תם הויכוח על תוכנית הבניה ב"מתחם חרודי". ראש העיר הודיע במיפגש תושבים כי יחדל מקידום התוכנית

$(function(){setImageBanner('3e2cadd5-2a1d-4441-90f3-107b3be634c5','/dyncontent/2024/4/8/49feed29-92ef-4a48-a759-390353d65626.gif',17717,'באנר פסח 1 שלנו ',525,78,false,48688,'Image','');})

ראש העיר הכריז במיפגש שיזם עם התושבים, אליו הגיעו כמאה איש, כי למרות שהוא "לא מאמין בלגלגל אחריות הלאה, לדחות החלטות קשות ולבחור לעסוק רק בנושאים פופוליסטיים.." הרי ש"אני מאמין גדול בשיתופי ציבור, בלהקשיב לרחשי הלב של התושבים ולפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מקסימלית. לכן הודעתי הערב לתושבים שאני מוריד את הנושא מסדר היום"
ראו ציטוט מלא מדבריו וכן רקע פרשנות ועוד

פרטי
וכך דיווח ראש העיר בפייסבוק" הערב 
(הודעה רשמית טרם פורסמה)
לפני מספר דקות סיימתי מפגש תושבים פורה בנושא מתחם חרודי. המטרה של כולנו היא אחת: לדאוג לעתידה של העיר נס ציונה, וזה הדבר היחיד שעומד לנגד עיני.
השתלשלות הדברים משוקפת כאן בתמונות שלפניכם. אלו לא השערות, תיאוריות או משאלות לב.
אלה הן העובדות.
בסיכומו של דבר, מאז אישור תוכנית הבניה הראשונה שהגישה העיריה, הצפיפות שדורשת המדינה כמעט שילשה את עצמה, והיום הועדה המחוזית דורשת מינימום של 1820 יחידות דיור!

מה זה אומר?
שככל שאנחנו מושכים את הזמן, הדרישה של גופי הממשל רק הולכת ועולה. המדינה רוצה לבנות, הרבה, גבוה וצפוף!
אני לא מאמין בלגלגל אחריות הלאה, לדחות החלטות קשות ולבחור לעסוק רק בנושאים פופוליסטיים שבקונצנזוס. כשליח ציבור מוטלת עלי האחריות לקבל גם החלטות קשות ומורכבות שישפיעו דורות קדימה, ואני מודע לכובד משקלן.
עם זאת, אני מאמין גדול בשיתופי ציבור, בלהקשיב לרחשי הלב של התושבים ולפעול בשיתוף פעולה ובשקיפות מקסימלית. לכן הודעתי הערב לתושבים שאני מוריד את הנושא מסדר היום, לא נקדם תכנית בחרודי וביחד עם התושבים נפעל מול גורמי הממשל השונים.
זאת הדרך הנכונה.
שתי טבלאות  שהכינה העירייה ובהן השתלשלות העניינים סביב התוכנית. 
דוברות
דוברות
רקע ופרשנות:
על גלגולי הנושא בימים האחרונים, ראו בכתבותינו הקודמות:
ורק נעיר כמה הערות חשובות:
א' ברור כבר שנים רבות  לכל מי שעיניו בראשו כי אין ולא היה בעבר כל סיכוי לביטול ההגדרה של השטח כמיועד לבניה. כי לשם כך נדרשת הסכמת הבעלים ופיצויים בעשרות מליוני ש"ח. וכי כאשר מדובר בשטח כה גדול, יכולים תמיד הבעלים להתאגד לייזום משותף, לממן בעצמם תכנון מלא ולגשת עם התוכנית היישר לועדה המחוזית, כשהם "מצפצפים" על העירייה..
ב' כפי שדיווחנו, ממילא לא נותר כל סיכוי לאישור ההסכם עם "דירה להשכיר" במליאה, לאחר שמלבד נאור ירושלמי, פנינה זיו וגיל אנוקוב, שהתנגדו כבר בדיונים הפנימיים, הצטרפו למתנגדים גם עמוס לוגסי ואלילוי- כולם חברי הקואליציה וכמובן שלושת נציגי האופוזיציה- שחר רובין, טלי חייט ורביב ורניק.
ב' אמנם כפי שמדגישה הטבלה, ב2012 וב2015  תמכו לכאורה באישור תוכנית הבניה חברי מועצת עיר המתנגדים לכך כיום, כמו נאור ירושלמי, שחר רובין, עמוס לוגסי ואלי לוי. אך הצגת הנושא כך אינה מדוייקת.
ראשית, נאור ירושלמי אכן תמך ב2012 בתכנון תוכנית מתאר מלאה, בה אכן הוצג המתחם כמיועד לבניה, אך לא מדובר בשינוי מצב אלא בהמשך מצב קיים ללא תכנון כמותי מפורט. ואילו ב2015 התנגד לתוכנית נס 181שבה כבר היתה התייחסות ספציפית ל786 יח"ד.
שנית, גם חברי מ. העיר האחרים שמנינו, אשר תמכו ב2015 ב"נס 181" , טוענים כי הסכימו ל786 דירות ולא לכ2,000 פלוס וכי פני הדברים בעיר השתנו ובינתיים קודמו תוכניות בניה רבות נוספות.
 ג' לכן, אם ננטרל את רעשי הרקע והטענות ההדדיות בקרב הפוליטיקאים, נותרנו עם שאלה אחת חשובה: האם עדיפה גישת ראש העיר של "הרע במיעוטו" לבין גישת המתנגדים לפיה "עדיף לא להעיר דובים משנתם.." אלא לקוות ש"או שהכלב ימות או הפריץ ימות"... 
וביתר רצינות, האם כדאי להמר לכאורה על הסיכוי שהאדמות תישארנה כך עוד שנים רבות ואולי יימצא עד אז פיתרון של חילופי אדמות, גם אם הוא כרגע נשמע הזוי. או שעדיף ללכת על בטוח ולפחות להגביל את מספר היחידות בטרם תכפה עלינו הממשלה עוד תוספת, כפי שעשתה- ראו בטבלה- כבר פעמיים בעבר...
ד' ויש גם נקודות נוספות שהעלו המתנגדים. אלו עוסקות בהסכם עם  "דירה להשכיר" ופגמים בו לכאורה, כמו גם החשש משר השיכון החדש ומפירוקה של החברה. 
אך בנושא זה אין טעם כרגע להרחיב, כמובן. כי ההסכם הזה כבר לא ייחתם.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה