למה חשוב לבדוק את כספי הפנסיה לפחות פעם ברבעון? נחשף, עפ"י החשד, מנגנון שבאמצעותו נמשכו כספי הפנסיה של עובדים בעיריית ירושלים

$(function(){setImageBanner('6455caab-683c-41cf-a3b8-7a627d3160e3','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

הפנסיה נראית לנו רחוקה ואת הכסף אנו חוסכים בחברות ביטוח, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל. אבל מסתבר שגם מאחורי חומות הברזל של הגופים המוסדיים ניתן למשוך את הכספים שלנו בניגוד לחוק.
זה הסיפור שמטלטל את שוק החיסכון הפנסיוני ואלו הלקחים שאפשר ללמוד ממנו - עבור עצמנו והבקרה על כספי החיסכון הפנסיוני שלנו.

https://pixabay.com

למה חשוב לבדוק את כספי הפנסיה לפחות פעם ברבעון? נחשף, עפ"י החשד, מנגנון שבאמצעותו נמשכו כספי הפנסיה של עובדים בעיריית ירושלים

כל מי שניסה למשוך כספים מחברת ביטוח או קרן פנסיה מכיר את התהליך הארוך. שלח לנו טפסים, שלח לנו אישורים, תעביר צילום תעודת זהות ואישור ניהול חשבון. למעשה חוץ מאשר פתק מההורים- מבקשים הכל. ובצדק.

מנגנוני הבקרה נועדו להבטיח את הכספים שלנו ובמקרה של משיכת כספים מקרן פנסיה או ביטוח מנהלים - שיעשו כדין והשכסף יגיע לבעליו. 

אולם לא תמיד הבקרות עומדות כחומה בצורה בפני מי שרוצה, לכאורה, למשוך את כספי החיסכון שלנו, הפיצויים והתגמולים מהקרנות הפנסיה, ביטוחי המנהלים וקופות הגמל. שימו לב לפרשה שמטלטלת את ענף החיסכון הפנסיוני. על אף שטרם התקבלה תגובה מטעם רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, נראה שהאירוע ישנה את תהליכי משיכת הכספים. 

כיצד אחרים משכו, ע"פ החשד, את כספי החיסכון הפנסיוני של עובדי עיריית ירושלים 

בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה, נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של ימ"ר ירושלים יחד עם פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום. במהלך החודשים האחרונים נגבו עדויות רבות ונאספו ראיות מגוונות, במטרה לחשוף ולהתחקות אחר השיטה והחשודים בביצוע מעשי המרמה והזיוף.

מהחקירה במשטרה וברשות המסים עד כה, עולה כי עפ"י החשד החשודים שנעצרו, תיווכו, זייפו ואף גבו עמלות בגין ניפוק מסמכים מזויפים אודות פיטורים לצורך משיכת כספי הפנסיה של עשרות עובדי הרשות המקומית בעודם מועסקים בפועל, זאת באמצעות הגשתם לחברות הביטוח הפנסיוני וקבלת הכסף במרמה ותוך מצג שווא כאילו פוטרו מעבודתם.

האם זה יכול לקרות גם לכם ? האם אפשר למשוך לכם את כספי הפנסיה וביטוחי המנהלים

התשובה המצערת - כן.

זו לא הפעם הראשונה שבענף החיסכון הפנסיוני מתפרסמות ידיעות כאלו. הסכומים הגבוהים שישנם בקופות מושכים גורמים שמעוניינים בכספים האלו. למעשה זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אז מה עושים וכיצד מבצעים בקרה שוטפת על כספי החיסכון הפנסיוני ?  

  1. קובעים פגישה שנתית עם סוכן הביטוח שלנו ומבצעים מעבר על תוכניות החיסכון שלנו בכל חברות הביטוח, פנסיה, גמל, השתלמות. 
  2. בתום פגישה עם סוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני - וודאו שקבלתם סיכום שיחה עם פירוט כל תוכניות החיסכון. 
  3. אתם אחראים - לוודא שהפרטים האישיים שלכם מעודכנים ומופיעים בצורה נכונה בחברת הביטו, פנסיה וכו עברתם דירה, שינתם כתובת? שינוי במצב משפחתי - עדכנו את חברת הביטוח. 
  4. מוודאים את התנועות הכספיות. הפקדתם כסף במהלך השנה? השוו בין תלושי השכר להפקדות בפועל עליהן מדווחת חברת הביטוח. 
  5. עצמאים ושכירים - כנסו למסלקה הפנסיונית והפיקו דוח שנתי מרוכז של כל תכניות הביטוח. העלות נמוכה ושווה את השקט הנפשי. חסר לכם תכנית לעומת שנה קודמת ולא משכתם את הכספים בעצמכם - התריעו מייד בפני מוקד שירות הלקוחות של חברת הביטוח. 
  6. רצוי מאד - להיכנס לאתר האישי של חברת הביטוח או קרן הפנסיה. להדפיס את הדוח השנתי או הרבעוני האחרון. את הדוחות יש לתייק בתיקייה ייעודית. כל תכנית והדוח שלה. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה