לעיתים וכללה עשרות שאלות שהציגו חברי האופוזיציה. חלקן ענייניות חלקן טרחניות וחלקן נובעות מאי הבנה בסיסית. כמו כן הוגשו עשרות הסתייגויות, ברובן לעומתיות שנדחו כולן בהצבעת רוב אוטומטית.

מבוכה רבתי לקואליציה, לאחר שחברת המועצה שירי פרנצ'י כהן גילתה 850 אש"ח עודפים בסעיף הכנסה מסויים והתברר כי הגזבר ידע על כך כשעתיים לפני הדיון, אך הסתיר זאת מראש העיר..  

בעקבות כך תוקן התקציב בו במקום בקיצוצים שרירותיים בסעיפי הוצאה שונים, העיקר להשיג איזון, מה שהוציא את חברי האופוזיציה מדעתם ובצדק.

הישיבה הוכיחה חד משמעית כי אין סיכוי לעבודה משותפת בשום נושא של השמיניה מול השביעיה ושהאופוזיציה פיספסה הזדמנות להציג אלטרנטיבות מפורטות ומנומקות , אלא כילתה את זמנה במלחמת התשה מביכה לעיתים, מכיוון שחלק מחבריה ובעיקר גלית אבינועם, הפגינו בורות בנושא מבנה התקציב המונציפלי .

דנים על תקציב עיריית נס ציונה צילום יוטיוב

דנים על תקציב עיריית נס ציונה צילום יוטיוב

ליל הפיליבאסטר במועצת עיריית נס ציונה , הצעקות והפאדיחות..

דנים על תקציב עיריית נס ציונה צילום יוטיוב

לאחר 7 שעות דיון שהסתיים בסערת רוחות - אושר תקציב העירייה ל2024 בסך 512,552,000 ש"ח על מבנה התקציב  פירוטו ויעדיו - בכתבה נפרדת, ראו בקישור בהצבעת רוב לאחר 7 שעות דיון, אושר תקציב 2024 לנס ציונה

  תקציב עיריית נס ציונה צילום יוטיוב

אפתח ואומר שאם אתם מזוכיסטים, צפו ב"יו טיוב" בכל שבע השעות של הדיון ואם אכן תעשו זאת, תראו ראש עיר נינוח, עוקצני ותקיף שנהנה כמעט מכל רגע, וזאת למרות העימותים, אך מאבד את זה לקראת סיום.

ותצפו במנכל"ית עיריית נס ציונה  סבלנית שמנסה שוב ושוב להרגיע את הרוחות, מנהלי אגפים שעונים בצורה מרשימה לשאלות גם פרטניות ונוקדניות (להוציא הגזבר) , אופוזיציה נלהבת בפעולה, אך חסרת ניסיון/מיקוד/מנהיגות וקואליציה שתקנית עד אילמת ברובה המכריע (להוציא את עמרי רווח יו"ר ועדת הכספים החדש שלקח קצת ללב את המתקפות וסייע בהתקפות נגד..)  קואליציה שסופרת את הזמן עד שאפשר יהיה להצביע ולגמור עם הסיוט הזה. 

תראו מבוכה רבתי לראש העיר ולקואליציה, לאחר שחברת מועצת העיר נס ציונה שירי פרנצ'י כהן  גילתה "טעות סופר" של 856 אש"ח עודפים בסעיף הכנסה מסויים (נכתב 940 במקום 94)  והתברר כי הגזבר ידע על כך כשעתיים לפני הדיון, אך הסתיר זאת מראש העיר..  ("תקלה" הודתה המנכל"ית)

תראו מריבות וחילופי צעקות בשאלה האם כשראש העיר מניף את היד כלפי חברת מועצה זה "איום" (לדעת תומר תדהר) וצריך לחולל מהומה בשלו ואחרי שעות לראות את חברת המועצה גלית עושה את אותו הדבר כלפי ראש העיר.. ותראו הברקה של חבר המועצה ערן רפאל שלקראת תום הדיון ניצל את 10 הדקות שלו לציטוט מהמקורות של "מדרש תנחומא" העוסק בדו"ח הכספי שהגיש משה רבנו לעם ישראל על מלאכת המשכן ומה ניתן ללמוד ממנו על חשיבותן של נראות ושקיפות..

שוברים את הראש בישיבת התקציב עיריית נס ציונה צילום יוטיוב

ובעיקר תראו איך הישיבה אליה הגיעה האופוזיציה במטרה למשוך זמן (פיליבאסטר) כללה עשרות שאלות שהציגו חברי האופוזיציה. חלקן הקטן ענייניות חלקן טרחניות וחלקן נובעות מאי הבנה בסיסית של הנתונים ואיך קוראים אותם.

איך האופוזיציה הגישה 13 הסתייגויות, מהן לעומתיות במכוון (קיצוץ בתקציבי פירסום, תרבות תורנית וכו') ומהן המשקפות סדרי עדיפות שונים לדעתם, כמו גינות קהילתיות, חידוש "נעים בסופ"ש" תוספת שעות תגבור לבגרויות ועוד הסתיגויות שנדחו כולן בהצבעת רוב אוטומטית, גם כשלכאורה לא היתה בעיה לאשר את חלקן כג'סטה ובעיקר כאשר עסקו בסכומים זניחים ומטרות ראויות.

תראו איך הגזבר שאמינותו הערב קצת נפגמה כאמור, טוען פעם אחר פעם בתגובה לקונית להסתייגויות, שלפי "חוות דעתו המקצועית" לא ניתן לממשן כי "כבר נחתמו הסכמים עם ספקים". (סליחה שזה קצת לא נשמע לי סביר במיוחד בהיקף שכזה)

ול"פינאלה" תראו איך בעקבות גילוי ה"טעות" כאמור האופוזיציה מנסה לטעון שיש לפסול את התקציב ולהכין חדש בעוד היוהמ"ש קובעת שניתן לתקןנו במקום, ואיך ראש העיר מוביל לסיום מהלך בו תוקן התקציב בו במקום בקיצוצים שרירותיים בסעיפי הוצאה שונים, העיקר להשיג איזון, מה שהוציא את חברי האופוזיציה מדעתם והוביל שוב להתפרצויות.

אגב, מאחר והקיצוצים השרירותיים ממילא ישונו בעתיד,  לדעתי היה חכם יותר לגרוע  שרירותית במלוא הסכום החסר, 856,000 ₪ - נניח, את סעיף ארועי יום העצמאות. לאשר את התקציב כפי שהוא תוך כדי קריצה (..)  ולאחר ימים מספר להביא לאישור שינויים בתקציב בישיבה בה ניתן יהיה לדון אך ורק בסעיפים שתוקנו.. ולהחזיר כמובן את תקציב הארועים לגודלו.

לסיכום:

הישיבה הוכיחה חד משמעית כי אין סיכוי לעבודה משותפת בשום נושא של השמיניה מול השביעיה, שתקציב עירוני ובהגדרה, הינו הצהרת כוונות בלבד ושהאופוזיציה פיספסה הזדמנות להציג אלטרנטיבות בנושאים בעלי "סקס אפיל" ציבורי ולאתגר את ראש העיר באמת, אלא כילתה את זמנה במלחמת התשה מביכה לעיתים, מכיוון שחלק מחבריה ובעיקר גלית אבינועם, הפגינו בורות בנושא מבנה התקציב המונציפלי ואף "הרימו להנחתה" שוב ושוב לראש העיר.

 תגובות לאישור תקציב עיריית נס ציונה 2024

נאור ירושלמי יו"ר סיעת "נס ציונה ירוקה" מגיב: הלילה נקבעה היסטוריה מדהימה בנס ציונה!

הלילה נקבעה היסטוריה מדהימה בנס ציונה: פעם ראשונה אי פעם שהיה דיון תקציב כל כך מעמיק, שעסק במאות סעיפים ודרש תשובות שאתגרו את כל ראשי האגפים בעיריה. פעם ראשונה שדיון התקציב לא נמשך שעה קלילה אלא 7 שעות א ר ו כ ו ת. פעם ראשונה שהוצגו והועלו להצבעה עשרות הסתייגויות לתקציב (ובחלקן הגזבר אמר שהן אפשריות). ולמרבה הצער - גם פעם ראשונה שמגיע תקציב ש-850,000 ש"ח מתוכו התאדו ונעלמו (בלי שראש העיר בכלל ידע על כך), ואז הופ - במעשה קסם נמצאו מחדש בעשרה סעיפים אחרים, ששונו כלאחר יד ובצורה שהיא על גבול החוקיות. לא פיליבסטר - היסטוריה!!

 צילום מסך

חבר המועצה גיל אנוקוב: תעודת עניות !

ראינו כאן תעודת עניות לחברי המועצה שבקואליציה שלא הסכימו להעביר אפילו אלפי שקלים בודדים  לטובת זכויות גימלאים, עמותות  הגיל השלישי ,תקציבי חינוך ...ועוד הסתייגויות שהעלינו וחבל.

תומר תדהר יו"ר סיעת "מחוברים לנס ציונה" מגיב: בושה נוסח בוקסר !

"חוג לכל ילד" (שסיעת הצעירים הבטיחה וחתמה על הסכם קואליציוני), תגבור בגרויות, הגדלת התקציב לספריה (כפי שהציעו סגני רה"ע בישיבה שלא מן המניין בראשית חודש יוני), הגדלת התמיכות לעמותות הרווחה, החזרת התקציב לגינות קהילתיות, תוספת תקציב להזמנת עובדי דור ב' שפרשו לגמלאות לאירועי עירייה.

אלו רק חלק מסעיפי התקציב בנושאי חינוך, חברה וסביבה שניסינו להגדילם אך כל הניסיונות שלנו כאופוזיציה נדחו על ידי חברי הקואליציה, ברוב דחוק של 8 מול 7.

בשנה שבה הועלתה הארנונה למגורים ולעסקים, ויוקר המחיה עלה, היינו מצפים מבוקסר, ממחזיקת תיק הרווחה אהרוני וממחזיק תיק החינוך רווח לגלות אחריות ולהגדיל את תקציבי החינוך והרווחה ולהקטין את העומס על ההורים שנושאים בנטל.

במשך למעלה משש שעות רצופות, בישיבה לאישור התקציב שלא הייתה כדוגמתה בנס-ציונה, ביקשנו ממנהלי האגפים להסביר לאיפה הולך התקציב העירוני, בעצם, הכסף שאנחנו משלמים לארנונה.

עובדה מדהימה היא ,שתוך כדי הישיבה ובמסגרת אחת השאלות, גילינו טעות של 846 אש"ח בתקציב ההכנסות של העירייה. הדבר אילץ את רה"ע לתקן את התקציב באמצעות קיצוץ שרירותי בסעיפים אחרים, שלפתע הפכו לפחות חיוניים.

בכך הוכיח רה"ע לכולנו שאם רוצים אז אפשר למצוא מקורות תקציביים להכל - גם לתגבור בגרויות, גם לחוג לכל ילד, גם לעמותות רווחה וגם לגינות קהילתיות. אך בפועל ההצעות לטובת הציבור נדחו.

תקציב 2024 בעלות של 512 מליון ש"ח הפך לתעודת עניות לחברי הקואליציה.

אנו, חברי האופוזיציה ,נמשיך לעבוד בשבילכם.

לקט שאלות ענייניות לדעתי מתוך הדיון:

מדוע השנה אין תוכנית עבודה מותנית תקציב כבשנים הקודמות, זו שהתפארתם בה כל כך?

(שאלתה של שירי פרנצ'י כהן)

תשובות המנכלי"ת והגזבר: מאחר וחצי שנה מתוך 2024 כבר חלפה, למעשה התקציב הוא מבחינת מבנה וסעיפים (להוציא סעיף שכר שמרכיביו הרבים אוחדו ) מהווה מעין שכפול של תקציב 2023 בשימושים ומקורות, גם אם לא בסכומים, לא מצאו לנכון להשקיע עבודה רבה בהכנת התוכנית, אלא מתמקדים בהכנתה ל2025

מה יהיה עם האיום התקציבי המרחף, של הארנונה על שטחים משותפים?

בעקבות הכתבה הבלעדית שלנו אתמול בבוקר על החוב הנצבר לכאורה (אם העיריה תפסיד במשפט) של כ56 מליון ₪, בינתיים. העלה תומר תדהר את הנושא ותהה מדוע לא מפרישים לקרן מיוחדת לנושא בה יופקדו עודפים למקרה ש.. ונענה בתמצית כי "לא כצעקתה" וכי הנושא ייגרר עוד שנים בבתי משפט וגם אם העירייה תחוייב תהיה פשרה ותהיה פריסה לשנים. וכמובן שבוקסר לא שכח להזכיר לו כי יוסי שבו (מורו ורבו לטענתו) הוא שיצר את הבעיה ואף, כפי שחשפתי כאן, הציג מצג שווא של קרן כפי שהציע עתה תומר, אותה הקים – אך לא היתה ולא נבראה. (ובעברית: קודמי גילגל את הבעיה לחיקי ואני מגלגל אותה ליורשי... אלא שאני לפחות אומר את האמת)

מניין צץ הגידול הצפוי בהכנסות מדוח"ות חניה במיליון ₪ ?

שאלתו של תומר תדהר, גם הפעם כנראה בהתבסס על כתבה שלנו. תשובת הקב"ט ירון לוי: לא מחפשים קנסות לשם הכנסה, אלא לשם הסדרה. יש גידול בשטחים העסקיים ובמקומות האסורים לחניה ובעיקר- המצלמות שהוצבו באזור האולמות, שם יש מכת חניה בלתי חוקית, מייצרות הכנסה רבה ו.. 80% מתוכה לפחות ממי שאינםם תושבי העיר...

מדוע גדלה ב40% (כ4 מליון ₪) ההעמסה של הוצאות תפעול אגף ההנדסה על קרנות הפיתוח, כאשר אין גידול ממשי בהיקף הפעילות עבור הפיתוח, לפחות לפי כמות היתרי הבניה.? (שאלה אותה העלה גיל אנוקוב )

התשובה: א' יש גידול בפעילות  ב' זו מדיניות של מ. הפנים ולפי הנחיותיו. (ובעברית: מ. הפנים מעודד את העיריות לעשות רשמית את מה שפעם עשו בתחמונים... לחייב בכמה שיותר הוצאות שוטפות את קרנות הפיתוח שבדרך כלל צוברות הון ובכך להגדיל את היצע הכסף הפנוי למה שחשוב לראשי הערים. וזה לא נאמר בשלילה, אלא כהסבר)

ודוגמה לשאלה מיותרת..

מדוע יש גידול חריג של כמיליון ₪ בסעיף "סייעות רפואיות"? (גלית אבינועם)

תשובה: זה סעיף הכנסה.. ממימון שמעביר מ. החינוך. יש גידול במספר הנזקקים להן ויש עליה משמעותית בשכר  "תומכות הוראה" (וטוב שכך)

 ------------------------

צילום מסך מתוך יוטיוב

כמה הערות לגב' גלית אבינועם !

(ערוך מחדש)

כשחברות מועצה חדשות ונלהבות כמו שירי ונעמי, לא מבינות משהו או טועות, הדברים הגיוניים. (ודווקא שירי היא זו שעלתה על הפאדיחה עם ה856 אלף...) אך כמי שראתה עצמה מתאימה בידע ויכולות, אפילו לעמוד בראש העיר מפגינה חוסר הבנה שכזה, יש לך בעיה.

הגיע הזמן שתבדילי בין תקציב כהצהרת כוונות לדו"ח ביצוע ולא תתייחסי לנתוני התקציב משנים קודמות כאילו אכן הם אלו שהוצאו/נכנסו בפועל. שתבדילי בין תקציב פיתוח לתקציב שוטף ולא תציעי לפרוע הלואות שנלקחו בשוטף מכספי קרנות הפיתוח, בין אגרות בניה בתקציב השוטף להיטלי תיעול בתקציב הפיתוח ותתפלאי, כשהעירייה מעלה את דמי השכירות לגופים ציבוריים המשתמשים במבניה ("שווי שימוש") זה דווקא דבר חיובי, לא משהו לעוט עליו בהתלהבות, אולי כי ראית את המילה "מקווה"..

וכשאת מצטטת סכומים מסעיפי הכנסה, לא צריך לומר שוב ושוב את הסכום ולהוסיף "במינוס" . כי במאזנים, אותם טענת שאת מכירה ומבינה היטב, כל סכומי ההכנסות מהווים נכסים ונרשמים במינוס והוצאות מהוות התחייבויות ונרשמות בסכומן. ההיפך מאשר בדף הבנק שלך... 

ואני יכול להמשיך עוד ועוד...

 

$(function(){setImageBanner('262b4e88-9d69-4633-838a-1109d617a422','/dyncontent/2024/9/22/0909d8b1-5c64-4f4e-ac2c-99feaad17058.jpg',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה