קרית התרבות נס ציונה לקראת חזרה לפעילות

$(function(){})

שיחה עם מנכל קרית התרבות נס ציונה גיל בלאט והיערכות לקראת חזרה לשגרה מתקופת הבידוד והקורונה ומפעים וחוגים בקרית התרבות

פרטי

אני חושב ומאמין שתרבות היא משהו שצריך לגעת בו עם מנכ"ל קרית התרבות נס ציונה גיל בלט

הקורונה עדיים אתנו וכחלק מההקלות נערכים מוסדות התרבות בישראל לחזרה לפעילות , בכפוף למגבלות . שוחחנו עם גיל בלט מנכל המספר על ההיערכות לשובה של הפעילות התרבותית- בקרוב.ומעריך: מרגע כניסת ההיתר לפתיחת האולמות נכון לרגע זה -14/6 נתחיל בחידוש האירועים, אך תידרש סבלנות רבה...

גיל, משבר הקורונה. רואים כבר את הסוף? 
אנחנו עדיין בתוך משבר הקורונה, אכן התירו לנו להתחיל ולקיים חלק מסוים מהפעילות אבל לצערי את הסוף עדיין לא רואים. אני חושב

שהביטחון שלנו יגיע רק כשיימצא החיסון המיוחל ועד אז נצטרף לקיים שיגרה מאתגרת שיהיו בה עליות ומורדות ואנו כחברה נצטרך להיות מקוריים ועדכניים להתפתחויות ולהגיב מהר ככל שניתן.


עד כמה אתה חש ושומע שהציבור משתוקק/ מתגעגע לצרוך תרבות? 


אני פוגש את הקהל מידי יום ברחבי העיר ששואלים ומתעניינים מתי נפגשים שוב בהצגות / הרצאות. כמו כן ראינו בסינמה דרייב את הניצוץ בעיניים של הקהל כאשר מהקרנה להקרנה היינו צריכים להגדיל את כמות כניסת הרכבים למתחם ואת הוקרת התודה של התושבים. למרות הכל אני מבין שיש גם סוג של חשש ובחינה. יש כאלה שמהרגע שפתחנו את התחומים השונים הגיעו במהירות ויש כאלה שלוקחים עוד רגע להסתגלות וזה בסדר.


מה דעתך על המתווה והתו הסגול לארועי תרבות. עד כמה זה מעשי וכלכלי?


עפ"י המתווה אנו מוגבלים בתפוסה של עד 75% מגודל האולם  (היכל התרבות) כאשר 75% מהווים למעלה מ- 500 מקומות ישיבה וזה מחייב אישור מיוחד של מנכ"ל משרד הבריאות. בנוסף עפ"י המתווה אנו נדרשים להודיע לרוכשי הכרטיסים להגיע בקבוצות זמן לפני הארוע בכדי לנסות לווסת את התקהלות הקהל, אנו מחוייבים במדידת חום. אסור לנו למכור כרטיסים פרונטלית אלא רק דרך אתר האינטרנט או מכירה טלפונית וללא אפשרות בכרטיסים מודפסים. בנוסף אנו חייבים לציין שכל הזמנת כרטיסים היא קפסולה ובין קפסולה לקפסולה נדרש מושב ריק ולצערי כרגע אין את הטכנולוגיה שפותרת את העניין.(זה בפיתוח בחברות התוכנה)


אנחנו חייבים לוודא שאין התקהלות ליד השירותים, אסור לערוך הפסקה במהלך המופע ואנו נדרשים רגע לפני סיום הארוע להוציא את הקהל בצורה מדורגת ולמנוע התקהלויות, כמו שאתה מבין העניין מורכב מאוד. ולמרות זאת אנחנו חושבים שמרגע כניסת ההיתר לפתיחת האולמות נכון לרגע זה 14/6 נתחיל בשיתוף האירועים ואני בטוח שהקהל בנס-ציונה יבין וישתף פעולה.

גיל , האם להערכתך יחולו שינויים בהרגלי הצריכה גם כשהמחלה תיעלם. לדוגמה, ייתכן שאנשים גילו שניתן לשמוע הרצאה בזום. לא חייבים לבוא לבית הפנאי ? 

אני חושב ומאמין שתרבות היא משהו שצריך לגעת בו. גם שאנו יושבים בהצגת תיאטרון עם מאות אנשים המגע הוא החשוב. אני בטוח שגם המרצים הטובים ביותר יעדיפו לעמוד מול הקהל ולא מול המצלמה. הערך המוסף שהקהל נותן למרצה או לשחקן הוא בעצם הארוע ולכן ברור לגמרי שביום שאחרי, שוחרי התרבות יעדיפו לחזור למקורות ולחוויה שהמחשב / טלפון או כל אמצעי טכנולוגי אחר לא יודע לייצר.


ונעבור לתחום החוגים השונים. מה כבר פועל ובאיזה ווליום? 


החל מה- 1 ביוני חזרו לפעילות בקריית התרבות ושלוחותיה תלמידים מהגיל הרך ועד לקהל המבוגרים. נכון לימים אלה אנו רואים הענות יוצאת מן הכלל של חזרה לפעילות. ביה"ס לתנועה ולמחול חזר לפעילות ב-17/5 והגיע לתפוסה של למעלה מ- 75%. גם הקונסרבטוריון שהחל ב- 10/5 הגיע לכ- 80% פעילות בלימודים הפרטניים ובימים אלה חזרו גם ההרכבים המוסיקליים והתזמורות.הספריה העירונית בקריית התרבות פועלת גם מה- 10/5 ובימים אלה אנו בוחנים את פתיחת השלוחה במשכן לאמנויות בלב המושבה. כמובן שפעילות זו מתנהלת ע"פי הנחיית משרד הבריאות כשלכל מרכז ההנחיות שונות.


מה היו ההשלכות הכלכליות של המשבר על קופת הקריה? 

בקצרה אומר לך שההשלכות קשות ביותר, אנו בתהליך של שיקום ועדיין אני לא יכול לאמוד את כל הנזק שנגרם בתקופה האחרונה ובראייה קדימה. 

האם תיאלצו עקב כך להעלות מחירים בפעילויות השונות?


ברגעים אלה אני חושב שלא נכון לעלות מחירים. אנו מודעים לתקופה הכלכלית המורכבת בה נמצאים הלקוחות וחשוב לנו ולהעניק להם המשך פעילות תרבותית ענפה. 

כמה עובדים הוצאתם לחל"ת? כמה כבר הוחזרו?  והאם התו הסגול יביא להעלאת מחירים?


הוצאנו לחל"ת כ- 250 עובדים מתוכם עד כתיבת תגובה זו חזרו לעבודה כ- 170 עובדים, ככל שהפעילות תחזור וההיענות תיגבר כך נחזיר את יתרת העובדים.

מילה לסיום? 

חשוב לי לומר שאנחנו בחברה קשובים לקהל שלנו ונעשה ככל יכולתנו בכדי לתת את השרות הטוב ביותר והנכון ביותר לקהילה הנס-ציונית. אך ברור לי שכולנו נצטרך להיות סבלניים לתהליכים, לדרישות ולמחוייבות בכדי שנוכל לעבור את התקופה הזו ביחד.

ביה"ס לתנועה ולמחול חזר לפעילות ב-17/5 והגיע לתפוסה של למעלה מ- 75%. גם הקונסרבטוריון שהחל ב- 10/5 הגיע לכ- 80% פעילות בלימודים הפרטניים ובימים אלה חזרו גם ההרכבים המוסיקליים והתזמורות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה