עירוני וא.כ. קוראות לאופוזיציה - תוציאו את הספורט מהפוליטיקה המקומית. האופוזיציה: אתם אלו שהכניסו את הספורט לפוליטיקה.

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a9b2ef88-a494-472a-be81-4dbca04e9694','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('a9b2ef88-a494-472a-be81-4dbca04e9694','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

חדשות ספורט נס ציונה - "הורדת הידיים" בין הקואליציה והאופוזיציה בעיריית נס ציונה נמשכת. לאחר שפרוטוקול ועדת התמיכות, שכזכור לא הוגש לאישור במועד, והיווה סלע מחלוקת בישיבה האחרונה, בה אושר לכאורה בהחלטת רוב, יוגש מחדש לאישור בישיבה שתתקיים משום מה רק ב24.9.

התוצאה, אגודות הספורט בנס ציונה לא קבלו העברות תקציביות מסוף יוני וראשיהן יניב מזרחי ועמית כהן פנו בקריאה פומבית לאופוזיציה לא לערבב ספורט בפוליטיקה, לא לפגוע באלפי ילדים ולאשר מיידית את התמיכות, בטרם תקרוסנה הקבוצות.

בתגובה, השיב להם תומר תדהר: אתם אלו שהכניסו את הספורט למערכת הבחירות... אנחנו דורשים למשוך את המכתב ולהתנצל !
ואילו נאור ירושלמי הסתפק בינתיים באמירה לפיה "האחריות לפיאסקו רובצת על ראש העיר".(תגובה מלאה נביא בהמשך)

עמית כהן ויניב מזרחי- לא על גב הילדים !

אגודות הספורט של נס ציונה עירוני בכדורסל וא.כ. בכדוריד קוראות לאופוזיציה- תוציאו את הספורט מהפוליטיקה המקומית.  האופוזיציה תוקפת, אתם אלו שהכניסו את הספורט לפוליטיקה.

כזכור לקוראינו, סער הדיון בישיבת המליאה האחרונה בשאלת אישור הערבויות לכדורסל ואישור פרוטוקול ועדת התמיכות, אישור שבלעדיו ההחלטות לא תקפות ולא ניתן לפעול לפיהן ולהעביר כספים.

האופוזיציה טענה כי ההצעה הועברה אליה רק 48 שעות לפני הישיבה ולא כמתחייב בחוק 7 ימי עסקים לפניה ולכן אסור לדון בה. אלא שבשעתו טענה בדיון היוהמ"ש בעירייה עו"ד שולמית כהן - מנדלמן, שאף כי "בנושא הנקודתי" לא פעלה העיריה לפי הדין, היא סבורה שבשל חשיבות ודחיפות הנושא, היא מבקשת/מציעה לאשר את ההחלטות. בעקבות כך הובאה הההחלטה להצבעה, מה שגרם לסערת רוחות של ממש. כאשר בעקבות כך אף הועבר הפרוטוקול מההצבעה והאישור למתן הערבות ל"עירוני" - לבקרה התקציבית שהסכימה לדחייה זמנית בהגשת הערבות ולאישור לפתוח את העונה והתיצבותה היום למשחק נגד גלבוע גליל.

אלא שלאחר יומיים הודיע ראש העיר במפתיע על כינוס ישיבה שלא מן המניין ב24.9  בה יהיו על סדר היום נושאים שונים וכן אישור הפרוטוקול האמור. 

לנו הוסבר בתגובה לשאלה, כי החלטה זו " מובאת שוב לאישור לאור הטענה כי בישיבה הקודמת לא נשלח 7 ימים מראש- ולמען הסר כל ספק."

נניח, אך המשמעות הינה  כי עד לאישור לא יכול גזבר העיריה להעביר אגורה לעמותות, ע"ח המחצית השניה של השנה , מה שהכניס אותן לקשיים ובפרט את א.כ. אשר לא יודעת כיצד תשלם משכורות ולספקים בעוד יומיים.

על הישיבה הקודמת, תזכורת:

בודקי עובדות מ"גינס" בדרך לנס ציונה, לאחר שאמש נשבר שיא הצעקות בדיון המליאה !

בעקבות כך פרסמו יושבי ראש העמותות, יניב מזרחי ועמית כהן את המכתב הפומבי הבא:

פייסבוק

ראו גם מכתב גלוי שפירסם חבר מועצת העיר נס ציונה ומחזיק תיק הספורט לשעבר, רביב ורניק, בקריאה לאופוזיציה:

ארכיון

שבוע טוב,
כפי שפניתי לרה״ע ולהנהגת העיר בנס ציונה וביקשתי לעשות הכל על מנת ששחקני מחלקת הנוער של הסקציה, לא יפגעו מהמשבר הענק שעובר על המועדון, כך אני פונה כעת לחברי הטובים באופוזיציה במועצת העיר ואומר להם: אל תתנו לטעות טכנית בהגשת תקציבי התמיכה בעמותות הספורט, לגרום לכך שמועדוני הכדוריד והכדורסל יתמוטטו גם הם!
ללא הבעת דעה פוליטית, אני מכבד מאד את מאבקכם כאופוזיציה בהתאם לכללי המשחק.
יחד עם זאת, ישנם נושאים שהינם מעבר לכל מאבק פוליטי! התנגדותכם לאישור תקציבי התמיכה, עלולה לגרום לפגיעה בשתי עמותות ספורט מקומיות אשר מנוהלות מצוין. אלפי בני הנוער, הילדות והילדים, אשר משתייכים לא.כ ולעירוני נס ציונה, אינם צריכים להפגע ממאבק פוליטי, יהא אשר יהא.
אנא מכם, הרימו את ידיכם באופן ענייני בעד אישור תקציבי התמיכה ואלפי שחקנים/יות צעירים/ות יוקירו לכם על כך תודה גדולה.
שנה טובה ובהצלחה!
 

וזו הינה תשובתה של סיעת "מחוברים לנס ציונה"

קבלנו את המייל שלכם הערב ולהלן תגובתינו:
כחברי מועצה אחראים דרשנו מהיועצת המשפטית של העירייה, כשפרוטוקול התמיכות בספורט הובא לאישורנו, לפעול בכפוף לסעיף 13.5 בחוזר מנכ"ל משרד הפנים (4/2006), העוסק בנוהל תמיכות במוסדות ציבור על-ידי הרשויות המקומיות. שם קיימת הנחייה ברורה, שאינה משתמעת לשתי פנים כי "בקשות לתמיכה ידונו במועצה. סדר היום המפורט של הדיון, לרבות רשימת מוסדות הציבור המבקשים תמיכה, ישלח לפחות שבוע מראש לכל חברי המועצה ".
מנכ"לית העירייה הודתה כי יש הנחייה כזו אך משום מה גם המנכ"לית וגם היועצת המשפטית וגם הגזבר, שאמורים לשמש כשומרי הסף של העירייה, ציפו מאיתנו לאשר את הפרוטוקול למרות שהוגש לאישור המועצה בניגוד להנחיית מנכ"ל משרד הפנים.
עד כאן מדובר בהליך משפטי שאנו כחברי האופוזיציה הבענו את עמדתנו לגביו, אך למרות זאת הנושא הועלה לאישור המועצה ושמונת חברי הקואליציה אישרו רק מתן הערבות לעמותת הכדור-סל עירוני נס-ציונה. הייתכן שההצבעה היתה לא חוקית, כפי שטענו בישיבה??
הציבור זוכר את מעורבותכם הישירה בפוליטיקה המקומית כאשר במהלך מערכת הבחירות נטלתם חלק בסרטוני תמיכה בראש העיר שמואל בוקסר. שניכם פגעתם בערך הספורט בעיר נס-ציונה שאמור להיות חף מכל פוליטיקה, שהרי מדובר בעמותות הנתמכות בכספי ציבור של כלל התושבים.
אנו חברי האופוזיציה פועלים עניינית בכל תחום ובוודאי שאנו בעד תמיכה בספורט העירוני, ונשמח לדון בתקציב התמיכות לכשיעלה לדיון עפ״י דרישות החוק.
אנו סמוכים ובטוחים שגם אתם כראשי עמותות הספורט העירוניות דוגלים בהעברת תמיכות בצורה חוקית ונשמח לדעת שבניגוד לתקופת הבחירות, אתם מבינים שיש להשאיר את הספורט נקי מכל שייכות פוליטית.
לכן אנו דורשים משניכם למשוך את המכתב ולהתנצל על אמירות שאין להם מקום במדינת חוק.
כמו כן, אנו מצפים מהפקידות בעירייה ומראש העיר לפעול אך ורק על פי חוק ולהעלות להצבעה נושאים כפי שדורש החוק.
תודה,
תומר תדהר
איתי דגן
שירי פרנצי כהן"

 

נאור ירושלמי הסתפק בינתיים באמירה לפיה "האחריות לפיאסקו רובצת על ראש העיר".

(תגובה מלאה נביא בהמשך)

$(function(){setImageBanner('30be41a9-dc6e-4f5b-a928-54a41e537740','/dyncontent/2024/9/11/5306f79f-458f-4b0b-99ae-5e95f8fcdf52.gif',18452,'קרפור נס ציונה אייטם כתבה ',525,78,false,48690,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה