משבוע לשבוע, מספר מפגיני המחאה בנס ציונה רק עולה. כאלף הערב, לעומת כ700 בשבוע שעבר

$(function(){setImageBanner('ceb08f06-01fb-41e8-9dc5-4167db4f9115','/dyncontent/2024/4/9/b5b9f9d8-a5a8-4906-aa60-6d67d84f5336.jpg',17348,'הופעות ליין עד 0707',525,78,false,48688,'Image','');})

הערב נכחו בהפגנה הקבועה בצומת הקניותר לפחות אלף מפגינים.
נאמה האני גאדיר פעילה חברתית ערביה מעכו, הידועה בפעילותה למען חיבור בין יהודים וערבים, אשר אמרה: "אני מאמינה שאם נוביל שינוי יסודי נוכל למצוא את הצעירים והצעירות של החברה הערבית בשורה אחת עם שאר הצועדים והנאבקים למען הדמוקרטיה והחיים המשותפים.״.

פרטי

ואלו הדברים שאמרה האני גדיר בהפגנה:

״שמי גדיר האני, ואני מודה לכם על ההזמנה להגיע לכאן הערב.
נולדתי וגדלתי בעכו למשפחה שורשית שתמיד היתה גאה בזהות ובמורשת שלה. הוריי חינכו אותי לערכים של צדק ושוויון וכאישה מוסלמית בחרתי לקחת חלק במפגשי שיח עם מנהיגים ומנהיגות יהודים משמאל מרכז וימין, רבניות ורבנים.
בימים אלה, שבהם החברה היהודית מפולגת סביב התמיכה או ההתנגדות להפיכה המשפטית, שואלים אותי רבים: איפה הערבים? וועדות החקירה ודוחות של אין סוף ארגונים ממשלתיים וחברתיים, כולם מעידים שהדמוקרטיה הישראלית נמצאת בסימן שאלה כשזה מגיע לחברה שלי.
אני כאן הערב. כדי להגידאנחנו חלק מהמאבק לצדק ושיוויון. גם אנחנו בעד דמוקרטיה ובית משפט עליון שיגן על מיעוטים.
רק יחד, כל הקבוצות בחברה הישראלית, נוכל להשמיע קול גדול וחזק כנגד ההפיכה. משבוע לשבוע המספרים שלנו הולכים וגדלים. עשרות אלפים, הופכים למאות אלפים ואני בטוחה שגם יגיעו בקרוב ליותר ממיליון. הבוקר ארגנתי יחד עם חברות וחברים מהחברה הערבית מפגש שהתקיים בטייבה, בו דיברנו על חשיבות השתתפות החברה הערבית במאבקים נגד ההפיכה המשפטית, ומאז החלה המחאה אנחנו גם דוחפים לכך שיהיו דוברים ומשתתפים ערבים במחאות, ומעודדים יציאה מאורגנת להפגנות השונות.
זה הבית של כולנו וחובתינו לשמור עליו יחד.  אני כאן כדי לספר לכם שפגיעה בדמוקרטיה שמתחילה כנגד מיעוט פוגעת בסוף גם ברוב. אם אתם רוצים לראות גם הפגנות למען דמוקרטיה בערים וביישובים הערבים, דמוקרטיה איננה רק דיון פנים יהודי. אנחנו נמצאים ברגע האמת, אין לנו זמן כי הסכנה מוחשית ומיידית ואני יודעת מניסיון מה זה אומר כשהזכויות שלך נפגעות.
העם היהודי ידע להתגבר ולקום מהרגעים הכי שפלים בהיסטוריה האנושית. אני יודעת שטמונים כאן כוחות אדירים שלא יסכימו לתת למהפכה הזו לעבור. אני מאמינה שאם נוביל שינוי יסודי נוכל למצוא את הצעירים והצעירות של החברה הערבית בשורה אחת עם שאר הצועדים והנאבקים למען הדמוקרטיה והחיים המשותפים.״

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה