מוסר התשלומים לעסקים קטנים: 39% מהגופים הציבוריים אינם משלמים לפי חוק מוסר התשלומים.

$(function(){})

אם לא מספיקה לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ההתמודדות עם המשבר הכלכלי וההגבלות על פעילות המשק, כעת נודע כי גם 39% מהלקוחות שהם גופים ציבוריים, אינם משלמים לספקים בזמן הנקוב על פי חוק מוסר התשלומים. כל הפרטים על הסקר החדש של משרד הכלכלה באתר נס ציונה נט.

https://pixabay.com

מוסר התשלומים במשק המספרים הקשים והבשורה הטובה

לא מעט עסקים קטנים ובינוניים הם ספקים של גופים ציבוריים, כאלו הנחשבים כלקוחות טובים שנוהגים לשלם בזמן. אך האם תמיד זה נכון? האם הגופים הציבוריים בישראל עומדים בכללי החוק ואכן מסייעים ליציבות העסקים במשק? לא תמיד.

בתקופות של משבר כלכלי תכנון תזרים המזומנים לעסק הוא קריטי לשרידות העסקית, למעבר ממשבר לצמיחה ועוד יותר חשוב ליכולת של בעל העסק להעסיק עובדים שחזרו מחל"ת. שלא לדבר על הימענות מבעיות בחשבון העסקי, תשלום ריביות חובה מיותרות ועד חדלות פירעון מיותרת או צורך לסלוק צ'קים דחויים. 

חוק מוסר התשלומים. לגופים הציבוריים אין פטור! 

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, מבצעת מדי שנה סקר מעקב בקרב עסקים קטנים ובינוניים, אחר מוסר התשלומים. בסקר שערכה הסוכנות לאחרונה, בקרב 505 עסקים, שבדק עד כמה הלקוחות של העסקים עומדים במועדי התשלום המוגדרים בחוק, נמצא כי 39% מהלקוחות, שהם גופים ציבוריים, אינם משלמים בזמן הנקוב על פי חוק "מוסר התשלומים לספקים".

34% מהלקוחות במגזר הממשלתי ו- 28% מהרשויות המקומיות, אינם עומדים בזמני החוק
רק 49% מבעלי ובעלות העסקים, העידו כי הם מכירים את החוק ומודעים לזכויותיהם/ן
הבשורה הטובה - ניכר שיפור מתמשך מאז החלת החוק במוסר התשלומים לעסקים

משרדי הממשלה שימו לב - העצמאים דווקא משלמים בזמן. 

באשר לעצמאים שלא מעסיקים שכירים, נמצא כי מצב עסקים אלו, הוא הקרוב ביותר לתנאי חוק מוסר תשלומים לספקים, ורק 10% מהלקוחות של עסקים אלה חורגים מתנאי החוק.

מנגד לעסקים עם 5-19 עובדים נמצא השיעור הגבוה ביותר של לקוחות שחורגים מתשלום במועד (23%) וגם מספר ימי החריגה הממוצע הגבוה ביותר (16 ימים).

29% מהלקוחות של עסקים, שמחזורם מעל 5 מיליון שקל, אינם עומדים בדרישות החוק, זאת בהשוואה ל-16% בעסקים שמחזורם השנתי קטן מ-5 מיליון. כך שנראה שהבעיה של מוסר התשלומים ירוד אינה פוגעת בעסקים קטנים יותר מאשר בעסקים גדולים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה