טיולים רגליים מומלצים בנס ציונה רחובות ואזור השפלה: מסלולי טיול לכל עונה וגם לחופשת פסח 2023

$(function(){setImageBanner('16c11cde-718d-4c1c-a887-78cd7260335c','/dyncontent/2024/3/12/8f0a2b8d-e0e3-496f-8d42-b3f76fef9145.jpg',16611,'בול בפוני קריית תרבות עד 0104',525,78,false,45899,'Image','');})

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים- הכירו את מסלולי הטיולים הרגליים באזור השפלה. טיולים של חצי יום המאפשרים הצצה לערכי טבע, מעיינות באור המרכז וטיולים בשבת לכל המשחה בדרגת קושי קלה עד בינונית. איפה כדאי לטייל במרכז המלצות. מסלולי טיול מומלצים

מסלולי טיול מומלצים רחובות נס ציונה והשפלה לאן כדאי לטייל

רוצים טייל אבל להישאר קרובים לבית ? הנה מספר מסלולים מומלצים לטיול באזור נס ציונה רחובות וראשון לציון. כאלו שפתוחים תמיד ומאפשרים לנו לטייל בחיק הטבע. שימו לב - לקחת אתכם בקבוק מים וטלפון נייד, נעלי הליכה נוחות וללבוש מכנסיים ארוכות.

גן לאומי גבעות הכורכר נס ציונה

רכס הגבעות והגן משתרע על שטח של כ800 דונם. השבוע בקרנו באזור גבעת התזמורת. במקום ערכי טבע משגשגים, תצפית פנורמית מדהימה ומרתקת על אזור השפלה, אוויר מעולה ונוף מדהים מראש גבעת התזמורת. טיול מומלץ בנס ציונה, קרוב לבית ובעיקר שווה כל רגע. מומלץ להצטייד בבקבוק מים וכמובן מצלמה טובה לתעד את הנוף המדהים. 

אם טיילתם באזור ואהבתם, נשמח אם תשלחו לנו תמונות לואסטאפ של האתר, עם המלצה שלכם ואנו נפרסם אותן באתר נס ציונה נט. 

טיול לביצה של רחובות השמורה המוכרזת החדשה 

הביצה האחרונה של אזור השפלה הוא גן לאומי שהוכרז כשמורת טבע חדשה. מדובר במסלול של כשלוש שעות של הליכה בטבע, בין שרידי הפרדסים, בית באר, ונופים שאף אחד לא באמת יודע להגיד כמה זמן עוד יישארו איתנו. חשוב לקחת בקבוק מים לכל מטייל, להצמד לשבילים ולשמור על הניקיון באזור.  

מספרים על כך שבקופת המנדט חיילים בריטים נהגו לצוד אווזי בר בביצה באמצעות כלבי צייד מאומנים. אותם אומנם לא תוכלו לפגוש במקום, אולם תוכלו להנות משפע של עצים, צל לאורך המסלול וממראה גבעת הזיתים הנשקף למטיילים לאורך מרבית המסלול. 

מומלץ לצאת לטיול מחניית בית העלמין ברחובות, ופשוט ללכת לאורך השביל. אני גם ממליץ להתקין את אפליקציית הניווט עמוד ענן שתסייע לכם לאתר נקודות היסטוריות עם הסברי מטיילים לאורך הדרך. 

צפו בווידאו יפה ובסכנת הכחדה - בריכת החורף רחובות

מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה מעיינות מזכרת בתיה 

מה יש לראות במקום?  מעיינות מליחים השוכנים על אדמת ביצה שבדומה לביצת רחובות , יובשה בימי המנדט הבריטי ולידה שפי של בעלי חיים וצמחיה עשירה ובסמוך לה תל מלוט המזוהה עם יישוב פלישתי . היכן כדאי להחנות את הרכב אם נודעים למעיינות תל מלוט?  דרך מושב יציץ יש לכתוב בוייז או מפות גוגל את הביטוי עיינות גבתון או מושב יציץ ואז לתקן את הביטוי לעיינות גבתון . הליכה קצרה של כ 10 דקות תביא אתכם לשמורה 

מתי מומלץ לטייל במעיינות מזכרת בתיה? בכל שבת או חג, זמן טיול מוערך עד שעתיים עם אפשרות להאריך את הטיול לתל מלוט. קחו אתכם לדרך ליטר מים לכל אחד ! כיבוד קל ! כריכים והרבה זהירות בדרכים וכמובן מצב רוח טוב. 

שמורת איריס הארגמן

לא חייבים להגיע למקום דווקא בפריחת האירוסים .  אבל מי שרוצה ליהנות מטיול שבת בחיק הטבע בשקט וללא המולה באזור ראשון לציון  , ימצא את עצמו בלב שמורת טבע , על גבעת כורכר עם נוף פנורמי מדהים לכל אזור מישור החוף. אז עם פרחים או בלעדיהם זהו בהחלט טיול מומלץ. . איך מגיעים ? בכניסה למושב בית חנן נמשיך עד לסוף רחוב המייסדים ובסוף הכביש הסלול נחנה את הרכב בצד הדרך.


משם נמשיך כ 800 מטרים בשביל עפר אל 2 הגבעות של השמורה. מרום הגבעה ניתן לראות נוף פנורמי של גוש דן , את שולי חוף פלמחים ואת שילוב הנוף האורבני של שפלת החוף.

טיול לגבעת הזיתים רחובות (העוקף המזרחי)

עקב הבניה סמוך לגבעה הירוקה פחות נעים להעביר בה את הפיקניק של שבת. אולם כ500 מטרים ממנה שוכנת גבעת הזיתים של רחובות, שמזמנת תצפית מרהיבה על אזור כולו, מסלול הליכה טובל בירק ובעיקר שעתיים של כיף עם הילדים במסלול טיול קליל וכייפי. 

היכם מחנים את הרכב? באזור רחוב הכרמל רחובות, סמוך לכניסה למכון דוידסון, משם הולכים ברגל למעבר החציה הסמוך, חוצים את הכביש בזהירות ומולכם תופיע במלוא הדרה גבעת הזיתים. אמנם ניתן להגיע עם רכב פרטי עד לגבעה, אבל בואו נעצור כאן- אנחנו הולכים ברגל הופה היי. 

מה מיוחד במקום? מדובר במקום בגובה 74 מטרים אשר שימש כעמדת תצפית ושמירה של החלקאים ברחובות בראשית המאה הקודמת. חדי העין יראו שם את שרידי השוחות.

המשורר דוד שמעוני שמר בגבעה שהייתה מוקד למפגשים רומנטיים של צעירי המושבה. מיטיבי הלכת יוכלו להמשיך משם לביצת רמלה הסמוכה למושב ישרש.  עוד טיולים בווידאו טיול לגבעת הזיתים 

שתפו אותנו ואת הגולשים במסלולי טיול מומלצים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה