שנת מאסר אחת בלבד למטפלת המתעללת ציפורה דוד

$(function(){setImageBanner('5ac095c0-2913-40a3-a4e3-15e54bab3c54','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

העונש המירבי שבע שנות מאסר, אך השופטת "התחשבה" בשיימיינג שנעשה לה ברשתות החברתיות.
המאסר עוכב ב 45 יום לאחר שפרקליטה ירון פורר הודיע כי יערער ועד אז תשהה דוד במעצר בית.
הורי הפעוט: לא נרפה עד שהיא תכנס לכלא . 

היום בבוקר הגיעה לסיומה פרשת המטפלת המתעללת בשעה שבית המשפט המחוזי ברחובות גזר על ציפי דוד שנת מאסר אחת בפועל וכן מאסר על תנאי ופיצויים בסך 10,000 ש"ח להורי הפעוט. דוד הורשעה בהתעללות בתינוק. בין יתר הנימוקים לעונש הקל : שיימניג ברשתות החברתיות, נטילת אחריות של הנאשמת שאף התנצלה בבית המשפט על מעשיה ומצבה הכלכלי של הנאשמת. 

האם בת אל רוגוב אמרה לתקשורת לאחר גזר הדין : עברנו מסע לא פשוט של 9 חודשים והיום בית המשפט נתן את התשובה שלו להכרעת הדין לסעיף האישום וגם בית המשפט . עוד אמרה האם – לא נרפה עד שהיא תכנס לכלא . 

 צילום מסך

בתמונה: בני הזוג רוגוב בבית המשפט.

435 יום לאחר הארוע המחריד, אשר היה שיחת היום במדינה כולה , הודיעה השופטת פינק מביהמ"ש ברחובות, כי החליטה להטיל עונש של שנת מאסר בפועל על  ציפורה דוד, המטפלת שהואשמה בהתעללות בתינוק חסר ישע בנס ציונה, בפרשה שהסעירה את המדינה.

נזכיר כי בהכרעת הדין לא חסכה ממנה השופטת אפרת פינק במילים קשות: "הנאשמת פעלה באכזריות, באימה ובהשפלה כלפי התינוק", קבעה השופטת, והדגישה כי  "המעשים לא היו נחשפים אילולא התיעוד".

עוד ציינה השופטת כי "ניכר במהלך האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה. הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית, ביזוי והשפלה כלפי התינוק. רוב רובם של האירועים אירעו ביום אחד. אין מדובר במעשים שנמשכים על גבי זמן רב. עם זאת יום זה כולל סדרה ארוכה וממושכת של אירועים קצרים. הצפייה בסרטונים מלמדת כי הנאשמת הטילה מרות על התינוק והפחידה אותו, לא ניתן להפריז בתיאור חוסר הישע של התינוק מול הנאשמת. הוא אינו מסוגל להתנגד למעשיה ולעזוב את המקום או להתלונן להוריו. מתקיימים כל ששת התנאים לקיומה של עבירת ההתעללות"

יצויין כי הפרקליטות דרשה לאחר הכרעת הדין והרשעתה בהתעללות בקטין חסר ישע, ( העונש המירבי 7 שנות מאסר)   והוריו בתאל ודורון רוגוב ועימם רבים שחברו אליהם למאבק למען החמרת האכיפה והענישה במקרים דומים- ציפו בדריכות לגזר הדין, חוששים פן לא יוטל עליה כלל עונש מאסר בפועל והיא תזכה להתחשבות. 

ולמי שלא היה בארץ באותה העת.. נזכיר כי היא הורשעה בכך שהתעללה בתינוק כבן 11 חודשים בדרכים שונות, בעת שעבדה כמטפלת בבית הוריו וסבתו. דוד, בין היתר, סטרה לתינוק, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה והשטיח וכן הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו.

 השופטת: "ניכר במהלך האירועים שהתינוק סבל הלכה למעשה. הנאשמת נהגה באכזריות תוך הטלת אימה משמעותית"

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה