רועי אנקווה: "אני כאן כי אני רואה את הפוטנציאל הגדול בסקציה" הבעלים שעלה ליגה אחרי שנה וחצי.

$(function(){})

רועי אנקווה, שרכש את זכויות הניהול בסקציה נס-ציונה, בראיון ראשון עם ניר וידמן. עכשיו לאחר שהסקציה העפילה לליגת העל בפוטו פיניש מדהים שווה לקרוא שוב את ההבטחות והתקוות עם היכנסו לתפקיד הבעלים בשנת 2020.

רועי אנקווה: "אני כאן כי אני רואה את הפוטנציאל הגדול בסקציה" הבעלים שעלה ליגה אחרי שנה וחצי. הכתבה משנת 2020.  

מרגש לקרוא את הדברים שאמר רועי אנקווה לאתר one , לאחר משחק העלייה מול בני יהודה בו הסקציה נצחה 2-1 : “זה היה מטורף. כששמעתי שגיל יצחק החמיץ פנדל ואז כפר קאסם קיבלה פנדל, לא עיכלתי את מה שקורה. עד עכשיו אני לא מאמין, זה היה מטורף. זה עדיין נראה כמו חלום הטירוף שהיה בסוף, אני לא מאמין שזה קרה". רוא קישור לראיון המלא בסוף הכתבה. 

עכשיו נחזור שנה וחצי אחורנית. כך התחילה דרכן של האיש שהוביל את הסקציה, בשקט ובלי הרבה כותרות, מליגה לאומית לליגת העל וכעת ניצב בפני אתגר גדול - לשרוד עונה אחת לפחות בליגת העל. 

בסוף השבוע שעבר התרחשה הסטוריה במועדון הנס-ציוני הותיק. זכויות הניהול של הסקציה, שהיו בידי עמותת הסקציה, הועברו לרועי אנקווה שהתחייב מצידו לסגור את כל חובות הקבוצה, ולהזרים סכומים גדולים שיהפכו את הסקציה למועדון משמעותי בכדורגל הישראלי.

"אני אוהב כדורגל, זה חיידק שלא נותן לי מנוח", הסביר אנקווה את המהלך, "אחרי שעזבתי את הפועל ראשל"צ, שם שימשתי כמנכ"ל, החלטתי שאני רוצה לקחת על עצמי קבוצה שאעמוד בראשה ואותה אוכל להוביל בדרך שלי. אני מאד מאמין בעצמי ויודע שאני יכול לגייס ספונסרים משמעותיים שישקיעו בקבוצה. חשוב לי לציין שאין כאן "קבוצת רכישה" או מספר משקיעים. הכל זה אני. לטוב או לרע, זכויות הניהול הן שלי ואני אחראי על הקבוצה באופן בלעדי"

 

רועי אנקוה, למה החלטת להשקיע דווקא בנס ציונה?

"כפי שאמרתי, חיפשתי קבוצה להשקיע. קובי כדורי הגיע אלי דרך מכר משותף וקבע לי פגישה עם ראש העיר ומחזיק תיק הספורט. ראיתי קבוצה עם מתקן נהדר ועיר של ספורט. אני באמת חושב שבניהול נכון ולאורך זמן, אפשר יהיה לעשות מהמועדון הזה משהו מיוחד"

משכו אותך הרבה זמן והיו הרבה דיבורים על כך שיש לך אינטרסים אחרים מאשר לטפח את הקבוצה?

"נכון שלקח הרבה זמן עד שהתקבלה ההחלטה, אבל אני יכול להבין את זה. ראש העיר, מחזיק תיק הספורט ואנשי העמותה רצו להיות בטוחים שהם עושים את המהלך הנכון. לגבי הכוונות שלי, אין הסבר טוב יותר ממעשים. התחייבתי להשקיע סכומים גדולים בקבוצה ומי שחושב שזה לא לטובת המועדון והכדורגל, יכול לחשוב כך. בסופו של דבר הדברים נמדדים בשטח ולאורך זמן, ואחרי שאתגבר על המכשולים הטכניים הראשוניים, כולם יראו עד כמה אני רציני"

מה אתה מכוון לעשות עכשיו?

"קודם כל יש עוד הרבה בירוקרטיה שצריך לסיים. לקבוצה יש חובות שצריך לסגור, וחייבים לחזק את המועדון בשניים שלושה שחקנים, עוד לפני שחלון ההעברות הנוכחי ייסגר. סביב כל נושא העברת הזכויות היה הרבה מאד רעש, ועכשיו אני מבקש שיתנו לי שבוע-שבועיים של שקט בכדי להתארגן ואז נוכל לראות איך מתקדמים בצד המקצועי"

אתה מתכוון לערוך שינויים מקצועיים?

"אני לא מתכוון לבצע זעזועים בקבוצה. מי שאחראי מקצועי בלעדי בעיני הוא המאמן, אורי גוטמן. אשב איתו ואראה מה הוא מבקש מבחינה מקצועית. כאמור, הקבוצה חייבת להתחזק בשניים שלושה שחקנים בכירים על מנת להחזיר את הקבוצה לחלק העליון של הטבלה. בצד הניהולי אני אנהל את הכל ובהמשך אולי אמנה איתי מישהו נוסף שיעזור לי".

מה המטרות שלך העונה ולאורך זמן?

"לאורך זמן אני רוצה להפוך את נס-ציונה לקבוצה לגיטימית בכדורגל הישראלי. אני בהחלט מאמין שבהשקעה נכונה נוכל להתמודד בצמרת הליגה. אבל, צריך להבין שדברים כאלו לא קורים מהיום למחר. כרגע המטרה היא לחזק את הקבוצה בכדי שלא נסתבך בתחתית. אם נצליח להתרומם ונראה בינואר שאנחנו יכולים להתמודד על העלייה, נבחן אפשרות לחיזוק נוסף. מטרה חשוב הנוספת היא החיבור בחזרה לקהילה ולאוהדים. קיבלתי הרבה תגובות חיוביות מאוהדי הקבוצה ובסופו של דבר כולנו כאן בשביל האוהדים. אני אעשה כל מהאץ על מנת להחזיר את תמיכת הקהל וכשיגמרו הגבלות הקורונה נוכל למלא את האצטדיון שלנו בצבא הכתום"

רועי אנקווה ראיון מלא אתר one 

מברוק רועי אנקוה הבעלים של הסקציה חוגג צילום פייסבוק סקציה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה