התנגשות מיותרת: העירייה לא תשדר את טקס ההנצחה שיזמו משפחות החטופים מאחר ועיתויו חופף לטקס העירוני המושקע. והסערה כבר החלה...

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('aeb47676-754a-4afa-8796-a602091543f4','/dyncontent/2024/9/18/1a889795-a0e4-4679-aec2-445883ae8941.jpg',18376,'אייטם כתבה חוגים עד אחרי סוכות קרית תרבות ',525,78,true,48688,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('aeb47676-754a-4afa-8796-a602091543f4','/dyncontent/2024/7/7/6ac38f55-9efa-40d8-b71c-62a1f92cf06c.jpg',17973,'מנויים 300100 ',525,78,true,48688,'Image','');},15]]);})

חדשות נס ציונה - החל מאמש מתארגן "קמפיין" מיילים של מחאת נס ציונה - לראש העיר וסגניתו, בדרישה לקיים הקרנה ציבורית של הטקס, בדיוק כמו הקרנות פומביות אחרות שיזמה העיריה.
סגנית רה"ע סמדר אהרוני: "האירוע האלטרטיבי מתקיים באותו זמן בו מתקיים טקס עירוני מכובד בהשתתפות המשפחות השכולות . אני רואה חשיבות רבה שקהילת נס ציונה תגיעו לטקס העירוני לחבק ולכבד את המשפחות השכולות בני העיר"
חבר המועצה נאור ירושלמי: "לפחות בשני מקרים מתקיימים בעיר שני אירועי זיכרון חופפים או צמודים, שלא יתאפשר לנכוח בשניהם, ולכן אין תוקף לטיעון על פיצול הקהילה". 

אנטומיה של עוד ויכוח ציבורי שהיה ניתן למונעו. חבל.

התנגשות העצרות שנה למלחמה בנס ציונה

סערה ציבורית חדשה (ומיותרת לחלוטין) בפתחנו. 

הרקע:  אירוע הקרנה ציבורי של טקס הזיכרון הלאומי שמארגנות משפחות החללים והחטופים בגני יהושע ביום שני הקרוב (7.10). הכרטיסים לטקס אזלו בתוך זמן קצר, והמארגנים פנו לעיריות ברחבי הארץ בבקשה לקיים אירועים ציבוריים בהם יוקרן הטקס בפני הקהל הרחב. בינתיים נקבע שהטקס יתקיים ללא קהל, עקב המצב הבטחוני, והצורך בצעד זה נעשה קריטי.

עדכון 5/10/2024 - בשל המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף המגבילות התקהלות, טקס הזיכרון הלאומי בפארק גני יהושע יתקיים בנוכחות קהל מצומצם של משפחות 7.10 כזכור, הטקס יועבר בשידור חי בכל ערוצי הטלוויזיה בישראל ובכ-50 רשתות זרות מכל העולם

עוד באתר נס ציונה זוכרת - טקס זיכרון מרכזי לציון שנה למלחמת חרבות ברזל

לאור זאת פנה כבר לפני כשבוע חבר מועצת העיר נס ציונה נאור ירושלמי אל ראש העיר, והציע שהעיריה תארגן אירוע קהילתי של הקרנה פומבית של הטקס, כפי שארגנה באירועים שונים בעבר (כמו למשל בגמר המונדיאל וגמר טורניר היורו).

נאור ירושלמי חבר מועצת העיר נס ציונה

למכתבו של ירושלמי ענתה סגנית ראש העיר נס ציונה, סמדר אהרוני, שהדגישה שהיא עונה כיו"ר ועדת ההנצחה בעיריה, כאשר לדבריה, היות והטקס האמור מתקיים בשעות חופפות לטקס העירוני הרשמי, היא "לא רואה צורך לפצל את הקהילה לטקס נוסף", ולכן מסרבת לבקשה.

 סגנית ראש נס ציונה העיר סמדר אהרוני

נזכיר כי המדובר בעצרת מרכזית שתתקיים בהיכל התרבות ביום שני, 7.10.24 בהנחייתו של אקי אבני שתכלול קטעי קריאה, וידאו, מחול והמופע "מירושלים ועד בארי" מאת המוזיקאי דניאל וייס, תושב קיבוץ בארי.

ירושלמי ציין בפניה חוזרת כי וועדת ההנצחה – שהוא חבר בה – כלל לא כונסה כדי לדון באירועי הזיכרון וההנצחה של 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל".

"כחבר ועדת ההנצחה, כאח שכול, וכמלווה כבר כמעט שנה של 5 משפחות חטופים מטעם מנהלת המשפחות של משרד ראש הממשלה, אני חושב שנכון לאפשר מגוון רב של אפשרויות זיכרון והזדהות לציבור, לאירוע שהוא כה טראומטי ושעדיין נמשך ומלווה את כל העם יום יום ושעה שעה. אין כל רע בריבוי יוזמות והזדמנויות להנציח ולזכור את האירוע הנורא בתולדות מדינת ישראל", כתב ירושלמי.

הוא גם ציין, כי לפחות בשני מקרים מתקיימים בעיר שני אירועי זיכרון חופפים או צמודים, שלא יתאפשר לנכוח בשניהם, ולכן אין תוקף לטיעון על פיצול הקהילה. 

בהמשך הצטרפה לדיון גם חברת מועצת העיר שירי פרנצ'י-כהן. במייל ששיגרה לסמדר אהרוני כתבה: "הבקשה להקרנה בנס ציונה הגיעה מתושבים רבים. אנו כחברי מועצה צריכים להיות קשובים לתושבי העיר ולבקשותיהם. זה לא ענין של קואליציה או אופוזיציה, זה בדיוק אחד מהנושאים שאנו צריכים לעבוד עבורם יחד".

חברת המועצה פרנצ'י-כהן

חברת המועצה פרנצ'י-כהן, אף הזכירה כי בישיבת המועצה שהקימה את הועדה להנצחת נפגעי הטרור, היא עצמה העלתה הצעה לסדר שביקשה לבחון יחד עם המשפחות השכולות את אופן ההנצחה הראוי לחללי 7.10 והמלחמה. בעקבות זאת החליטה המועצה פה אחד להעביר את ההצעה לדיון בוועדת ההנצחה לנפגעי טרור, אך זו כלל לא כונסה. גם ירושלמי העלה שאילתה בנושא באחת משיבות המועצה האחרונות.

בהמשך לכך החל מאמש מתארגן "קמפיין" מיילים של מחאת נס ציונה לראש העיר וסגניתו, בדרישה לקיים הקרנה ציבורית של הטקס.

ובנימה אישית:

חבל שלכך התגלגלו הדברים, מה עוד שקשה לייחס לסמדר אהרוני לפי רקעה הפוליטי ולקואליציה בה חברים נציגי "יש עתיד" ו"המחנה הממלכתי" - ניסיון למנוע את ההקרנה על רקע פוליטי, חלילה.

ולכן אני מניח שאכן מדובר בחשש אמיתי לכך שהעצרת העירונית תרד למקום שני בסדר העדיפויות. אלא שעם כל הכבוד וההבנה, עדיין יש לספק את הביקוש הגדול והחשוב "מעט יותר" מהבאת המונדיאל לציבור..

איך? כאן נדרשת קצת גמישות ויצירתיות. ואני מאמין שיש פיתרון, רק צריך לחפשו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה