"דור לדור יביע אומר ו... יוביל חקר"... המיזם החדש של מתנדבי "ידיד לחינוך" בחטיבת הביניים גולדה

$(function(){setImageBanner('3a0006b5-ce7f-482f-816e-7df1bc06a4de','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45868,'Image','');})

פעילותם המבורכת של מתנדבי/ות "ידיד לחינוך" בעירנו כבר ידועה היטב. אך עתה נחשפנו למיזם מפתיע וייחודי בהובלת יהודית בן אברהם, תחת השם "מדור לדור".
לראשונה חוקרים ואנשי טכנולוגיה בגימלאות, מלווים קבוצות תלמידים בביצוע עבודות חקר בכיתת מצטיינים, שכבה ט' בחטיבת הביניים גולדה.

ידיד לחינוך

בתמונה העמדת ניסוי חיי מדף של עגבניות בליווי ד"ר יהודית מילוא.

ידיד לחינוך

החוקרים שהתנדבו למיזם.

כתבה: יהודית בן אברהם, צילום ידיד לחינוך

למעלה מעשור מחברת עמותת ידיד לחינוך בין ניסיון החיים והלב הגדול של הגמלאים והגמלאיות ובין צרכי מערכת החינוך.

כמענה לשני אתגרים: העומס על מערכת החינוך והזדקנות האוכלוסייה, פיתחה ידיד לחינוך  מודל המושתת על יצירת קשר בין גמלאים וגמלאיות מתנדבים ומתנדבות עם ניסיון וידע מצטבר לבין בתי ספר ומורים שיוכלו ליהנות מיד נוספת, ראש חושב ולב רחב, אשר יעזרו לתלמידים ולתלמידות בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי ויצטרפו למאמץ החינוכי.

ידיד לחינוך פועלת בפריסה ארצית ובשלושה עולמות תוכן: עולם החינוך והקהילה, עולם הגמלאות ועולם ההתנדבות ומתמחה בגיוס, בליווי ובהפעלה של אזרחים ותיקים כמתנדבים ומתנדבות במערכת החינוך, לצד העמדה של מסגרת ("מועדון חברתי") להשתייכות קבוצתית ואזורית. מציאות של WIN – WIN   שבה שני השותפים יוצאים נשכרים – התלמידים, המורים ובתי הספר מחד והגמלאים מאידך.

ובנס ציונה, משהו מדהים שאתם חייבים לדעת מתרחש בעיר. ביוזמת  'ידיד לחינוך', הפועלת בכל בתי הספר בעיר, זו השנה ה – 17, מתקיים השנה מיזם ייחודי בהובלת יהודית בן אברהם, לראשונה חוקרים ואנשי טכנולוגיה בגימלאות, מלווים קבוצות תלמידים בביצוע עבודות חקר בכיתת מצטיינים, שכבה ט' בחטיבת הביניים גולדה.

מטרת המיזם היא סיוע וליווי תלמידים בתכנון וביצוע של עבודת החקר במדעים , שהיא חלק מתוכנית הלימודים. התלמידים פוגשים את החוקר.ת ולומדים על תהליך החקר בכלל ועל הסיבות המיוחדות שהביאו  את החוקר לעסוק בתחום בו התמחה.

החוקרים המלווים כולם מתנדבים בידיד לחינוך והם באים מתחומי חקר מגוונים כמו , ביולוגיה, רפואה , בוטניקה, מיקרוביולוגיה ומתחום ההנדסה .כך התלמידים נהנים גם מהמפגש הבינדורי הבלתי אמצעי וזוכים להצצה נדירה שעשויה  לקרב אותם אל עולם המחקר והמדע .

מיזם זה הוא חדשני מתקיים בפעם הראשונה , כפיילוט, כאשר המטרה שלנו היא לבסס את המיזם ולהפכו לחלק בלתי נפרד  בעבודה עם בתי ספר.

המיזם של עבודות החקר "מדור לדור", מתקיים הודות לשיתוף פעולה יוצא מהכלל בין 'ידיד לחינוך' לבין הנהלת אשכול הפיס והמורה האחראית על תחום המדעים בחט"ב גולדה בנס ציונה שהיא גם מחנכת הכיתה.

התלמידים מחולקים לקבוצות בנות 2-4 תלמידים על פי תחום העניין , החקר.

המפגשים בין החוקרים והתלמידים מתקיימים באופן היברידי חלקם בזום וחלקם פיזית ומעבדות אשכול הפיס עומדות לרשותם לביצוע הניסויים.

התגובות של התלמידים ושל המתנדבים למפגש ביניהם מרגשות מאוד מאוד ושני הצדדים מדווחים על הנאה צרופה מהמפגשים האלה.  החוקרים - מתנדבים ״חוזרים אחורנית בזמן״ אל עבודתם במעבדה , בחקר. חלקם אף לוקח את קבוצת הליווי למעבדה בה עבד…על מנת לבצע את הניסוי.

דקלה מחנכת הכיתה : ״ תודה לכם על הכל!!! הילדים מוקסמים ומספרים עם ברק בעינים על המפגשים איתכם״

תודה ענקית למתנדבים שפינו מזמנם ועושים הכל על מנת להנגיש את המדע ואת הטכנולוגיה באופן בלתי אמצעי לתלמידים.

אנחנו , בידיד לחינוך , פונים בהזדמנות זו לחוקרים ואנשי טכנולוגיה  נוספים להצטרף אלינו למיזם ולמיזמים נוספים חדשניים (ח"ץ – חוקרים צעירים, הרצאות במדעים וטכנולוגיה, ליווי תחרות האקתון ועוד) ובכך להרחיב משמעותית את מספר התלמידים הזוכים בליווי גימלאי/ת מתנדב/ת באופן משמעותי.

להצטרפות: זהבה וינוקור, 054-6576507

כדאי עוד לדעת: 

הסיוע של מתנדבי ידיד לחינוך תורם לקידום מערכת חינוך ערכית, מגוונת, מתקדמת, עשירה בתוכן ומחוברת לקהילה שבתוכה היא פועלת. סיוע, שהועצם הצורך בו בתקופת הקורונה, וכולל היבט משמעותי של משב רוח רענן לציבור המורים בדמותם של גמלאים בעלי ניסיון מקצועי, פניות רגשית והקשבה, המצטרפים לצד המורים באתגר החינוכי. תרומת ידיד לחינוך למערכת החינוך נגזרת מתפיסה חינוכית רחבה של מקומו של הגמלאי.ת כחלק מהתהליך החינוכי הראוי וחשיבות הערך המוסף של מפגש רב דורי אך רלבנטית גם למורה ש"בסך הכל" צריך עוד זוג אוזניים שיקשיבו לילד שהוא כמורה שלו, אינו מצליח לתת לו תשומת לב. בהיבט התרומה לאיכות חיי הגמלאים והגמלאיות הרי שמדובר בציבור גדול שבשנים הקרובות רק ילך ויגדל. מסגרת הפעילות בידיד לחינוך מכניסה לחיי האזרחים הוותיקים עושר רב של פעילות העשרה ולמידה במגוון ערוצים, מביאה את ניסיון חייהם לקדמת הבמה ולמעשה נעה כנגד תפישת הגילנות. הגמלאים והגמלאיות המשתתפים בפעילות ממשיכים להיות פעילים, חיוניים, רלוונטיים ומשמעותיים ובכך תורמים לבריאותם ולאושרם ומפחיתים משמעותית עול לאומי של היבטי טיפול בריאותי הן מצד מערכת הבריאות והן מצד בני משפחתם. ידיד לחינוך בולטת בגישתה בה היא מאמינה ומאתגרת את הגמלאי והגמלאית להביא לידי ביטוי את ניסיון חייהם ואת יכולותיהם הייחודיות שאין לאחרים. בכך הם פועלים ממקום של עוצמה וידע ייחודי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה