מתי כדאי לחשוב על אילוף עבור הכלב?

$(function(){setImageBanner('7e76ab73-10dc-4618-8126-b48b04026f06','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45894,'Image','');})

כלבים הם בני בית לכל דבר ועניין, במיוחד כשמדובר על כלבים שאתכם כבר שנים. כלבים אלו מכירים היטב את הבית והגבולות שלו ואם אין בעיות ספציפיות, לרוב הם לא יזדקקו בשלב הזה לאילוף. אז אילו כלבים כן זקוקים לאילוף? מתי כדאי לחשוב על אילוף עבור הכלב? על השאלות האלו נענה בכתבה הבאה.

FREEPIK

אילו כלבים כדאי לשלוח לאילוף?

אילוף כלבים הוא תחום רחב שמטרתו לסייע לכלב לחיות בעולמנו ולסייע לבעלי הכלבים עם ההתנהגויות של הכלב שאינן מתכתבות עם חיי היום יום בבית. המטרה של המאלף, לייצר גבולות ברורים שייצרו התנהגויות רצויות. ומתי כלב לא מתנהג כראוי? כלבים לא מתנהגים כראוי כאשר הם לא מודעים לגבולות הקיימים במקום החדש אליו הגיעו. זה עשוי להתרחש עם כלבים חדשים שעוד לא מכירים את הסביבה החדשה וזה עשוי להתרחש עם גורים שעדיין לא מכירים את העולם. 

האם אילוף של כלב מבוגר הוא אילוף כמו של גור?

בעניין זה חשוב לדעת שברוב המקרים יש שינויים בין אילוף של גור כלבים לאילוף של כלב מבוגר. גורים לרוב לא מכירים עדיין סביבות שונות וגם לא יודעים מהם גבולות. לעומת זאת, כלב חדש כבר היה ממושמע לגבולות של בית אחר. בדיוק מהסיבות האלו, מפרידים אילוף של כלב בוגר מאילוף של גור. 

האם יש דברים שלא ניתן ללמד גור?

בוודאי! לרוב כלבים בוגרים יזדקקו לאילוף הקשור באתגר או בעיה שקיימת להם כמו שינה על מיטה כמו שהיו רגילים אצל הבעלים הקודמים או עלייה על הספה. אלו למעשה גבולות משתנים שיש ללמד את הכלב הבוגר מחדש. לעומת זאת אצל גורים, יש ללמד הכל מהתחלה ולא כל דבר מתאים ללימוד בגיל הצעיר. במקרה של גורים, מדובר על תכנית ארוכת טווח עם הפסקות. בתכנית, הגור ילמד קודם כל דברים פשוטים הקשורים לצרכים שלו. בהמשך, יוכל להתחיל באילוף מתקדם המותאם ספציפית אליו. 

מתכונת האילוף

לגיל הכלב וסוגו יש גם השפעה על מתכונת האילוף. יש כלבים שמתאים להם אילוף במסגרת יומית, כמו חוג ויש כלבים שמתאימה להם מסגרת סגורה ואף מסגרת קבוצתית. המאלף כבר יוכל להתאים לכלב שלכם את התכנית שהכי נכונה עבורו תוך שימת דגש על הדברים שמאתגרים אתכם בשהות שלו בבית. 

לסיכום, אם יש לכם כלב חדש או כלב גור, כדאי לכם לחשוב על אילוף. מומלץ כמובן להתייעץ עם מאלף כלבים ולמצוא את מתכונת האילוף המתאימה ביותר עבור הכלב שלכם. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה