מפגש מרגש: אחרי שבצעה בו החייאה - הוא הגיע להודות לאחות שהצילה את חייו

$(function(){})

מלקוב איסבוך פגש את האחות שהצילה את חייו: "אני רוצה להודות מכל הלב על העזרה שלך. אני לא זוכר כלום. נהגתי ברכב והפעם הבאה שפתחתי עיניים היתה בבית החולים. כל כך חשוב לדעת לבצע החייאה".

אופיר לוי, כללית

להיות במקום הנכון בזמן הנכון: מלקוב איסבוך בן 65 עם 3 ילדים ו6 נכדים שהיה שומר בגן ילדים עד שיצא לגמלאות, איבד את ההכרה לפני כשבועיים ונכנס עם רכבו בבית ליד מרפאת כללית ברמלה. נטלי עוז, אחות המרפאה, רצה אליו, זיהתה שהוא ללא דופק וללא נשימה, וביצעה תהליך החייאה ממושך ובכך הצילה את חייו, עד להגעת כוחות מד"א שהמשיכו את ההחייאה והפינוי לבית החולים.

מלקוב התרגש מאוד כשפגש לראשונה לאחר שהתמוטט בכביש את נטלי האחות שהצילה את חייו ואת צוות מרפאת כללית ברמלה דרום, ד"ר חאמד אבו עאמר, מנהל המרפאה והאחות מריאנה שקרוב, שאף היא הגיעה לסייע לנטלי בפעולת ההחייאה. "אני רוצה להודות מכל הלב על העזרה שלך. אני לא זוכר כלום. נהגתי ברכב והפעם הבאה שפתחתי עיניים היתה בבית החולים. כל כך חשוב לדעת לבצע החייאה".

נטלי עוז בת 52, האחות החייאה שעשתה הסבת אקדמאים לסיעוד עלתה מצרפת לפני 27 שנה. "אני עבדתי שנים רבות כמנהלת פרוייקטים בתחום הנדסה וניהול והגשמתי חלום - להיות אחות במדינת ישראל", היא מתארת. "הגעתי כרגיל לעבודה ולא האמנתי מה הולך להיות. התלבשתי עם מיגון מתאים בשל הקורונה ויצאתי למעבדה להעביר בדיקות. ראיתי במו עיניי רכב מאבד שליטה ונכנס לתוך בניין מולי וגרם לפיצוץ של מים מהצינור. הבחור שכב על הרצפה מחוסר הכרה ומייד רצתי אליו וביצעתי לו החייאה והוא פתאום פקח עיניים והתחיל להשתעל. הרגשתי שגם הדופק חזר. הוא עדיין לא הגיב לכאב אבל פונה ע" צוות מד"א המעולה והמקצועי לביה"ח לקבלת טיפול". מדובר בהרגשה נפלאה שהצלחתי להציל חיים בזכות הידע שלי ואני קוראת לכל אדם באשר הוא ללמוד החייאה בסיסית, כי אי אפשר לדעת איפה ומתי נזדקק לידע הזה.

מנהל כללית מחוז מרכז, ארז לוי, פגש את נטלי במרפאה והודה לה על הפעולה המהירה והאיכותית. "מדובר בתושייה של אחות שהוכיחה מקצועיות, אורך רוח ואמונה במטרה להציל חיים. הכללית דואגת כל הזמן למקצועיות באיכות הגבוהה ביותר של הצוותים וכפי שאנו יכולים לראות במקרה זה, אנו דואגים לבריאות הציבור גם מחוץ לכותלי המרפאה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה