תוכנית פינוי בינוי שניה בשכונת "בן צבי" בנס ציונה ובה 700 דירות במקום 220 קיימות - אושרה אתמול

$(function(){})

לאחר האישור באפריל ל"הכשרת היישוב" לבניית 367 דירות במקום 120 קיימות, אושרה אתמול התוכנית המשלימה לפרוייקט שיוזמת חברת "אאורה" בו תיבנינה 700 דירות במקום 220 קיימות - ב14 מבנים בגובה מדורג, כאשר שיא הגובה 12.5 קומות.
יחס ההמרה הכולל בשכונה הינו מהנמוכים שהושגו בארץ כולה - 1:3.18 ובעירייה מבטיחים כי השכונה כולה, בה יהיו בסה"כ 1,087 דירות "פינוי בינוי" במקום 340 שתיהרסנה מלבד כ90 דירות קיימות בבתים שעברו תהליך תמ"א 38 - תשמר את צביונה כשכונה ירוקה. תשומר ותעובה השדרה הירוקה במרכז השכונה וכי יורחב החיבור לפארק גרנד קוויל, ייסללו שבילים יעודיים לרוכבי אופניים וכן יוקמו מבני ציבור מותאמים לכלל צרכי האוכלוסייה .

הדמיה: A.A STUDIO

בהדמיה: כך תיראה השכונה כולה. המבנים שאושרו בשלב הקודם מסומנים בלבן 

ראש העיר שמואל בוקסר: אישרנו פרויקט התחדשות רביעי בתוך פחות משבעה חודשים. אנחנו בולמים את הזדקנות העיר, פותחים את האפשרות עבור זוגות צעירים ומשפרים את איכות החיים של תושבים קיימים

מליאת בניין עיר אישרה אתמול בערב פה אחד (כשרק חמישה חברים נכחו... - ראו ידיעה בנושא)  תוכנית התחדשות עירונית במתחם בן צבי העתיד לכלול 700 דירות חדשות והמשתרע על 23 דונם. 

בהתאם לתוכנית שאושרה, במקום 220 יחידות דיור קיימות יבנו 700 יחידות דיור חדשות אשר יכללו ממ"ד, מרפסת רחבה, מעלית וחניה תת קרקעית. על פי התכנון השכונה המתחדשת תשמר את צביונה כשכונה ירוקה כאשר תשומר ותעובה השדרה הירוקה במרכז השכונה, יורחב החיבור לפארק גרנד קוויל, יסללו שבילים יעודים עבור רוכבי אופניים וכן יוקמו מבני ציבור מותאמים לכלל צרכי האוכלוסייה הקיימת והחדשה בשכונה בניהם: גני ילדים ומעונות יום. 

לחברי הועדה הוצגו 2 חלופות בינוי לפריסת גובה הבניינים באופן מדורג ומותאם לצביון העיר תוך התייחסות לבניה הקיימת. חברי מועצת העיר בחרו באופציה מדורגת אשר שומרת על בניה נמוכה יותר בבניינים הנושקים לרחובות הטייסים וההסתדרות. בניינים אלו לא יעלו על 8.5 קומות. בפנים השכונה ובפניה לאזורים הפתוחים צפוי הבינוי להגיע לכ 12.5 קומות בממוצע

מסכם ראש העיר שמואל בוקסר "אתמול אושר פרויקט התחדשות עירונית רביעי בתוך פחות משבעה חודשים. אנחנו מחדשים את פני העיר ולא מתפשרים על איכות הבניה ושמירה על מקסימום שטחים ציבוריים ירוקים. בחודשים הקרובים נשלים גם אישור המתחמים: אצ"ל מרגולין ושדרות ירושלים. פרויקט בן צבי יועד להתחדשות במשך שנים ארוכות, אתמול יצאנו לדרך. בביה"ס בן צבי למדו לפני כחמש שנים 650 תלמידים. היום הכמות היא כמחצית. בזכות הפרויקט הזה ואחרים אנחנו בולמים את הזדקנות העיר ומאפשרים לזוגות צעירים להקים את ביתם בעיר זאת לצד שיפור איכות החיים של תושבים קיימים.

מנהלת התחדשות עירונית בעירייה, בראשות לנה פייפרמן שחר  מקדמת בסה"כ 8 מתחמי התחדשות עירונית, כאשר בתוך שנה וחצי מזמן הקמתה אושרו כבר 4 מתחמים ביניהם מתחם העצמאות ומתחם נחמיה אשר אושרו לפני כחודש. ואכן, בישיבה הקפיד ראש העיר להחמיא לגב' פייפרמן שחר על הישגי המינהלת בראשותה.

ארכיון

ראש העיר, מהנדס העיר וראש המינהלת- הישג ראוי לציון !

יצויין כי בשעתו, עוד לפני כמעט עשור החל הדיון בתוכניות לשכונה. אלא שאז שקלו החברות היזמיות לעקוף את התנגדויות העיריה ואף להגיש לועדה המחוזית תוכניות יומרניות לבנייה הכוללת  מגדלים בני 20 קומות בשכונה והגדלת כמות הדירות בה פי חמישה.. אלא שראש העיר המנוח יוסי שבו הבהיר כי יחסום את התוכניות הללו בכל דרך...  מאחר וטען כי צפיפות שכזו תהיה בכיה לדורות - בהעדר תשתיות תחבורה ומבני ציבור מספיקות וכך נעצר התהליך, למרות שהדיירים חתמו וחיכו וחיכו.... ומצד שני, היו התארגנויות לפעולה במסגרת תמ"א 38  ויש כיום כ90 דירות קיימות בבתים שעברו תהליך התחדשות  זה ובהם התוכנית לא נוגעת.   

אגב, גם עוד ב2018 יכולתם לקרוא בכתבות שפורסמו בהשראת היזמית "הכשרת היישוב" ,על 450 דירות בסך הכל (ולא 387 בסוף... ) בפרוייקט שלהם ובהדמיה שצירפו היה גם מגדל אחד שראשו בשמיים... 

נראה שהתעקשות של המינהלת ובוקסר עשו את שלהן ועובדה שהצליחו להגיע להבנות מעולות עם החברות היזמיות באשר לצפיפות, להגבלת הגובה ולשיטת הבניה שלפיה מבנה ראשון שייבנה ייועד למשפחות המתפנות ורק אז ייהרסו המבנים בהם הן גרו. וחוזר חלילה.  

 גם יו"ר ועדת בנין עיר, חבר המועצה עמוס לוגסי אמר לנו: אין, אין דברים כאלו. פשוט קיפלנו את היזמים שרצו יחס המרה של  1: ל3.5 ובסוף יסתפקו ב 1:3.18 . חייבים לומר כל הכבוד ללנה ולראש העיר.

עירית נ.צ.

התוכנית שאושרה- הקטע התחתון הימני- וההדמיה למטה  התוכנית שכבר יצאה לדרך של "הכשרת היישוב"

יח"צ

מתחם הטייסים שוכן על שטח של כ-11 דונם, בין רחוב הטייסים ממזרח ורחוב ההסתדרות ממערב וכיום מכיל 7 מבנים ישנים בני 3-4 קומות,  חלקם בנייני רכבת וחלקם מבני H, שבהם דירות ששטחן הממוצע עומד על כ-83 מ"ר.

ראש העיר שמואל בוקסר: אישרנו פרויקט התחדשות רביעי בתוך פחות משבעה חודשים. אנחנו בולמים את הזדקנות העיר, פותחים את האפשרות עבור זוגות צעירים ומשפרים את איכות החיים של תושבים קיימים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה