הקרב על הדמוקרטיה: מג'וזף מקארתי ועד אבי מעוז, שיקבל 100 מליון תקציב ומתכונן להכין רשימות שחורות !

$(function(){setImageBanner('a59e9f1f-1753-41fb-be7a-197e81b08363','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,45931,'Image','');})

מפחיד ! אבי מעוז הבטיח להקים את מטה "מגן העם" ובו "יוצאי יחידות מודיעין מובחרות", שיעבדו בשיתוף שב"כ והמוסד כדי לנטרל "השפעות זרות" ויבצעו "מיפוי מעמיק של סוכני השינוי בישראל".
לי הוא מזכיר את ג'וזף מקארתי, נקווה שההיסטוריה תחזור על עצמה.

https://pixabay.com

זה שאבי מעוז לא רואה בעיניים בדרכו "לנקות" את עמדות הכח במדינה ממי שלא יתיישר עם הקו החדש, ברור.

ובל נשכח כי  נתניהו מינה אותו לסגן שר במשרד רה"מ ואיפשר לו להקים רשות "זהות לאומית יהודית", עם תקציב של כ–100 מיליון שקל, עובדים ויועצים משפטיים.

וזה שאם נתניהו משלה עצמו שיצליח לטרפד אותו, הוא חי בסרט, גם ברור. אלא אם ידיח אותו וזה לא יקרה.

אבל, לטובת קוראינו הצעירים להם השם ג'וזף מקארתי לא אומר רבות, הבאנו ציטוט מויקיפדיה" על האדם שאימלל את חייהם של מאות אלפי אמריקנים ולבסוף נזרק לפח האשפה של ההיסטוריה..

אמן כן יהי רצון אצלנו ובמהרה ! 

מי היה ג'זף מקארתי?

ג'וזף ריימונד "ג'ו" מקארתי היה פוליטיקאי אמריקאי מהמפלגה הרפובליקנית, חבר הסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת ויסקונסין, מ-1947 ועד מותו ב-1957. מקארתי סימל את הפחד באמריקה בזמן המלחמה הקרה מהתפשטות הקומוניזם בארצות הברית, בשל טענותיו על הימצאות קומוניסטים בכל רובדי החברה בארצות הברית, בפרט בממשל הפדרלי, ובשל פעילותו כנגד התופעה, בעיקר בכינון תת-וועדה בראשותו בסנאט: "תת-הוועדה הקבועה לחקירות".

פעילותו של מקארתי הובילה לחיסול הקריירה של אישים רבים בארצות הברית ממניעים פוליטיים, בשל האשמות כוזבות לפיהן הם מהווים כביכול סיכון ביטחוני, או מחמת האשמות בהומוסקסואליות. מקארתי האשים גם אנשי צבא תוך שימוש בסמכותו, מה שגרם לו להסתכסך עם ראשי הצבא.

האשמותיו של מקארתי הביאו לו פופולריות רבה בתחילה, אך כשנמשכו האשמותיו גם לאחר חילופי הממשל בארצות הברית ועליית הנשיא דווייט אייזנהאואר, השתנו הדברים ומקארתי הודח מתת וועדת הסנאט לחקירות, ואף זכה לגינוי רשמי בסנאט האמריקאי. בשנות התשעים, עם חשיפת "מסמכי וינונה" שתיעדו פעילות סובייטית בארצות הברית, הסתבר כי רק חלק זעום מאלה שבשמם נקב מקארתי אכן היוו סיכון ביטחוניהדעה המקובלת בקרב היסטוריונים היא כי פעילותו של מקארתי הייתה חסרת תועלת מבחינה זו, ומצד שני היוותה איום על הדמוקרטיה.

ב-1950 נטבע המושג מקארתיזם על שמו של מקארתי, שבא לתאר את פעילותו של מקארתי באותה התקופה, אך עם הזמן, במיוחד לאחר סיום המלחמה הקרה - הוא משמש לתיאור רדיפה פוליטית עקב חוסר נאמנות למדיניות המשטר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה