עצרת זיכרון שנה למלחמה בראשון לציון יום שני 7/10/2024 . העירייה תקים אנדרטה העירונית לזכר הנופלות והנופלים



עיריית ראשון לציון תציין שנה לאסון ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל", באירועי זיכרון ותקווה שיחלו כבר מחר (ה', 19.9.24) ויימשכו עד לסוף חודש אוקטובר. יום קודם לכן, ב-6 באוקטובר, יתקיים טקס הנחת אבן פינה למשפחות שכולות באנדרטה העירונית לזכר הנופלות והנופלים, הנרצחות והנרצחים בנות ובני העיר.

עצרת זיכרון שנה למלחמה בראשון לציון יום שני 7/10/2024 קרדיט דוברות העירייה

עיריית ראשון לציון תציין שנה לאסון ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" באירועי זיכרון ותקווה

הטקס העירוני המרכזי יתקיים ב-7 באוקטובר ברחבת בניין העירייה בהשתתפות האומנים שמעון בוסקילה, שירי מימון, עברי לידר, לירן דנינו והלהקה הייצוגית של החברה העירונית "עלמא". את הטקס תנחה בת העיר, העיתונאית חן זנדר, שאחותה נועה ז"ל נרצחה במסיבת הנובה. הכניסה לאירוע חופשית.

טקס הנחת אבן פינה למשפחות שכולות באנדרטה העירונית לקורבנות חרבות ברזל 

יום קודם לכן, ב-6 באוקטובר, יתקיים טקס הנחת אבן פינה למשפחות שכולות באנדרטה העירונית לזכר הנופלות והנופלים, הנרצחות והנרצחים בנות ובני העיר, או שמשפחתם בקרבה ראשונה הם תושבי העיר. ראשון לציון, נזכיר, איבדה את מיטב בניה ובנותיה – למעלה מ-70 חללים ואזרחים.

כבר בתחילת המלחמה הודיע ראש העירייה, רז קינסטליך, שבראשון לציון ייבנה אתר ההנצחה הגדול והמשמעותי בארץ. אתר שיהווה מוקד עלייה לרגל שבו יוכלו המשפחות להתייחד עם זיכרון יקיריהם, אבל גם ישמש כמרחב למידה וחקר של אירועי ה-7 באוקטובר, למידת ההיסטוריה של העם היהודי, לסיורים של בתי ספר ותלמידים ועוד.

מופע זיכרון לציון אירועי 7.10 עם שי לי עטרי במשכן לאומנויות נס ציונה. הכניסה ללא עלות

נס ציונה אירחה את שלי שם טוב, אימו של עומר החטוף בעזה

האנדרטה תוקם על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית, בשטח של כדונם וחצי על גדות אגם הסופרלנד (קרוב לפלייבוקס). העלות נאמדת בכ-30 מיליון שקל, כאשר העירייה שריינה השקעה ראשונית של 5 מיליון שקלים. בימים אלה יצאה עיריית ראשון לציון להליך גיוס תרומות מתורמים פוטנציאליים בארץ ובחו"ל, בהובלת קרן ראשון.

אגף נוער וצעירים במינהל קהילה יקיים עצרת נוער מיוחדת בשילוב עדויות וסיפורי גבורה; ומפגשים מיוחדים במרכזי הנוער והצעירים שבהם ישתפו צעירות וצעירים, חיילות וחיילים את סיפורם האישי מבוקר התופת ביישובי העוטף, בפסטיבל הנובה, ובלחימה ובגבורה. הכניסה לאירועים חופשית.

זיכרון בסלון ראשון לציון בסימן שנה למלחמת חרבות ברזל 

בין התאריכים 30-27.10.24, יקיים מינהל קהילה את אירועי "זוכרים יחד בסלון", שבהם ישתפו בסלון ביתם משפחות שכולות, בני הזוג, חברים, שכנים ומכרים – בסיפוריהם של יקיריהם שנפלו או נרצחו.

אירועי הנצחה בבניין עיריית ראשון לציון  עם יצירותיהם של הנופלים והנרצחים

בבניין העירייה תוצג תערוכה עם יצירותיהם של הנופלים והנרצחים, ביניהם: סמ"ר איתי יהודה ז"ל, גיא עזר ז"ל, בן בנציון חסיד ז"ל, יונתן אליהו ז"ל, עדן בן רובי ז"ל; מחלקת הקליטה תקיים ערב מוזיקלי לזכרם של העולות והעולים שנרצחו ונפלו ב-7 באוקטובר; האגף לאזרחים ותיקים יקיים כנס מיוחד עם הרצאתה של דניאל אלוני שנחטפה עם בתה ומשפחתה מקיבוץ נחל עוז ושוחררה משבי חמאס לאחר 49 יום; המשרד לקידום מעמד הנשים יקיים פאנל מיוחד שיעסוק בסיפורי הגבורה הנשית במלחמה ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "ב-7 באוקטובר, בשעה 6:29 בבוקר שמחת תורה, האור שרק עלה הפך לחושך גדול ולמה שיתברר כאסון הגדול והנורא ביותר בתולדות מדינת ישראל. ראשון לציון איבדה את מיטב בניה ובנותיה, ולצערנו המלחמה שעודנה מתנהלת ממשיכה לגבות מחירים כבדים מנשוא.

"אני מזמין כל אחת ואחד מכם להצטרף אלינו לאירועי הזיכרון והתקווה שיתחילו החודש ויימשכו עד לסוף חודש אוקטובר. גם הפעם נעבור ביחד את הימים הקשים הללו ונצא מאוחדים, מגובשים וחזקים יותר מתמיד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה