רודף החסד שי פלד מנס ציונה - אחד מ"ארבעים גיבורי השנה" של קשת ומפעל הפיס.

$(function(){setImageBanner('fe99fadd-4c21-4a1e-9c24-acb675f1fc8f','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,45989,'Image','');})

שי פלד מנס ציונה הינו יזם חברתי העומד מאחרי סידרת מיזמי העזרה ההדדית: "מלאכים על גלגלים" "מלאכים מבשלים" ו"מלאכים מגשימים חלום".. בהם כבר למעלה ממאה פעילים העוסקים בעשיית טוב, בלי תקציבים חיצוניים ובלי מינהלות מסובכות...
השבוע נבחר להיות אחד מ"ארבעים גיבורי השנה" של "קשת" ומפעל הפיס.
את סיפורו המרגש תוכלו לקרוא בהמשך ואף לצפות בסירטון מן התוכנית.

שי פלד (45) הינו עצמאי. יש לו עסק בוטיקי ומוערך לתחזוקת רשתות וציוד מחשבים והוא עובד בו בעצמו, משקיע בו את כישוריו וזמנו. 
כמו כן הוא מגדל עם בת זוגו דיאנה שבעצמה עובדת במשרה תובענית ומלאה פלוס.. שבעה ילדים בגילאי 7-17 ומן הסתם הדבר מצריך לא מעט זמן ואנרגיות...
תתפלאו- לצד כל אלו הוא מקדיש חלק ניכר מזמנו והאנרגיות שלו לכמה מיזמי עזרה שהקים במהלך השנים..
איך זה אפשרי? לו זה לא נראה קשה במיוחד ומסתבר כי הוא ההוכחה החיה למימרה הותיקה לפיה "לאנשים עסוקים יש זמן". ולמעלה מכך, הוא מקפיד לציין כי הוא נהנה מהרבה גיבוי ותמיכה מצד המשפחה בכלל ודיאנה בפרט.
הכל החל לפני כעשרים שנה. עת התבקש לסייע בתיקון מחשב ישן על מנת לתיתו לילד נצרך. מאז דבק בו החיידק לאחר שהבין שעם הידע שלו הוא יכול לעזור להרבה מאוד אנשים, גם ללא השקעה כספית גבוהה
מאז הוא אוסף מחשבים, קונסולות משחק, טלוויזיות, מתקן ומשפץ אותם, ומעביר למי שאין ביכולתו לרכוש.
הנושא תפס תאוצה והוא החל לחפש ברשתות החברתיות תורמים של ציוד מושבת או מיותר ובמקביל היה עליו להתמודד עם בעיית איסוף מבתי התורמים והובלה ליעדים לאחר התיקון/שיפוץ.
גם לכך נרתמו אנשים טובים וכך נוסד מיזם "מלאכים על גלגלים"..
חלפו שנים ושי וחברים התארגנו לפרוייקט לבישול אוכל חם ואיסוף מזון לטובת חיילים בודדים, מה שהפך במהרה להיות ל"מלאכים מבשלים".. ולא רק לחיילים בודדים, אלא לנצרכים בכל מקום, כאשר ההתארגנויות הן ספורדיות, לפי לוח משימות שמופץ ומתעדכן כל העת בקבוצות ווטסאפ ייעודיות, לפי יעד או תקופת שנה, חגים וכו'.
וכמובן שאת המזון וחומרי הגלם מובילים החברים מ"מלאכים מבשלים"...
וכשהתחיל "לשעמם" לו... מצא עצמו שי נרתם גם להקמת "מלאכים מגשימים חלום" - קבוצה שכשמה כן היא, נועדה לעשות טוב על הנשמה לילדים הסובלים מנכות, דחיה חברתית או קשיים כלכליים של הוריהם.
איני מרחיב בתאור הפעילויות בקבוצות וממליץ לכם להיכנס לקישורים למטה וללמוד עליהן עוד. ומי יודע, אולי גם תצטרפו לאחת מהן..!
ראו את הכתבה אודותיו בטלויזיה ושובו לכתבה..:
פרטי
 שי ומשפחתו: בת זוגו דיאנה שהינה מנהלת סניף "מכבי" בתל אביב ושבעת ילדיהם (שניהם נשואים בשנית והילדים הגיעו איתם... )
את כל הפעילות עושה שי מביתו בו יש מחסן עמוס ציוד ישן וחלומו הוא לקבל כתרומה רשות שימוש חינם במחסן כלשהו, בו ניתן יהיה להקים גם סדנה לתיקון ציוד ומי יודע, אולי גם ללמד בה בני נוער שנשרו מלימודים את חדוות המקצוע ולהשיבם למסלול חיים יצרני ומכבד. זהו עוד אחד מחלומותיו ונקווה שיהיה מי שיסייע בידו להגשימו.
ואם לא די בכל אלו, לאחרונה "נדבק" שי בחיידק חדש..
הוא זיהה בעיה קשה של נכים ומוגבלים בני כל הגילים הרוצים מאוד ליהנות ממשחקי מחשב, ומכונות משחקים למיניהן, אך אינם יכולים לתפעל את השלטים של הקונסולות, בשל מגבלותיהם הפיזיות. 
הוא למד את הנושא וגילה כי אמנם יש ציוד מותאם המיוצר ע"י ענקיות התעשיה, מלווה בתוכנות מיוחדות, אך הוא לא נשלח לארץ ואין כאן תמיכה בו. זאת מלבד היותו יקר למדי.
הוא החליט להתחיל לייבא ציוד כזה דרך צד שלישי מארה"ב ולספק בארץ שרות אישי לנצרכים לו, כולל התאמה ותחזוקה.
ואף כי את זה הוא לא עושה בהתנדבות, הרי בבחירה בתחום רואים עד כמה הוא מוכוון מטרה לעשות טוב, גם כשהוא מחליט לעסוק בתחום עסקי נוסף. 
כל הכבוד שי !

שי נבחר להיות אחד מ-40 גיבורים וגיבורות במסגרת "גיבורי השנה של קשת ומפעל הפיס", פרויקט מיוחד שמביא אל מרכז הבמה אנשים מיוחדים שבוחרים לעשות טוב למען הקהילהשלכולם מכנה משותף אחד - נתינה מעוררת השראה מבלי לבקש או לצפות לתמורה.

המוטו שלו הינו: "אני ממליץ לכולם לעשות טוב, כי זה עושה טוב"...

שי: "ב'מלאכים על גלגלים' אנחנו אוספים מחשבים ומוצרי חשמל מכל הארץ, אני מתקן אותם ומעבירים אותם הלאה בעזרת מתנדבים",  "ב'מלאכים מבשלים' אנשים מבשלים או תורמים סלי מזון עבור אנשים שזקוקים להם. ב'מלאכים מגשימים' אנחנו דואגים לתמוך באנשים שצריכים רגע של אושר בתקופה קשה".

יש לכם תקלה במחשב, צריכים להתייעץ או שצריכים שירותי מחשוב? 
עזרו לנו בתרומה צנועה כדי שנוכל לרכוש חלקי חילוף ולתקן ציוד שברשותינו:

להתנדבות בעמותת מלאכים על גלגלים שאוספים ציוד לתרומה, לחצו כאן:
להצטרפות למיזם מלאכים מבשלים כדי שמשפחות יוכלו לשבת יחד עם יקירהן מסביב לשולחן בשמחה, לחצו כאן:
לתרומת ציוד (מחשבים, קונסולות משחק וכל דבר שילד חולם עליו) אפשר ליצור קשר כאן:
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה